Zomer Vakantie 2016

20 juli 2016  Vertrek Leusden KM stand 951

Vandaag vroeg op, Paulien moest om 7.00 uur beginnen. Wat mooi uitkwam, het was niet druk en er was personeel genoeg. Mooi weer in Nederland, Vierdaagse van Nijmegen, feitelijk te warm, boven de 30 graden.

Drie uur vertrokken, uitgezwaaid door buurman Allard. Het rijden ging goed, wel druk maar aan onze kant weinig vakantieverkeer, weinig caravans en campers, maar het is pas woensdag.

Vorige week veel gewerkt + de zondag en morgen is Paulien vrij van dienst daardoor konden we al op woensdag weg.

Henk ging vandaag naar de familie BBQ in Heerde bij Brinkhoven.

De bedoeling is eerst door de Dolomieten en daarna richting Kroatie. Het weer is in ieder geval goed, ook in Nederland.

Zitten aan een glaasje wijn met het laatste stukje Campina kaas, de deur staat open we staan wel aan de snelweg dus wel wat lawaai van het verkeer. Onweer is voor de nacht voorspeld, we wacht af. De zomervakantie is begonnen.

Het is 1.10 uur Munchen

21 juli 2016 Munchen KM stand 1712

Pas na half 2 gaan slapen, we sliepen als een blok ondanks het geraas van het verkeer. Om 7.00 uur allebei wakker, broodje gegeten met een sapje, toet gewassen en tanden gepoetst en voor het vertrek een vignet gekocht en koffie gedronken. Om acht uur op weg naar de bergen. Het was wel druk maar goed te doen, geen files af en toe wegwerkzaamheden. Het is mooi weer met af en toe wat bewolking. Bij Bolzano de snelweg af en een mooie weg richting Dobbiano. Een stuwmeer en rondom het meer typisch Tiroler huizen.

Het duurde toch wel meer dan een uur voordat we hier aankwamen, dus 10 over 12 wat inhield dat we moesten wachten tot 15.00 uur voordat we naar ons uitgezochte plekje konden. Rob nog een poosje geslapen, was in een keer erg moe. Om 15.00 uur ging de slagboom omhoog, camper geparkeerd, schoteltje uit, tafeltje, stoeltje zon en Tour de France, wat wil een mens nog meer. Tegen 18.30 uur gedouched en het werd donker met heeeeel veel regen. Koelt lekker af in de bergen. Lekker uit eten geweest en nu aan een bakje koffie in de camper, buiten zitten kan niet meer. We blijven hier 2 dagen, dus morgen fietsen, met hopelijk mooi weer.

21.10 uur Lago di Dobbiaco

22 juli 2016 Lago di Dobbiaco

Heerlijk geslapen en tegen 9 uur opgestaan. Rob heeft broodjes gehaald, luifel uit en heerlijk ontbijtje buiten met een mooi uitzicht op de bergen. Tegen half 11 op de fiets een mooi fietspad door het bos naar Dobbiaco. Wat boodschappen bij de Spar gehaald en verder gefietst.

Een dreigende lucht, via tablet gezien dat er onweer op komst is. Tegen 2 uur weer op de camping een cola'tje aan het meer en het werd steeds donkerder. Wat spetten, luifel in, stoelen opgeruimd en regen, veel regen. Koelt lekker af! Dutje gedaan, was erg moe in een keer, Tour gekeken en later camper wat schoon gemaakt. De wolken hangen laag over het meer, apart gezicht. Morgen vertrekken we hier, stukje verder in de Dolomieten en misschien nog op een andere camping in de bergen. De planning nu is richting Burano, boven Venetie en dan naar de kust in Kroatie, maar dat kan maar zo veranderen. Weer uit eten geweest, lekker voor weinig geld.Nu aan de koffie met straks de avond etappe.

