Najaar 2013

17 aug Voorst 2013

Het was eigenlijk de bedoeling om gisteren na het werk weg te gaan, maar er was een receptie van een college van Meander, zij was 40 jaar in dienst. Waarschijnlijk heb ik daar iets verkeerd gegeten en kwam beroerd thuis vroeg naar bed en alles eruit gegooid. Daarna wel goed geslapen en vanochtend opgestaan met een zonnetje. Dus toch op stap gegaan, boodschappen gedaan, fietsen ero, water getankt en vertrokken richting Voorst.

Een mooi SVR camping, stoelen eruit en de hele middag lekker in de zon gelegen. Tegen het einde van de middag de omgeving per fiets bekeken en toch iets gegeten. We zijn in een pannenkoekenrestaurant geweest en het smaakte prima.

We zitten net binnen, er is regen voorspelt. Morgen gaan we naar een andere plek, waarschijnlijk Wijhe aan de Ijssel. Zondag naar opa dus gaan we die richting op. Met HJ gaat het goed in Portugal, R&R hebben ook een goede vakantie gehad. Robin is verhuisd en we zijn deze week bij hem op bezoek geweest en hebben daar gegeten, was heel gezellig.

17 augustus 2013

Het heeft lekker geregend vannacht, dat slaapt heerlijk. Tegen 9.00 uur op, douchen en ontbijt en de zon kwam tevoorchijn. Besloten om richting Wijhe te gaan, een "ontzettend" lange rit, maar niet heus. Via Deventer langs de Ijssel, bij Wijhe aangekomen en daar even gekeken, toch maar besloten om door te rijden naar camping het Haasje.

We staan nu vooraan, een plek die begin juni nog onder water stond. Lekker buiten gezeten, tegen half 2 Henk gebeld en afgesproken dat we rond 15.00 uur in Heerde zouden zijn. We gaan op de fiets in plaats van morgen met de camper. Zo gezegd, zo gedaan, om 14.00 uur op de fiets door een stukje natuurgebied naar het fietsveer naar Veessen.

Voor 2 euro naar de overkant en via de dijk naar Heerde. Een ritje van 20 min met wind tegen. Thee gedronken met Heerdernaartjes, gehaald met Henk want die kwamen we tegen. Het was gezellig om opa en Henk weer te zien. Via het kanaal weer richting Veessen, het fietsveer weer op en tegen 16.30 uur waren we weer op de camping. Hapje en drankje met af en toe een zonnetje aan het water. Laat gegeten en de afwas gedaan, buiten lukte niet meer want een klein buitje trok over

23 augustus 2013

We staan in Kalenberg, volgens Rob het mooiste plekje in Nederland. Mooi weer een een mooie plaats Wel eerst gebeld voordat we vertrokken.

De 1e camping die we belde was vol, hier is wel plaats. Vorig jaar waren we ook hier en was het ook goed weer. Opa en Henk zijn toe langs geweest. Morgen lukt dat neit want er is veteranendag in Heerde. Wij blijven hier tot zondag. HJ is weer thuis van vakantie en Robin belde vanuit Budapest, zij komen zondag weer thuis.

Wij hebben de hele middag lekker aan het water gezeten, laat gegeten en gedouched en zitten nu aan de koffie. Hopelijk is het morgen ook weer mooi weer en gaan we fietsen. Tot nu toe lekker rustig aan gedaan, afgelopen week is Rob wezen varen met Riet en Ger. Donderdag de rest van het huis geverfd. Nog een paar kleine dingen doen want volgende week moet Rob weer aan het werk, dus einde van de vakantie. Zolang het weer nog goed blijft gaan we nog ieder weekende op stap. Kortom, het is nog steeds leuk om weg te gaan

24 augustus 2013

En weer hebben we een mooie dag gehad. 9.30 uur waren we op, buiten ontbijten kon nog net, alles was klam en bij ons nog geen zon. Zodra het beter werd hebben we lekker buiten gezeten aan het water. Voor het eerst sinds een hele tijd is ROb wezen vissen.

