Najaar 2012

2 aug Meerbush 2012

Vanochtend tegen 7.30 uur opgestaan, gedouched en de spullen in de camper gezet. Rob heeft nog vakantie dus we kunnen vroeg weg. Robert en Robin geroepen want om9.30 uur wilde we vertrekken richting vliegveld.Alles verliep ok, gisteren alles al klaargezet, ingeplakt en gewogen. Robert vertrekt vandaag voor zijn uitwisseling naar Singapore en wij gaan hem wegbrengen. Later hebben we nog OS gekeken en wat gedronken, rond 0.30 uur lagen we op bed. We waren mooi op tijd bij het vliegveld, daar hebben we even rodngereden voor een parkeerplek, de camper past natuurlijk niet in de parkeergarage.

Bagage op een karretje en naar binnen. Daar kwamen we Jos en Niels al snel tegen, die komen Robert uitzwaaien. Samen nog koffie gedronken, Daarna Robert inchecken en die gaat om 13.30 uur door de douane. Robin gaat naar Julia, Jos en Niels weer naar Nederland. Wij gaan door Tege 15.30 uur vloog het toestel met Robert langs de camping vastgelegd op de foto door Rob.

We hebben een stuk rondgefietst, gewandeld in Dusseldorf en wat gedronken en een pizza gegeten.

Onderweg een lekker ijsje, starks de OS spelen kijken en morgen verder.

3 augustus 2012

De boel buiten opgeruimd, nog even naar het water gewandeld, koffie gedronken en om 11.30 uur vertrokken richting Keulen.

We staan op een camperplaats aan de Rijn , we waren omstreeks 12.30 uur hier, toen nog plaats zat en nu helemaal vol. Na de koffie fietsen eraf en richting Altstadt. Een mooi fietsplad langs de Rijn onderlangs. Fietsen bij het stations vastgezet en door de stad gewandeld, de Dom bekeken en in de regen binnen koffie gedronken. Keulen is een mooie stad om te bekijken zeker opde fiets.

De rest van de middag was het weer mooi weer, weer een rit gemaakt en een Kolns-biertje gedronken en tegen 17.30 uur weer terug bij de camper. Rob heeft een tukje gedaan in de stoel en ik ben een winkel gaan zoeken in de buurt. Aan de overkant van de camperplaats heb ik een winkel gevonden. Samen hebben we een wijntje gedronken, gekookt en lekker gegeten. Nu dus het blaadje vol schrijven, we weten nog niet waar we morgen heengaan.

4 augustus 2012

Heerlijk geslapen, zelfs de OS niet meer gekeken, we waren allebei erg moe. Tegen 9.00 uur aan het ontbijt en rond 10.00 uur vertrokken, geen snelweg maar binnendoor. We kregen al een beetje spijt van die binnendoorwegen, stoplichten en nog eens stoplichten, heel veel. Dus toch maar weer de snelweg opgegaan maar daar liepen we weer in een file, het was maar goed dat we geen haast hadden. Na wat drukte on Oberhausen kwamen we aan in Dorsten.

Het is een Topplatz, uit het boekje aan de rivier de Lippe. Om 14.00 uur de fietsen van de camper af en de omgeving verkennen. Bij de camperlaats wat informatie gehaald over de omgeving en gaan fietsen. Het is mooi weer en een mooie omgeving, dichtbij de plaats waar Julia woont. Robin is daar op bezoek maar neemt zijn telefoon niet op. HJ contact gehad met Robert die nu in Dubai is. Weer een mooie dag, aan het water een drankje gedaan en op een terrasje wat gegeten.

Komen nog een sluis tegen en hebben daar een tijdje staan kijken.

Toen we terugfietste begon het te regenen en zitten nu noodgedwongen binnen. Rob is weer bezig met zijn schotelje maar het lukt nog niet zo. Het is nu droog maar er komt wel regen vannacht, dat zal lekker slagen.

14 augustus 2012

Vandaag gaan we Robin uitzwaaien.

Hij vertrekt vanaf schiphol richting Ijsland. Jos en Niels kwamen om 17.00 uur langs om afscheid te nemen en op 17.30 uur zijn we vertrokken met de camper. Onverwachts heb ik morgen vrij door een dienst te ruilen> In september haal ik dat dan in, we hebben nu 5 dagen vrij, Rob heeft nog schoolvakantie. Het schilderwerk blijft nu even liggen, met de camper op stap is veeeeeel leuker. Robin ging 19.03 uur door de douane, het ging goed met de spullen en de medicijnen, gelukkig geen probleem. We zijn teruggelopen naar de camper en toen op weg gegaan richting Moerdijk. Daar aangekomen rond 21.45 uur en op de camping is alles pikdonker.