20.10 uur Lago di Dobbiaco

23 juli 2016 Lago di Dobiaco

Tegen 9.00 uur opgestaan, bewolkt en koud, dat beloofd niet veel goeds. Broodjes gehaald, gegeten en opgeruimd, wassen tanden poetsen en naar kantoor betalen. Rob heeft de kabel van de electra stukgereden, beetje dom, weer een klusje op de volgende camping. Tien uur vertrokken een prachtige rit door de bergen alleen jammer van de bewolking. We moeten zeker nog een keer terug, echt mooi. de drie zinnen niet gezien vanwege de bewolking, jammer. Wel voor de volgende keer een mooie camperplek gevonden, de hoogste van heel Europa.

Op een gegeven moment snelweg richting Venetie, de andere kant op veel vakantieverkeer dus lange files. Staan nu op een camper camping direct aan zee, ongeveer 16.00 uur aangekomen. Bijna een uur in de file gestaan voor de afrit van de snelweg om af te rekenen. Over de hele lagune ongeveer 20 campings maar we zijn doorgereden tot het einde van de afvaart richting Venetie, Burano ect het is de bedoeling om daar morgenochtend heen te gaan.

Nog heerlijk gefietst tot 20.00 uur aan het strand wat gedronken. Net klaar met eten en afwas en het is nog flink warm. Zo lekker douchen en nog een glasje bij de kaarsjes.

22.10 uur Punta Sabbioni KM stand 2042

24 juli 2016 Punta Sabbioni

Heerlijk geslapen, wel warm maar daar zijn we ook voor, om half 10 wakker geworden. Het was bewolkt maar wel warm, luifel uitgedaan, broodjes gehaald en tafel buiten gezet. Lekker ontbijt buiten met koffie en een sapje, lekker niets gedaan. Lekker liggen luieren, tegen 16.00 uur gaan fietsen en gekeken hoe laat de boot naar Burano gaat. Het wordt weer warm morgen, maar bewolkt dus niet zo'n goed foto weer. Wat voor het avondeten gehaald. Thuis gebracht en en naar het strand gefietst, heerlijk mensen bekeken vanaf een strandtent met bier, wijn en chips. Rond dit tijdstip vertrekken ook de cruiseschepen die een dag in Venetie hebben gelegen.

Tegen 19.00 uur weer op de fiets terug en laat gegeten. Nu lekker gedouched maar nog steed bikini aan en nu toch het verhaaltje doen. Het gaat ons goed zijn nog maar vier dagen weg en het lijkt al weer zo lang. Vanmiddag even gekeken waar we morgen heen gaan, Istrie of Kroatie, nog drie weken voor de boeg.

25 juli 2016 Punta Sabbioni

Tegen acht uur opgestaan broodjes gehaald en koffie gedronken we beginnen er al aan te wennen. De nacht was warm en benauwd. Ramen op de halve stand gezet en op weg naar de boot. Tickets voor de hele dag gekocht, we kunnen onbeperkt varen en dat hebben we dan ook gedaan. half 11 vetrek naar Burano met mooi beschilderde huisjes en gelukkig kwam daar net de zon door. Het is wel erg druk. Het lukt toch nog wel om ergens een foto te maken zonder mensen

Daarna door naar Burano, beroemd om het glaswerk. Het werd daar steeds warmer, plaatsje doorgewandeld wat eten gekocht en door naar Venetie

In Venetie is het heel warm, we hebben wat rondgelopen, water gekocht en de boot weer op, daar is het wat koeler door de wind. We hebben ongeveer 2 uur rondgevaren, van beginpunt tot het eindpunt van de boot. Op een gegeven ogenblik moesten we zelfs uitstappen. We zijn op plaatsen geweest waar we nog nooit geweest zijn.

Om half 7 de boot naar huis genomen, op safe qua terugtocht, bij de haven eee Spritz gekocht en daarna naar de camper. Lekker uit eten geweest en het het huisfront gebeld de fietsen op de wagen gezet.

Morgen weer op stap richting Kroatie. Een mooie dag.