Voor de nodige rust, ik in mijn boek, een mooi uitzicht, zonnetje erbij prima. Tegen 14.00 uur zijn we gaan fietsen eerst wind voor, Kalenberg uit, langs het water en bij knooppunt 50 richting Ossenzijl. Heerlijk wee rom te fietsen, wat dus ook veel mensen aan het doen waren. Vorig jaar was het volgens mij drukker, ook qua boten. Om 16.00 uur weer terug, weer lekker aan het water gezeten, Hapje drankje, boek en uitrusten. De afwas is gedaan en een ijsje gegeten. De koffie is net klaar en we zitten nog lekker buiten. Wel vast de fietsen opgeruimd en straks de stoelen, ze verwachten regen. Volgens mij gaan er morgen meer mensen naar huis.

30 augustus 2013

Vanochtend tegen 11.30 uur vertrokken, fietsen, water, boodschappen inpakken en wegwezen. Het betrol wel een beetje het werd grijzer, maar de voorspellingen zijn wel goed. Onderweg was het wel druk maar aan onze kant gelukkig geen file. Na ongeveer een uur kwamen we hier aan, heb eerst gekeken naar de plek en aangemeld bij het kantoor. We staan met uitzicht over het water, de oude maas.

Lekker buiten gezeten een paar spetters en donkere wolken kwamen voorbij. Toch gaan fietsenrichting Barendrecht en omgeving, na ongveer 1 1/2 uur weer bij de jachthaven/camping. Je kunt als je de camping uitgaat een stukje van de Euromast zien, het is ongeveer 12 km vanaf het huis van Robin. Totdat de zon achter de bomen zakte hebben we lekker buiten gezeten. We hebben laat gegeten, afwas gedaan en nu aan de koffie. Morgen hier voor 12.00 uur hier vertrekken, we gaan bij de stadscamping in Rotterdam kijken. Het wachtenaf wat voor weer het wordt.

31 augustus 2013

Tegen 7.00 uur vanochtend regen, gelukkig niet zo hard maar toch. 9.00 uur opgestaan, douchen en een uitgebreid ontbijt en tegen 12.00 uur vertrokken. Het plan was 20km verderop maar de plek viel ons tegen. Inmiddels scheen de zon weer volop en het was een mooie omgeving waar we reden. Twee camping waren geslottn/opgeheven, twee nog duurder dan gisteren waaronder de stadscamping in Rotterdam. R&R waren thuis en bijna daar dus op de thee geweest. Doorgereden tot hier aan de Meije en rivier bij Bodegraven.

Een SVR-camping voor 1 nacht, het leek klein maar een mooie ruime camping in een mooie omgeving. We waren hier om 15.00 uur eigenlijk wat te lang gereden. Eerst in de zon gezeten en om 16.00 uur de fiets gepakt, het jaagpad genomen. Dit is een fietspad tot aan Nieuwkoop aan de Nieuwkoopse plassen.

In Nieuwkoop was een buurfeest/kermis en we hebben even staan kijken naar een cross-wedstrijd. Nog even boodschappen gedaan bij AH en terugefietst. We komen hier zeker nog een keer terug om nog meer te fietsen. Tot 19.00 uur in de zon gezeten, gedronken en wat gegeten en de afwas gedaan. Nu aan de koffie

6 september 2013

Normaal ben ik op vrijdag vrij, maar vandaag heb ik voor iemand gewerkt die voor mij in de herfstvakantie wil werken. Het was vanmiddag er grustig en daardoor kon ik een uurtje eerder weg. Thuis was gisterenavond al alles klaargemaakt, spullen in de camper, het bed en kleding. We staan in het groene hart tussen Delft/Rotterdam en Den Haag. Camping Maasland, een Vekabo camping, prima goed verzorgd met een harde ondergrond.

Wel wat regen gehad en het is hier frisser geworden. Afgelopen week nog steeds mooi weer gehad! Als het weer goed is gaan we misschien morgen op de fiets richting Rotterdam, daar zijn de wereldhavendagen. Na een ijsje op de camping nu aan de koffie. We blijven hier tot zondag, dus hopelijk goed weer om alles op de fiets te kunnen bekijken en anders rustig uitrusten van een drukke week

7 september 2013

Weer een mooie dag vandaag. Half zes een wekker, een haan die op de boerderij zijn werk deed. Daarna tegen 8.30 uur echt wakker geworden, heerlijk geslapen. Rob heeft zijn werk al gedaan, hij heeft de bestelde broodjes opgehaald. Tegen 12.00 uur vertrokken op de fiets richting Rotterdam.

Het is heerlijk weer om te fietsen, een mooie route langs de Nieuwe Waterweg. Tegen half drie contact met Robert gehad, we spreken af bij de Spido.