Uiteindelijk toch de camping gevonden alleen nergens iemand te zien of te vinden.Toen we wegreden kwam er een tandloze man aan die vroeg of we op de camping wilde gaan staan, hij zei rijd maar achter me aan dan bel ik Dirk wel even . Nu staan we onder de dijk aan het Hollands Diep. Gelukkig staan we nu anders hadden we nog een ander plekje moeten zoeken. In deze buurt zijn de scholen al begonnen dus het camperveld is leeg met 1 tentje. Morgen kijken we wel hoe het hier verder uitziet. Over 5 min. vliegt Robin, Robert meldt dat alles goed met hem gaat. Het avontuur van de boys kan beginnen.

15 augustus 2012

Goed geslapen en rond 9.00 uur opgestaan, Na de douche en ontbijt zijn we tegen 10.30 uur vertrokken richting Zeeland. Het is gelukkig mooi weer, de zon schijnt. Na 1 1/2 uur zijn we aangekomen op het eiland Walcheren. We staan op een camperplek onderaan de duinen bij Westkapelle.

Koffie gezet, fietsen van de wagen en daarna rond 13.30 uur op weg om de omgeving te bekijken. Mooi fietspad door de duinen en langs het strand. Eerst naar Westkapelle en toen richting Domburg, we komen veel scheepvaart tegen met mooi fietsweer.

Halverwege zijn we terug gegaan richting Zoutelande en doorgefietst naar Koudekerke, helemaal naar Vlissingen werd te ver. Het weer betrok een beetje, er kwam bewolking opzetten. In Zoutelande op een terrasje een biertje gedronken met heerlijke bitterbalen.

Bericht van Robin dat hij goed was aangekomen, hij was 10 uur onderweg geweest. Op de camping hebben we nog even via Skype met hem gesproken. We hebben dat ook nog even aan Opa en Oma doorgegeven. Het waait nu met af en toe wat regen. Het is niet koud maar we verwachten toch wel een buitje vannacht.

16 augustus 2012

Tegen 8.30 uur opgestaan en om 9.30 uur vertrokken. We hebben toch geen regen gehad vannacht, wel heerlijk geslapen. Eerst naar Domburg gereden en daarna naar Ostkapelle en toen richting Midddelburg. Als je zo over dit stukje Zeeland rijdt lijkt het wel heel veel op Texel. Polderlandschap afgewisseld met wat bos en natuurlijk duinen. In Middelburg de camper even neergezet op een parkeerplaats bij het station en de stad ingelopen.

Op de markt midden in Middelburg kwamen we een vriend van R&R tegen, toch nog een "bekende" tijdens onze vakantie. Het lijkt erop of we alweer heel lang weg zijn. Doorgereden naar Vlissingen een camping midden de stad gevonden, camping Zeezicht.

Broodje gegeten en op de fiets het gebruikelijke fietstochtje om de omgeving te bekijken. Helemaal onderlangs gefietst, de haven door en een poos bij de sluis staan kijken hoe mensen met hun jacht aanmeren en wegvaren, een visser schut ook en tijdens het schutten werken ze gewoon door.

Verder gefietst en boodschappen gedaan en waren om 17.00 uur weer terug in Vlissingen. Lekker op een terrasje een biertje gedronken, dit keer geen bitterballen, jammer. Bij de camper in de avondzon gegeten en de afwas gedaan, we ziten nu aan de koffie. Morgen gaan we richting Veere, het is nog steeds mooi weer.

17 augustus 2012

Tegen 10.30 uur vertrokken uit Vlissingen, richting Veere. Het lijkt allemaal op elkaar, In Veere hebben we de auto geparkeerd en het stadje doorgelopen.

Daarna naar Schouwe Duiveland via Neeltje Jans, de waterkering. Besloten om eens op een boerencamping te gaan staan en al snel hebben we een plekje gevonden.

Pony's en paarden een omgebouwde schuur met twee douches en toiletten en om de hoek een aanrecht waar je kunt afwassen. Er zijn drie veldjes met tenten, caravans en campers.

Tegen 13.00 uur na de koffie en broodjes op de fiets. Het is mooi weer met een lekker windje wat wil een mens nog meer. Stukje over het strand gefietst, dat was wel zwaar dus bij de volgende strandopgang weer omhoog. Een mooi fietsroute via Renesse naar Haamstede, Burg Haamstede de camping waar we 18 jaar geleden hebben gecampeerd.

Fietspad af naar het strand en toe richting Renesse, Brouwersdam. Al met al ongeveer 40 km gefietst. In Renesse een biertje gedronken en over de markt gelopen, we hebben daar ook bij de C1000 boodschappen gedaan. Nar "huis" gefietst en tot 2.00 uur buiten voor de camper gezeten, morgen richting Helevoetsluis.