26 juli 2016 Krotatie Punta

Acht uur op, broodjes gehaald, gegeten afgerekend en om 9.00 uur vertrokken met mooi weer. De rit naar de snelweg duurde drie kwartier, daarna verliep alles ok. Wel veel vrachtauto's op de snelweg maar gelukkig geen files. Voor de grens een vignet gekocht voor Slovenie. Kosten 15 euro voor 7 dagen, we hoeven echter maar een klein stukje over de snelweg. Voor het eerst bij de grens onze paspoorten laten zien, geen vriendelijke man. Voordat we daar kwamen via de navigatie ging het helemaal niet goed. De weg werd steeds smaller en op een gegeven moment stopte er een Italiaanse auto met 2 mensen. De vrouw vertelde ons dat we gewoon door moesten rijden, gelukkig waren we niet breder en kwam er geen tegenligger aan. Zo gezegd zo gedaan, de mensen vriendelijk bedankt en door dat smalle straatje op de juiste weg gekomen. Zo kan je dus zonder vignet door Slovenie.

Vergeten geld te wisselen, ze hebben hier geen Euro's, ze hebben hier Kuna's. we noemen ze oeliboelies, dan maar morgen geld wisselen. Gekozen voor het plaatsje Senj, de weg ernaar toe kwam ons bekend voor en in een keer zien we de camping van 2 jaar geleden met dat mooie uitzicht over zee, daarover later meer.

Gelijk de camping opgereden en weer een wereldse plek. Zoals gebruikelijk hier weer veel warme wind. Lekker buiten gezeten, gezwommen en bij de camper gegeten. De sterrenhemel is schitterend.

27 juli 2016 Krotatie Punta

Vannacht wakker geweest om de ramen dicht te doen, de Bora spreekt voor het eerst. Voor ons doen zijn we vroeg op, acht uur. Het waait nog steeds hard. Broodjes op de plank gemaakt wel buiten gegeten maar als je opstond van je stoel waaide die al om.

Achter ons werd opgeruimd, 2 grote Zweedse campers, we willen op dat plaatsje gaan staan. We denken dat we daar minder last van de wind hebben. Staan er nu met nog een mooier uitzicht.

Na 12.00 uur wel volop in de zon tot zonsondergang en soms zonder luifel door de wind. Eerst op de fiets naar Vinodolski voor geld en wat boodschappen, niet zo ver ongeveer 2 km met een klein klimmetje af en toe. Zitten buiten, afwas gedaan en zitten aan de koffie. Heerlijk gezwommen, de zee is nog wel koud. maar dat koelt wel lekker af want vandaag was het in de zon 40 graden. We hebben zelfs even achter de camper in de schaduw gezeten. Robin heeft gebeld, hij gaat vannacht om 3 uur rijden, wie weet zien we hem nog wel onderweg. Het is nu wel drukker op de camping en blijven waarschijnlijk tot zondag, uitrusten en genieten van deze mooie plek niet wetende wat nog gaat komen.

28 juli 2016 Krotatie Punta

Aan het einde van de dag schrijven wat er allemaal is gebeurd.

Wat een mooie dag was het vanochtend, zo erg was het vanmiddag. Hagelschade aan de achter- en zijkant van de camper. Zo bang zijn we nog nooit geweest. We waren vroeg op broodjes gehaald en om 11.00 uur gaan fietsen. De lucht werd wel donkerder en zijn teruggegaan. Rob heeft de luifel ingedraaid, was dat nu wel nodig? Maar het begon erg hard te regenen en te waaien, halverwege heeft Rob nog bij de buren geholpen met de luifel, zeiknat terug en toen begon het te hagelen.

Zo groot als kaugumballen en lawaai en bliksemflitsen het stopte maar niet. Na ongeveer een uur was het over, schade opgenomen ook bij de andere campers, gelijk de verzekering gebeld. Van de camping hebben we een verklaring gekregen dat er toch wel een aardige hagelbui is geweest, ze hebben een standaard formulier.

Zelf hebben we gelukkig niets, thuisfront nog gebeld we zitten allebei te balen, een nieuwe camper. Niet wetende dat door deze bui hij total los is geraakt.

