Herfstvakantie 2013

21 oktober 2013

Half 5 vertrokken, vannacht om 3.00 uur opgeschrikt, de rechterachterband van de camper liep leeg. We werden wakker van een hard gesis, dit is de 3e keer dat dat gebeurt.

Ben vandaag vroeg begonnen dan konden we op tijd weg. Rob heeft de band laten maken, volgende week vrijdag doen we in alle banden stalen ventielen. Nu herfstvakantie er is mooi weer voorspeld. Het is de bedoeling om naar de Harz te gaan, richting Dresden/Leipzig we hebben tot zondag. We hadden verwacht dat het drukker zou zijn op de weg maar het valt allemaal erg mee. We staan weer op een bekend plek, de camperplaats in Greven.

De plekjes die zijn vrijgegeven zijn allemaal bezet, maar wij staan prima, morgen toch weer weg. Koffie is klaar en de broodjes zijn op en we zijn aan het kijken waar we morgen heen gaan. Dit is de laatste week dat we op stap zijn, na deze week gaan ons huisje in de winterstalling. We zijn 2 weekenden niet weg geweest, een feestje van het nieuwe ziekenhuis en van een collega. We staan hier nu voor de 3e keer, mooie rit van 2 1/2 uur.

22 oktober 2013

Heerlijk geslapen allebei, we waren erg moe. Waarschijnlijk van die lekke band. Na een lekker ontbijt zijn we om 11.00 uur vertrokken. Een route van 250km zonder snelweg. We zijn in het voorjaar ook in deze buurt geweest, tot hetzelfde stuk tot aan Holzminden gereden. Het is hier erg mooi, ik kon me het niet meer herinneren. Prachtige herfstkleuren en mooi weer, we zijn hier om 15.30 uur aangekomen.

Heerlijk in het zonnetje gezeten,koffie en broodje totdat de zon achter de bomen verdween, We zitten hier midden in de Harz, 's winters een skigebied. Ik weet niet hoe hoog we hier zitten, morgen eens nakijken.

Robert 2e examen gehad, ging allemaal goed. Vanavond gaan ze naar een concert van John Mayer. Morgen richting Liepzig en afwachten wat het weer doet. Het kacheltje brandt af en toe en we hebben een film gekeken.

23 oktober 2013

Weer heerlijk geslapen, het heeft ook niet een beetje geregend, dat ligt lekker met wat gekletter op het dak. 9.00 uur op, we moeten om 9.30 uur de stroom afrekenen. Overal zit stroom in de prijs inbegrepen of heb je palen waar je muntje in kan doen, hier niet. Hier wordt de "aankomststand" opgeschreven en als je weer vertrekt is er 1 moment dat de eindstand kan worden opgenomen. De regels op deze camperplek zijn trouwens toch een beetje vreemd en de beheerder ook. Tegen 11.00 uur vertrokken, niet naar Leipzig, maar Dessau a/d Elbe. We rijden wederom een mooie weg door de Harz met prachtige herfstkleuren (we worden unu toch wel oude lullen). Bij aankomst wel een jachthaven maar geen camperplaatsen, wat nu? Berlijn is maar 125 km dus we zijn maar doorgereden.

We hebben een camperplek midden in de stad opgezocht en 1 1/2 uur later zijn we op de plek van bestemming. We dachten dat het vol was, maar toch was er voor onze kleine camper een plaatsje. Morgen op de fiets Berlijn door met hopelijk mooi weer. Onderweg wel wat regen gehad, we zitten nu met de deur open aan de koffie. We blijven hier 2 nachten en hebben Henk een SMS gestuurd dat we hier staan. We zijn al een keer in Berlijn geweest met Henk voor zijn verjaardag. We weten de weg dus een klein beetje.

24 oktober 2013

Vanacht regen, een klein beetje maar gelukkig. We moesten met het douchen even wachten want er is er maar 1 op deze camperplaats. Gegeten en tegen 11.00 uur op de fiets richting binnenstad, plattegrond mee. Het werd mooi weer, de zon heeft de hele dag geschenen. We hebben koffie gedronken bij de Brandenburgerthor.