18 augustus 2012

Het wordt eentonig, we hebben heerlijk geslapen, de zon schijnt en om 10.00 uur vertrokken ricting Hellevoetsluis. Richting Zeeland al veel verkeer, af een toe een file want dit weekend verwachten ze een warm tropische weer dus veel drukte aan het strand en meren. Bij Hellevoetsluis de 1e de beste camping opgereden, er is nog genoeg plek.

Dit weekend zijn er vestingsdagen in de stad, daar zijn we vorig jaar ook geweest toen stonden we bij Rockanje. We gaan later wel naar de stad om allen activiteiten te bekijken.

We hebben niet zoveel gefietst vandaag, lekker bij de haven aan het bier geweest. Op de camping hebben we in de middag in de schaduw een heerlijk tukje gedaan. Onderweg hebben we de boodschappen die we nodig hebben gehaald dus we hoeven niet meer p stap. Via Facebook, skype ed contact met HJ en R&R gehad, Robin heeft nog geen sneeuw in Ijsland, Robert wel erg warm in Signapore. Na de koffie zijn we toch nog even bij de vestingsdagen wezen kijken. HJ zit gewoon in Amersfoort, verder alles bij iedereen ok. Morgen gaan we een dagje bij de Nieuwe Waterweg staan, leuk boten kijken.

24 augustus 2012

Vanochtend rond 11.00 uur vertrokken uit Leusden, het is niet meer zo warm maar nog wel mooi weer. Via skype met Robert en Robin gesproken, daar is alles ok. We zijn nu in Friesland, bij Molkwerum ongeveer 6km onder Hindelopen. We staan aan het water onder de dijk bij het Ijsselmeer waar we rond 13.340 uur aankwamen. Op de fiets naar Hindelopen gegaan, daar rond gekeken en boodschappen gedaan met een lekker ijsje. Na een klein buitje bij de camper gezeten, Rob heeft zowaar 3 vissen gevangen in het watertje bij de camperplaats, zie foto.

Telefoontje gedaan naar Leeuwarden met Fokko, we hebben voor morgen rond 12.00 uur afgesproken. We kunnen bij hun op de parkeerplaats staan maar waarschijnlijk kijken we eerst even op de camperplaats in het centrum. Het zal wel vol zijn want het wereldkampioenschap vissen voor vrouwen is in Leeuwarden. Wel leuk om elkaar weer eens te zien en de stad in te gaan. Na de koffie de dijk over gewandeld, het staat nu zowat vol op de camperplaats.

25 augustus 2012

Vanacht hebben we regen gehad, dat slaapt altijd wel lekker. Op de camping gedouched, de bestelde broodjes gehaald en ontbijtje. Tegen 10.30 uur vertrokken en binnendoor richting Leeuwarden op bezoek. De jachthaven via de TomTom ingetoetst want we wilde op een camperplaats staan en toch niet op het priveterrein bij Fokke en Anneke. We hebben ook onderweg regen gehad. In Leeuwarden aangekomen waar ze aan de weg bezig waren waar wij langs moesten. Op een gegeven moment moesten we links af, maar de verkeersregelaar wigerde 2 pionnetjes even weg te halen en na wat woorden over en weer trok Rob aan het kortste eind en moesten we helemaal omrijden. In de binnenstad de camperplek gevonden, het is dichtbij A&F.

Na een borreltje de binnenstad doorgewandeld, terrasje gepakt en lekker uit eten geweest (pizza).

In de camper nog een afzakkertje genomen, het laatste glaasje wijn had ik niet meer moeten nemen. Het viel wat verkeerd, en volgens Rob heb ik vaak "ik vind het erg" gezegd.

26 augustus 2012

Vannacht regen en heeel veeel regen en hard. Heb op mijn goede zij goed geslapen, maar de invloed van de wijn werkt wel door. We hebben geen stroom dus moeten we handmatig koffie zetten, na een broodje en een wandeling door Leeuwarden vertrokken. Rond 11.00 uur rijden we binnendoor over 80km wegen naar Leusden. Door plaatsjes gereden waar we nog nooit van hebben gehoord. In Sneek hebben we een stop gemaakt en wat foto's gemaakt.

Op weg naar Woudsend hebben we koffie gedronken met nog steeds goed weer. Naarmate we richting huis komen wordt het weer slechter. Door de polder via Nijkerk de snelweg op naar huis. Daar de fietsen van de camper en de spullen uit de camper. Toen maar dit verhaaltje geschreven want gisterenavond is dat niet meer gelukt. ;) Het wordt aankomende week nog mooi weer dus dan gaan we weer op stap.