Als de bui over is is het weer bloedheet, later gedouched en uit eten geweest. dat was niet lekker, koud geserveerd en terug gestuurd. De wijn hoefde we niet te betalen, terecht. Bij de camper is het afgekoeld, de sterrenhemel straalt wel weer. We zullen deze dag niet snel vergeten en er bij elk spatje aan denken. Alles is vervangbaar maar wel zuur.

29 juli 2016 Krotatie Punta

Waarschijnlijk door de storm ( en de wijn) geslapen als een blok en worden we om 9.00 uur wakker Rob heeft boodschappen gedaan en ik de ontbijttafel klaargezet, zoals gebruikelijk. Lekker gegeten, koffie gedronken en tegen 12.00 uur op de fiets naar Novi Vinodolski voor de boodschappen. Eerst plaatsje doorgefietst en daarna nog een stuk omhoog, klimmen in de hitte is best lekker. Het was wel erg druk op de weg en vlak voor de top omgekeerd. Boodschappen gedaan en terug voor een cola'tje en biertje op de camping. Achter de camper uitgerust en afscheid genomen van onze Duitse stormvrienden.

Er staan nu 2 heel oude campers bij ons met erg veel rommel eromheen. We gaan waarschijnlijk morgen of zondag weg. Robin vertrekt naar Zadar, Henk-Jan gaat naar Rusland en Henk naar Wenen, iedereen zwermt uit voor de vakantie. Vanmiddag hebben we heerlijk gezwommen en het water was heerlijk. We zijn een beetje bijgekomen van gisteren maar het is wel balen als je die putsen ziet.

Net terug van het uit eten, het is hier goedkoper dan zelf koken. Mooie zonsondergang.

Aan de overkant op Krk vuurwerk wel heeeel ver weg. We zitten nog steeds buiten, het is nog heel warm en weer met een mooi uitzicht.

30 juli 2016 Krotatie Punta

Tot laat buiten gezeten, we waren de laatsten. Heldere sterrenhemel, mooi uitzicht wat wil een mens nog meer. Goed geslapen maar wel vroeg op, half 8. We hebben dolfijnen gezien, het water was helemaal glad en rustig, ze schijnen hier wel vaker te komen in de vroege ochtend. Een vroeg ontbijt en een rustige dag. Rob hoest en voelt zich niet lekker, hebben we al eerder meegemaakt. Eindelijk kom je tot rust en dan gebeurt zoiets. Dus niet gefietst, lekker rustig aan gedaan, het werd alweer snel zo'n 40 graden in de camper. In de middag heerlijk gezwommen, stuk gelopen en een cola'tje/biertje gedronken. Achter de camper in de zon gedommeld en naar onze nomaden buren liggen kijken. Wat een uitdragerij, drie gezinnen en een hippiezooi maar wel georganiseerd.

Laat gedouched en tegen 21.00 uur aan de overkant van de camping uit eten. De organisatie was niet helemaal goed en na een tijdje wachten zijn we opgestapt en naar een ander restaurant gegaan. Hier was het prima voor weer een leuke prijs. Morgen gaan we richting Zadar, Robin even gedag zeggen, hij is daar met de familie van David. We zijn hier weer lang genoeg geweest, het wordt tijd om weer iets anders op te zoeken.

31 juli 2016 Zadar

Half acht opgestaan, Rob voelde zich niet zo goed, hoesten ed, dus ook niet lekker geslapen. Gisterenavond alles al opgeruimd dus alleen nog crackers en koffie en na het vuile water lozen en afrekenen om 8.50 uur richting Zadar. Een weg met donderse uitzichten, totaal niet druk dus af en toe even stoppen voor het uitzicht en de foto's.

Onderweg wat foto's en een selfie geappt naar Elly voor oma.

We rijden via de TomTom Zadar binnen, vrij smalle straatjes maar het gaat goed. Het komt niet bekend voor maar uiteindlijk belanden we op een bekende camping.

