Herfst Vakantie 2016

14 oktober 2016  Greven

Gisterenavond tot 19.00 uur gewerkt, dus vanochtend rond 12.00 uur op weggegaan. Het ligt in de bedoeling om naar Dresden/Leipzig te gaan. Het was mooi weer, fris met zon en hopelijk houden we dit komende week. We staan nu voor de 3e keer bij de jachthaven in Greven.

Onderweg 2x in de file gestaan en via Munster hierheen tegen 15.00 uur aagnkomen. De plekjes vooraan zijn allemaal bezet met heel grote campers, maar we staan nu op een mooi plekje. Het is bijna vol, het is weekend. Tegen 18.00 uur betaald en al eerder een tafeltje besproken bij de jachthaven, maar goed ook want toen we kwamen zat het helemaal vol en moesten we even wachten.

Lekker gegeten, duitse dronken dame aan de tafel gehad, die hadden de hele middag al zitten te zuipen voor die grote camper. Koffie in de camper. Henk zit in Berlijn dit weekend,daarom gaat Henk-Jan naar opa. Nu lekker uitbuiken, het is niet koud zoals we eigenlijk wel hadden verwacht. Wim en Liesbeth zitten in Zuid Duitsland, iedereen is weer op pad.

15 oktober 2016 Braunlage

Lekker geslapen, gedouched en broodjes gemaakt en tegen 10.30 uur vertrokken. In de top-platz gids Braunlage opgezocht, richting Leipzig - Dresden. Snelweg vermijden, dus lekker binnendoor een mooie route. Het eerste gedeelte kwam ons bekend voor. We hebben hier al eerder gereden tot aan Holzminden. Overal al herfstkleuren, helaas geen zon meer. Het werd steeds heuvelachtiger, op een gegeven moment reden we echt "in de wolken" zo hoog midden in een natuurgebied waar in de winter een geskied wordt. We reden door een plaats met een grote blauwe kerk, weer een herkenningspunt. Lang verhaal kort, rijden een camperplaats op, daar zijn we al eerder geweest.

In de gids hadden we dit niet opgemerkt, hoe bizar wel er bijna 3 uur over gedaan. Tegen 17.00 uur kantoor open, stroon geregeld en morgen tussen 9.00-9.30 uur afrekenen, dus niet te laat hiervandaan. Leipzig is nog ongeveer 120 kn vanhier. Het blijft raar dat we hier niet herkende anders hadden we wel op een andere plek gestaan.

16 oktober 2016 Stormthaler See

Vroeg op want we moesten tussen 9.00-9.30 uur stroom afrekenen anders moesten we wachten tot 17.00 uur, toch nog steeds een raar systeem. Veel mensen vinden de camperbaas ook een rare, vreemde man. Lekker ontbijt en daarna een doucheje gepakt en tegen 10.30 uur vertrokken. Weer een mooie route, blauwe lucht en zon, volop herfstkleuren en bos.

Het laatste gedeelte snelweg en dwars door Leipzig centrum. We verwachten dat de camping dichterbij de stad zou liggen maar dat valt tegen.

We hebben een mooie plek, beetje schuin maar een mooi uitzicht over het meer.

Het meer is een aangelegd recreatiegebied, het was een "oude" bruinkoolmijn. Lekker in de zon gezeten, rond gewandeld en tot de zon weg was lekker buiten gezeten. Rob heeft nog even de camper ene stukje schooongemaakt, de ramen zonder vliegen

Hapje, drankje en laat gegeten, Rob heeft afgewassen, koffie, studio sport gekeken. Morgen ongeveer 100km naar de stadscamping in Dresden, we hopen dat er plek is. We hopen op weer zo'n mooie dag, rond de 20 graden.

17 oktober 2016 Dresden

Heelrijk geslapen, een mager sonnetje en droog, wat wil een mens nog meer. Gedouched, gegeten, vuil water weg en sleutel ingeleverd, borg weer retour en we weer rond 10.30 uur op weg. Een heel stuk binnendoor, snelweg vermijden op de TomTom. We zijn echter in voormalig Oost Duitsland en daar heb je of een snelweg of een provinciale weg. Uitgestrekte landerijen met grote boerderijen, heuvelachtig met herfstkleuren. Later toch maar de snelweg genomen en op 13.30 uur op de stadscamperplaats aangekomen. We staan aan de Elbe rechte tegenover de Altstadt.

Stroom aangekoppeld en koffie gezet, we staan onder de bomen dus tv kijken zit er niet in. Wat gegeten en toen naar de stad gelopen.

Er was opvallend veel politie op de been, er was tegen 17.00 uur een protestbijeenkomst tegen Progida en men verwachte veel publiek. De oude stad doorgewandeld, gelukkig was het droog. Op een verwarmd terrasje wat gedronken en de Neu-stadt doorgelopen totaan onze camper. Het was intussen 18.00 uur. We staan onder de bomen met uitzicht op de Elbe, maken een foto.

Morgen weer richting halverwege Duitsland, waarschijnlijk een camping want we hebben in deze omgeving zijn weinig camperplaatsen gezien of hebben we niet goed gezocht? We zien wel waar we terecht komen.