31 augustus 2012

Net terug van de avondwandeling langs de Waal en een klein stukje Gorinchem. Vanochtend opgestaan in Leusden, het was 14 graden, toch hebben we de beslissing genomen om op stap te gaan. Om 14.00 uur onderweg was het toch droog en ook nog af en toe een zonnetje met blauwe lucht We staan bij de jachthaven op een camperplaats waar we al eerder zijn geweest.

We hebben een mooi plekje vooraan en blijven hier 2 nachten. De bedoeling is om morgen te gaan fietsen. De vorige keer zijn we er toen niet aan toe gekomen. Dus gaan we rondje pontje doen morgen. Het was vanmiddag te koud om buiten te zitten dus zitten we nu knus binnen.

De weersvoorspellingen voorspellen beter meer met zon en volgende week nazomer. We zien wel, nu lekker uitrusten na een week werken, de scholen zijn weer begonnen en dat is toch weer wennen. Wie weet doen we zo meteen het kacheltje nog wel even aan, het koelt in de avond hier lekker af.

1 september 2012

We werden om 8.00 uur wakker en de zon scheen. Mooie hollandse luchten Rond 10.30 uur vertrokken voor rondje pontje, voor 8 euro mag je de hele dag gebruik maken van de pont. Eerst van Gorichem naar Woudrichem een vestigingsstadje. Daar rondgefietst en gewacht op het pontje richting slot Loevensteijn. Van de boot af hebben we rondgelopen en het slot en de binnenplaats bekeken.

Met een klein pontje zijn we weer richting Woudrichem vertrokken, vandaar richting Sleeuwijk een mooie autovrije route. Bij de volgende pont hebben we besloten om verder te fietsen naar Werkendam. Daar wat boodschappen gedaan en met de boot weer richting Gorinchem gegaan. Dat beviel ons zo goed dat we twee keer heen en weer zijn gevaren. Die boot vaart erg hard over de Waal, we vinden het allebei best wel leuk.

Met de koppen verbrand komen we terug bij de camper waar we wat hebben gedronken en in de zon gezeten. Op de fiets weer terug naar Gorinchem voor een pizza'tje. Nu is het nog steeds lekker weer maar het koelt wel af. Morgen voor 12.00 uur hier vertrekken ricting Tiel daar willen we nog even aan de Waal staan voordat we weer richting Leusden vertrekken.

7 september 2012

Het beloofd een mooi weekend te worden een mooi nazomerweekend dus. Rob heeft tot 12.00 uur voor school gewerkt. Tegen 12.30 uur zijn we vertrokken richting Overijssel.

We staan op een camping 't Akkertien in Vollenhoeve, we staan hier op de camperplaatsen. Via Kampen en Ens in de noordoostpolder naar hier. Een klein plaatsje, jachthaven buiten en "binnen" rondom de kerk.

Er zijn wel wat winkels maar verder is er weinig te doen. Na de koffie en een broodje op de fiets gestapt. Eerst richting Blokzijl en halverwege naar St.Jansklooster een mooi weids gebied. Rond Vollenhove weer terug naar de camperplaats en tegen 17.30 uur weer terug bij de camper. De camperbaas en zijn zoon stonden vis te bakken dus lekker 2 porties kiberling gekocht en lekker buiten opgegeten. Zitten nu binnen aan de koffie, vanavond een voetbalwedstrijd, Nederland-Turkye. Morgen komt Henk langs met opa maar dan staan we of in Giethoorn of in Kalenberg op een camping waar we met Allard een keer langs gevaren hebben.

8 september 2012

Tegen 9.00 uur opgestaan, lekker gedouched, gegeten en de kaart ingeleverd. Met de kaart kunnen we douchen en we vertrokken richting Blokzijl. Het was eerst nog wat bewolkt maar leter werd het mooi weer, met zon. De afstand was ongeveer 15km. dus we zijn niet lang onderweg geweest. We staan in Kalenberg op camping Het Doevenhuis.

We staan een beetje achteraan, het is een kleine camping een echte mini camping. Met koffie en de stoeltje hebben we lekker aan het water gezeten, er komen erg veel boten langs. In de middag op de fiets gestapt. Ooit zijn we hier langs gevaren en zei ik al dat ik hier een keer wilde fietsen en dat hebben we dus gedaan. De huizen zijn alleen maar te bereiken via het water er loopt alleen een fietspad voor de huizen langs.

In Oldemarkt hebben we boodschappen gedaan en geld opgenomen. Tegen 14.30 uur waren we terug op de camping want we krijgen bezoek van Henk en opa. Heerlijk aan het water gezeten en tegen 17.00 uur zijn ze weer vertrokken.

Gekookt en lekker buiten gegeten en na de afwas een stuk gewandeld met een ijsje. Zitten nu aan de koffie, het is 20.45 uur en zitten binnen want er zitten hier mietsen hier zo aan het water. Morgen richting Ossenzijl op de fiets, het beloofd weer een mooie dag te worden.