Camper neergezet en een appje naar Robin gestuurd, tegen 16.00 uur kwamen David en Robin ons ophalen. Bij David zijn ouders heerlijk buiten gezeten, gezwommen en gegeten en gedronken, heel gezellig.

Het was leuk om met hun kennis te maken, aardige mensen. Zij huren dit appartement, direct aan zee voor een week en daarna gaan ze nog een week zeilen. Robin gaat alleen terug en gaat nog op bezoek bij Huberthus in Frankfurt. Ze hebben ons net afgezet bij de camping en wij gaan morgen een stukje zuidelijker.

1 augustus 2016 Staligrad

Tegen half 9 opgestaan, het was bewolkt en weer veel wind. We zijn niet zuiderlijker gegaan maar dezelfde mooie weg weer terug en staan nu ongeveer 30km vanaf Zadar. Eerst rond 11.00 uur boodschappen gedaan, er stond een aardige file de stad uit. Het begint steeds harder te waaien en te regenen, dus bij deze camping voor het begin van het nationale park, gevraagd en een mooie plek, weliswaar niet aan het water maar het is maar een klein stukje naar beneden.

Net na 12.00 uur werd het weer droog en kwam de zon door. Lekker gelunched en middagdutje gedaan. Biertje/wijntje en laat gegeten, afwas en koffie weer klaar. Mooi schoon sanitair beter dan in Zadar.

Net terug, onderlangs gewandeld naar het plaatsje, direct aan het water staan hele mooie appartementen. Ook 's avonds is het heel mooi met al die lichtjes.

Morgen op de fiets wat van de omgeving bekijken en moet ook nog waterschoenen kopen, dat is wel handig hier, de stenen zijn flnk scherp. Henk-Jan zit in Minsk en Henk in Wenen, beiden goed aangekomen.

We blijven hier nog een dag en misschien wel meer als het weer zo blijft. In Nederland regen, dus genieten hier volop!

2 augustus 2016 Staligrad

9.00 uur opgestaan, na een onrustige nacht vanwege de Bora, dus veel wind en die veroorzaakt veel geklapper van de hoes over de fietsen. Sinds de storm zijn we allebei erg gevoelig voor donkere luchten en hevige wind. Rob voelt zich niet zo goed dus van fietsen kwam niets. Wel weer een stuk gelopen naar het baaitje tussen de camping en het dorp.

Daarna een poosje aan het water gezeten en heb ik heerlijk gezwommen. Nog net op tijd een broodje gehaald voor de lunch en liggen luieren bij de camper, het was inmiddels wat bewolkt. Naar nieuwe mensen gekeken bij het opzetten/neerzetten van tent/caravan. Zelfs een Italiaanse meneer die een waterpas gebruikt voor zijn luifel. Gedouched, biertje/wijntje en een heerlijk pizza gegeten na een wandeling onderlangs naar het dorp. Gezellige drukte, wat kraampjes met touristische rommel en waterschoenen gekocht, die heb je hier wel nodig. Morgen richting Zadar en dan naar het schiereiland daar zijn ook mooie campings en later met de pont weer naar het vaste land. Zijn morgen op de helft van de vakantie, dus vanaf nu weer stapsgewijs richting het noorden.

3 augustus 2016 Bunica

Acht uur opgestaan, douchen, broodjes halen en afrekenen. Om ongeveer 9.00 uur vertrokken, eerst weer richting Zadar en via weer een mooie brug (nu met weinig wind) gestopt en foto's gemaakt richting het eiland Par.

Bij de receptie vertelde de aardige dame dat het daar erg mooi is en dat klopt helemaal. Aan de ene kant lijkt het wel een maanlandschap en aan de andere kant groen, een zoutwinningsgebied en een mooie weg.

Halverwege kwamen we een heel aparte brug tegen. ook daar gestopt en foto's gemaakt. In de hitte stond een klein stalletje waar je wat kon drinken.

Via de NKC app wel wat campings gezien maar we besluiten toch om met de pont over te steken naar Senj. Het kost 25 euro en we hebben ook daar het gevoel dat we op de maan rijden.