Vorkje geprikt met een colatje. Gekeken naar een show van de marine en hup weer op de fiets.

Weer een mooie route naar de camping. Tegen 18.00 uur waren we weer terug. Grapje aan de buren die aan het BBQ'en waren. We zaten nog niet of toen kregen we sate, hamburger en salade. Heerlijk wijntje erbij en hoefde niet te koken.. Zitten nu aan de koffie, nog net buiten want het koelt wel af. De buren koffie en stroopwafels gegeven, voor wat hoort wat. Morgen voor 12.00 uur hier weg, plan is om ook nog even bij Robin langs te gaan. HJ is samen met Henk dit weekend bij opa langsgeweest.

27 september 2013

Twee weekenden niet weg geweest, het eerste was opa jarig, 94 is hij geworden. Het 2e weekend was Rob jarig, hij werd 57. Vanmiddag tegen 12.00 uur vertrokken, we kwamen in de file op de A12 dus zijn we wat later dan gepland hier aangekomen. Een kleine camping aan een doodlopende vaart, de Zwette. We hebben wel gereserveerd er zijn maar 3 camperplaatsen.

Er was gemeld dat er ook een gezelschap zou staan en dat dat wat overlast kon geven. Voor ons geen probleem, er worden 2 party-tenten opgezet met een disco met muziek uit de jaren 70/80. Alles is nu uit eten maar hoe het vanavond/vannacht gaat? Tegen 16.00 uur op de fiets boodschappen in Wateringen gedaan en doorgefiest richting Den Haag. Het centrum was nog 10 km verder, dat hebben we dus niet gedaan. Nadat we in het zonnetje hebben gezeten heerlijk gegeten en nu aan de koffie. Mooi weer vandaag.

28 september 2013

Het feest van de buren heeft geduurd tot 05.00 uur maar daar hebben we weinig last van gehad. Na het ochtendritueel zijn we rond 12.00 uur op de fiets gestapt. Op naar Delft, wel een aardig windje en binnendoor hebben we de fietsen bij de oude kerk neergezet en deze als eerste bekeken.

Het toegangskaartje was ook voor de Nieuwe kerk, dus via het stadhuis/markt daarheen. Alles bekeken en geluisterd naar een man die uitleg gaf over de grafkelder van de oranjes en wie er allemaal lagen. Interessant verhaal, kwam daar nog een collega tegen, zij was met vriendinnen een weekend op stap in Den Haag. Verder Delft rondgewandeld en koffie gedronken en daarna op de fiets richting Den Haag. Binnenhof, Paleis Noordeinde alles weer gezien en via de schilderswijk richting RIjswijk weer naar de camper.

Heerlijk buiten uitgerust, hapje drankje en nu net klaar. We hebben ongeveer 40 km gefietst vandaag met mooi weer maar wel veel wind.

4 oktober 2013

We staan in de jachthaven van Schagen, het is dierendag vandaag. Gisternavond naar Katwijk geweest, Soldaar van Oranje. Dit hebben we als cadeau gekregen van de jongens voor onze verjaardag. Erg leuk, de zang was wat minder maar verder wel een spetakel. Wat later boodschappen gedaan en dus ook wat later op stap en tegen 16.00 uur hier aangekomen.

Leuke plek, goed verzorgd en dichtbij het centrum. Net klaar met de afwas. Sinds vandaag hebben we een schuddenhoofdje in de camper, een cadeautje van Anja. Daar hebben we heel lang naar gezocht. Het is wel een beetje truttig maar we vinden het wel leuk een huisdier.

Hij staat op het dashbord en houdt alles in de gaten. Robin heeft gisteren zijn examen gehad maar heeft nog geen uitslag, spannend allemaal. We blijven als het weer goed blijft hier tot zondag de voorspellingen zijn goed.

5 oktober 2013

We hebben rustig aan gedaan vandaag, op de fiets naar het centrum van Schagen. Gewinkeld en boodscahppen gedaan. Het was lekker weer, weinig wind maar geen zon.

Uitgerust, gekookt, de afwas gedaan en de koffie is bijna klaar. We staan dus 2 nachten in Schagen. Morgen weer terug we willen via de kust rijden. Misschien gaan we nog wandelen langs het strand. Moet opa en oma was alles ok, Henk gaat dit weekend op vakantie naar Florida.