18 oktober 2016 Neukirchen

Vroeg op, koffie en brood en om half 10 vertrokken. Het is grijs en de lucht is grauw. Dresden uit ging vlot, nu toch maar de snelweg op dat gaat wat sneller. Af en toe motregen, maar het weer werd steeds beter. Rob heeft weer een mooie route uitgezocht over heuvelachtig terrein, wisselvallig landschap met mooi herfstkleuren. Na een paar uur en ongeveer 25km binnendoor kwamen we hier aan.

We zijn de kleinste, wat campers betreft. Een mooie aangelegde camperplek. Mooi santitiar, volgens ons allemaal nieuw. Stoelen buiten, de zon scheen.

Onderweg nog wat boodschappen gedaan, nu een hapje drankje, wat hebben we een mooi leven. Pas tegen 17.00 uur konden we ons aanmelden er kwamen steeds meer campers aan. Het restaurant was dicht dus moesten we in het dorp gaan eten. tegen 19.00 uur zijn we naar het dorp gelopen, volop "vakwerkhuizen" (de route van vandaag heet niet voor niets "rotkappchenland"). We vinden 2 restaurants, oudbollig maar we hebben heerlijk gegetenm et schnapps gratis toe. Heerlijk gedouched en nu regent het een beetje. Kortom een mooie plek en omgeving. Morgen weer een stukje verder. Brinkhoven belde nog, opa wilde zijn auto wegezetten, verder alles ok.

19 oktober 2016 St Goar

Niet lekker geslapen vannacht, hoe het komt, misschien omdat Brinkhoven gisterenavond belde? Tegen 9.00 uur opgestaan, weer lekker gedouched, nieuwe gasfles aangesloten en om 10.30 uur vertrokken. Via de supermarkt op weg, stukje binnendoor en daarna de snelweg op. Zo slecht het weer in Nederland is zo mooi het hier in de loop van de dag wordt. Dit keer via St Goarhousen aangekomen, dus met de pont naar de overkant.

Staan middenvoor gelijk aan het water, plek zat vooraan.

De zon scheen, maar er stond een frisse wind. Overwogen om een stoel te pakken en buiten te gaan zitten, maar toch niet gedaan, de bewolking werd toch dikker. Broodje, koffie en even een tukje gadaan opeens moe. Tegen 19.00 uur eten gekookt en lekker gegeten. Samen de afwas gedaan en daarna koffie. Het kacheltje kan een beetje aan en dan wordt het toch snel lekker warm in ons huisje. Tv kijken en af en toe een groet boot langs.Hopelijk morgen weer wat zon. Verder alles ok en we blijven hier tot Zaterdag, lekker uitrusten, boek lezen ed. Wie weet gaan we nog een stukje fietsen.

20 oktober 2016 St Goar

Heerlijk geslapen, rond 9.30 opgestaan. Het is grauw en grijs en bijna de hele dag regen, dus weinig zeg maar niets gedaan. Gedouched, ontbijt, koffie, boek, tablet, regen en regen. Tegen 19.00 uur gegeten en laat de afwas gedaan. Voor de camper een grote plas water, nog net neit de sokken nat, dus verplicht binnen.

De hele avond al voetbal op tv nu net aan een glaasje wijn. Nog even met de familie geappt. Het is nu net droog, maar voor hoelang. Mijn billen doen zeer van het zitten, vaniddag zelfs een tukje gedaan, 2e keer al deze week. Wel de hele dag/avond boten voor de deur, Rob zwaait af en toe. Het moet niet gekker worden.

Het is nu droog, het is gewoon stil zonder regen op het dak. Hopelijk is het morgen beter, kunnen we wandelen of fietsen. De fietsen zijn de camper nog niet afgeweest. De koelkast is bijna leeg, goed ingekocht dus. Morgenacond uit eten aan de overkant. We hebben het nog nooit zo rustig gehad, toch al de 3e keer dit jaar dat we hier staan. Nog 2 nachtjes in de camper en dan zit het seizoen erop. we hebben wel wat meegemaakt dit jaar.

21 oktober 2016 St Goar

Weer heelrijk geslapen en het was droog. Gedouched en Rob heeft brood gehaald en laat aan het ontbijt/lunch. Een wandeling naar het dorp en wat lekkers bij de koffie gehaald. Ook het tradiotionele ijsje bij de italiaan gehaald. terug gelopen en een tafeltje gereserveerd voor vanavond. Rob zei eerst dat hoeft niet maar in de loop van de middag wordt het toch een stuk drukker. Toen we tegen 20.30 uur binnenkwamen zat het bijna vol. Lekker zitten lezen, beetje kijkennaar wat er aan komt rijden en langs komt varen en commentaar geven op alles. Morgen vertrekken we weer, we willen tegen 12.00 uur weg, dan nog ongeveer een uurtje of 4 naar huis.

Volgende week Barneveld bellen en de schade afhandelen. Nu aan een wijntje, tv kijken, vrijdagavond het is net of we thuis zijn, alleen een ander uitzicht. Maart volgende jaar start het seizoen weer, met deze of met een andere camper. We zien wel hoe het afloopt, we hebben veel gezien/ plezier gehad en genoten.