Aan de overkant een lange rij wachtenden voor de pont de andere kant op. Wij richting Senj maar daar was de camperplek vol, gekeerd en staan nu op ongeveer 7 km van Senj op een heel kleine camping.

Eerst naar beneden gelopen om te vragen of er plek was en ja we staan. Na een tijdje loopt de camping helemaal vol merendeel voor 1 nacht. We hebben een probleem met de koelkast, na contact met de fabrikant blijkt dat de spanning te laag is, de koelkast werkt wel op gas. Nog anderhalve week te gaan. Fotostick van Paulien doet het niet goed waarschijnlijk alle foto's van het "maanlandschap" verdwenen. Mooie zonsondergang, koffie op het terrasje aan het strand.

4 augustus 2016 Bunica

Veerle Lotte geboren, de 2e dochter van Merel en Niels. We zaten op een terrasje op de camping te eten en over en weer een berichtje van Liesbeth. Alles Ok. Een wat minder berichtje van Robin, de ouders van David zijn beroofd in het appartement terwijl ierdereen thuis was, rond de 1000 euro gestolen, heel vervelend. Tegen 9.00 uur opgestaan, hadden nog wat brood ontbijtje buiten in de zon. We staan onder een vijgenboom. Verder de dag rustig doorgebracht, In de zon gezeten, gezwommen en een tafeltje gereserveerd voor ongveer 20.30 uur aan het water met uitzicht op Novi Vinodolsky en nog verder weg een helder licht Reyka. Heerlijke wijn gedronken en met het etiket op zak gaan we morgen een doosje kopen.

We hebben al afgerekend en hopen morgen wat vroeg op weg te gaan, maar we staan helemaal ingeparkeerd. Elke plek wordt benut en terecht. Qua weer wordt het waarschijnlijk toch Italie, ze houden hier regen voor zaterdag en zondag. We hebben nog 10 dagen voordat ik weer aan het werk moet. Het is dus afwachten waar we morgen een plekje vinden.

5 augustus 2016 Spaggia D'Oro

Wat onrustig geslapen, Rob af en toe eruit omdat hij erg moest hoesten, benauwd. Om 6.00 uur vertrok de 1e camper. Wij zijn tegen acht uur opgestaan, wat crackers gegeten, we hadden geen broodjes besteld, de Kuna's waren op. We moesten even wachten want onze Duitse buurman moest zijn camper verzetten,het stond weer vol sinds gisterenavond.

In een keer achteruit onder de vijgenboom door en om 9.00 uur vertrokken, nog wat foto's genomen van bovenaf..

Robin belde nog, was al onderweg naar Frankfurt. Bij de Punica boodschappen gedaan en op weg. Alles verliep goed, aan onze kant geen file, andersom wel daar was het erg druk. Tegen 12.45 uur de eerste regenspetters, het werd steeds donkerder en dreigender, we hebben zelfs even gestopt bij een benzinestation vanwege heftige wind en regen, we vonden het maar eng, "nare" ervaringen???

Toch de snelweg weer op en doorgereden tot de afslag Affi, dat kennen we. Het was inmiddels 15.10 uur. Bij het betalen is het erg druk, veel caravans ed. we weten niet of er nog plaats is. We komen weer uit bij Spaggia D'Oro.

Hier zijn de voorspellingen wel goed, morgen weer mooi weer dus blijven we tot zondag hier. Het waait nu weer flink, uit eten geweest met een lekker wijntje. Wat een verschil bij de camping van gisteren!

6 augustus 2016 Spaggia D'Oro

Heerlijk geslapen, toch allebei best wel moe van onze "verkasdag". Lekker ontbijtje + eitje buiten qua zon nog in de schaduw. Koffie gedronken en de fietsen van de camper af met de bedoeling om weg te gaan. Toch eerst even naar het zwembad en daar gezeten en even ondergedompeld. Mensen lopen in de ochtend al vroeg naar het zwembad om de handdoeken klaar te leggen. Je bent maar druk op je vakantie. Wat een volk in dat zwembad, vier rijen dik zeker. Volgens ons lag er niemand aan het meer, Wel dus, daar lag het ook helemaal vol. Dus fietsen onderlangs is niet handig, of je moet heel vroeg. We zijn dus gaan lopen en daarna op het terrasje gaan zitten mensen kijken met bier/cola en Spritz.