Een of andere bobo uit een vreemd land kwam met zijn gevolg, alles werd in 1 keer afgezet, Duitse "grundlichheit"

Totaal 25 km door de stad gefietst, bij checkpoint charlie een big mac gegeten en wat rond gewandeld.

Aan de Spree heerlijk in de zon op een terrasje gezeten met een biertje/wijntje. Tegen 17.30 uur waren we na een rustig fietstocht weer bij de camper. Een leuke dag gehad, gegeten en de afwas gedaan en kijken nu een film. Morgen gaan we hier weg, de bedoeling is ongeveer 300km, wel weer richting Nederland. We hebben nog tot zondag en het blijft mooi weer. Mooie stad Berlijn, het scheelde dat we hier met Henk al een keer geweest zijn.

25 oktober 2013

Vanochtend tegen 11.00 uur vertrokken, we besluiten om weer geen snelwegen te rijden. We willen dit stukje van voormalig Oost-Duitsland eens op een andere manier bekijken. Wijds met bijna geen woningen en boederijen. Het deed ons aan Hongarije denken waar we in de zomervakantie door gereden zijn. Daar kan je Oost-Duitsland nog aan herkennen, staats boerderijen meer heeeeel veel land.

De plaatsjes waar we doorheen reden waren heel vaak uitgestorven. In Stendal gestopt om broodjes te kopen en ja hoor weg afgesloten dus file. De weg die we reden liep naast de spoorlijn naar Berlijn. In totaal hebben we ongeveer 1 uur in de file gestaan. Later toch maar voor de snelweg gekozen om op te schieten. tegn 17.00 uur waren we in Steinhude, net op tijd het kantoortje was nog net open.

Betaald voor 1 overnachting en douchemunten gekocht, koffie gezet en bijgekomen van de toch wel lange rit. Laat gegeten, afwas gedaan en nu weer een filmpje kijken. Morgen richting Nederland, nog 1 nachtje dan weer naar Leusden.

26 oktober 2013

Voor ons doen uitgeslapen, 10.00 uur opgestaan, vannacht ook weer regen gehad. We hebben mazzel deze vakantie, overdag mooi weer en in de nacht regen. Na ontbijtje ed. om 11.00 uur vertrokken richting?? Ik weet de naam van het plaatsje niet meer, maar het was een camperplek bij een jachthaven. Weer mooi weer met een zonnetje maakt de rit plezierig. Bij de camperplaats aangekomen, elkaar aangekeken maar het leek ons beide niets. Dez keuze van Almelo of Greven. De laatste is het geworden, we zijn dus weer op de strartplek van deze vakantie. Toen kwamen we in het donker aan, nu schijnt het zonnetje en het is wat drukker dan maandag.

We waren hier tegen 14.30 uur en Rob was in een keer erg moe, dus die heeft een dutje gedaan. We zitten nu binnen het schoteltje doed het goed we kunnen tv kijken. Tafeltje besproken bij het restaurant in de jachthaven, daar kan je voor weinig geld goed eten. Dus "Bonteavond", het einde van camperseizoen 2013.

27 oktober 2013

Einde vakantie/weekend seizoen 2013! De klok ging vannacht 1 uur achteruit, wintertijd dus. Gisterenavond uit eten geweest en tegen 22.00 uur weer terug. Vanochtend eerst wat zon, maar al snel kwam de bewolking en regen. De broodjes lagen bij het kantoor en na het ontbijt afgewassen en alles opgeruimd. Tegen 11.00 uur vertrokken, vuilwater leeg en ook de verswatertank moet leeg zijn voor de winterstalling. Stormachtig weer met regen onderweg met heel veel wind en toch af en toe wat zon. Rond 15.00 uur zijn we thuis, alles uit de camper gehaald dat er niet in moet zitten deze winter. Kastjes leeg, bed afgehaald, kabeltjes, boeken, dvd's alles opgeruimd. Opa en oma gebeld dat we weer thuis zijn. Vrijdag moeten nieuwe ventielen in de banden en zaterdag dan naar Bunschoten voor de winterstalling, dat wordt afkikken.