Tafeltje gereserveerd en daarna terug naar de camper.

Een afwasje gedaan, douchen en een klein wasje zowaar. Om 17.00 uur nog even met Henk gebeld, alles OK in Heerde. Robin goed aangekomen bij Hubertus en gaat morgen weer naar Rotterdam. We blijven morgen ook nog hier en gaan dan richting Zuid Duitsland maar even het weer afwachten. Zou hier geen drie weken willen staan, ieder zijn ding gelukkig. Morgen maar een stukje fietsen.

7 augustus 2016 Spaggia D'Oro

Heerlijk geslapen, tegen 9.00 uur opgestaan. Rob heeft weer veel gehoest, maar verder ging het wel goed vandaag. Broodjes gehaald wel in de rij gestaan, er is maar 1 winkeltje voor de hele camping. Na ons ontbijt en 2e keer koffie op de fiets richting Garda. Eerste stuk bovenlangs want beneden kan je zowat niet fietsen zo vol. Wat een auto's en een en al file. Onderlangs gefietst tot we niet meer verder konden en via een steil smal pad naar boven en kwamen we weer op de weg uit. Toch besloten naar Torri te fietsen.

Daar gewandeld en rondgefietst in een klein lokaal supermarktje water, cola, koekjes en bananen gekocht. In het plaatsje in de schaduw wat gegeten en gedronken en rustig aan teruggefietst. Nog naar oma gebeld, was afgelopen maandagavond gevallen, lichte hersenschudding hoefde niet naar het ziekenhuis. Het was niet erg genoeg om ons te bellen aldus Elly. De weersvoorspellingen zijn goed t/m morgen dus onder het eten in Lazise besloten om toch een dag hier te blijven, als je de Brennerpas over bent is het mooie weer over, vertelde iemand die vandaag is aangekomen.

8 augustus 2016 Spaggia D'Oro

Het wordt eentonig, weer om 9.00 uur opgestaan. Nu zelf brood gehaald en ja hoor aansluiten in de rij, wat een drukte. Het gaat dan nog best snel, ontbijten buiten, nog een keer koffie en tegen half 1 gaan fietsen maar nu richting Peschiera, onderlangs en nu was het niet zo druk als gisteren, toen was het zondag en is iedereen vrij.

In Peschiera een cola'tje en bovenlangs terug al met al 18 km, gisteren waren het er 40 km. Daarna nog heerlijk in de zon gezeten, daarom zijn we vandaag hier gebleven. Mailtjes en appjes van Elly en Liesbeth over oma, heeft dus hersenschudding maar ons onrustige gevoel is weggenomen dus blijven we tot zaterdag weg. Morgen is het de bedoeling om vroeg op te staan (7.00 uur)en dan vroeg te gaan rijden. Vanavond alweer uit eten geweest op de camping. Het is nog steeds lekker weer buiten, nog 5 dagen te gaan en dan is het op. Het gaat nu best wel snel. Hopelijk met nog goed weer maar zeker geen 32 graden. Bedoeling is tot boven Munchen te komen en wie weet wel direct door naar de Rijn.

9 augustus 2016 Kitzingen

Half acht opgestaan, gisterenavond al alles opgeruimd, heb broodjes gehaald, snel ontbijt en broodjes voor onderweg klaargemaakt. Er kwam al iemand vragen of wij weggingen. Van de plek af ging prima, vuil water geloosd, afgerekend, de duurste camping van deze vakantie. Het was al weer lekker warm, zon met wat bewolking. om 9.00 uur bij Affi de snelweg op.

Hoe dichter we bij de Brenner kwamen hoe meer bewolking er komt en om 11.30 uur regen net voor de pas en 16 graden, bijna de helft minder. Een half uurtje later reden we echt in de wolken. Onderweg verder veel regen en om 14.45 uur een koffiestop. Daarna werd het beter af en toe wat blauw met een zwak zonnetje. Onze eerste stop niet gedaan, daar waren we vorig jaar al geweest, dus dan maar 120 km verder en staan nu net onder Nurnberg.

Rob 10 euro in de zuil gedaan maar dat gaat niet goed, daarna weer 9 euro erin, dat gaat goed. Er kwam iemand langs en die zei dat we morgenochtend na 10.00 uur die 10 euro terug konden vragen. De bedoeling is dat we weer vroeg weg gaan, dan kost het maar 10 euro. Eten gekookt in de camper, dat is weer voor het eerst sinds een tijdje. Nu aan de koffie en de Olympische spelen op tv. Rondje over het terrein gelopen, het staat zowat vol.

Mooie tussenstop, morgen naar St Goar.

10 augustus 2016 St Goar

7.30 uur Rob wakker, opgestaan, broodjes klaargemaakt, gisteravond alles al goed opgeruimt en op 7.00 uur op weg. Het was nog rustig op de snelweg, bewolkt met af en toe wat zon. Tegen 8.00 uur werd het drukker, ochtendspits met wegwerkzaamheden. Om kwart voor 10 kwamen we aan op de camping, met zowaar enkele plekken vooraan.

Rob alvast doorgereden en ik heb ons aangemeld en broodjes voor morgenochtend besteld, alsof we niet zijn weggeweest, op een nieuw kenteken na. We stonden net en toen begon het heel hard te regenen.

Later klaarde het op. Lekker gedouched, afwas van gisteren gedaan en gegeten. Later nog heerlijk in de zon gezeten, beetje uit de wind. Voor morgen houden ze mooi weer. Lekker uit eten geweest en morgen wie weet een stuk fietsen.

11 augustus 2016 St Goar

Lekker geslapen en tegen 9.00 uur opgestaan. Rob heeft broodjes gehaald en buiten gegeten. Blauwe lucht met wolken en zon. lekker gedouched en later zowaar in bikini gezeten, af en toe een jurkje aan, bootjes kijken.

Tegen 14.00 uur was het over ook met buiten zitten. Het koelt snel af, naar St Goar gelopen om te pinnen, we kunnnen op de camping niet pinnen. Rob bleef in de camper. Zo druk het in het voorjaar was, zo rustig is het nu. Nog 1 dag te gaan, eten gekookt en het regende, we wassen morgen wel af. Rob wezen douchen en af en toe komt er een boot langs. Hopelijk morgen weer de zon. Een tafeltje gereserveerd aan de overkant van de camping. Olympische spelen gekeken en lekker zitten lezen, een relaxete dag.

Het was fris vannacht, dus blij met ons dekbed. Tegen 9.00 uur op, het was bewolkt. Broodjes gehaald en ontbijt gemaakt, de koelkast wordt steeds leger. Buiten gezeten in de zon, pas later de afwas gedaan en verder eigenlijk helemaal niets. Zelfs de fietsen zijn er niet af geweest. Tegen 15.00 uur naar St Goar gelopen voor het dagelijkse ijsje. Het was niet koud maar van beide kanten een dreigende lucht, komt er nog regen? Het waaide over en we hebben toch nog lekker buiten gezeten, de zon brak weer door, gedouched, glaasje/biertje, broodje en brie. Tegen 19.00 uur naar het restaurant aan de overkant van de weg, de jaarlijkse afsluiting. Eerst een stukje schrijven en nog een poosje buiten zitten, wel veel muggen. Na het eten langs het water en over de camping gelopen, je kan zien dat het weekend is, het staat weer goed vol. Een lekker flesje wijn in het winkeltje gehaald, de bonte laatste vakantieavond!.

Een enerverende spannende (storm- en hagelschade) vakantie met mooie plekjes en mooi weer.