Najaar 2014

29 aug Gendt 2014

Al weer twee weken gewerkt en nu staan we aan de Waal. Vorige week vrijdag kreeg HJ zijn sleutel van zijn nieuwe huis. We hebben hem geholpen met klussen. Vandaag zijn R&R hem wezen helpen, hij kreeg ook hulp van Lars. Tegen 11.30 uur zijn we vertrokken, het weer was goed, we hebben wel eerst gebeld of er plek op de eerste rij was. Tegen 13.00 uur waren we hier en hebben een mooie plek direct aan het water.

Ik heb zelfs nog tot 16.30 uur in bikini in de zon gelegen. Veel scheepvaart wat we altijd leuk vinden, alleen hier geen muziek op rondvaartboten zoals in St.Goar. Zit net binnen, want de muggen zijn vervelend, erg koud is het niet. De voorspellingen geven een wisselend weerstype aan voor morgen. Morgen moeten we wel verhuizen naar een andere plekje voor de rest lekker niets doen. Het is de bedoeling om te gaan fietsen, de omgeving bekijken en met het pontje over en weer terug. Als het maar droog blijft, af en toe heeft het een beetje geregend maar onder het luifeltje is het goed toeven.

De voorspellingen voor aanstaande week zijn goed, dus volgende week weer weg.

30 augustus 2014 Gendt

Vanochtend laat opgestaan, ontbijtje, koffie met muziek op de radio, de laatste uitzending van Cappuccino. Dit programma luisterden we altijd op zaterdag in de camper. In tegenstelling tot gisteren vandaag bijna de hele dag regen. We zitten in de verkeerde hoek als we buitenradar bekijken. Soms miezer en soms een harde bui, om 12.00 uur moesten we verkassen maar dat wisten we gisteren al. We staan nu ongeveer 15 plaatsen verder maar nog steeds aan het water. Gelukkig op eigen kracht uit het grasveld, de voorwielen spinden wel. Halverwege de middag moesten de buren wel geholpen worden om op hun plek te komen, het gras is zeiknat.

Tegen 17.00 uur werd het droog en konden we weer buiten zitten. De bedoeling was om pannenkoeken te gaan eten bij een restaurant bij de camping maar dat was al gesloten er was een besloten feest. Dus toen hebben we maar een patatje op de camping gegeten, we waren de laatste klanten. Nu net binnen en aan de koffie. HJ is aan het klussen, Henk bij opa en R&R in Rotterdam. Mogen hopelijk zonder sleep hier weg, we komen hier zeker dit jaar nog een keer terug, en dan fietsen.

5 september 2014 Linden

Na een drukke, vermoeiende voor Rob zijn eerste schoolweek. Tegen 13.30 uur vertrokken. Eest met HJ boodschappen gedaan, zijn huis schiet al best op, het wordt mooi. Het was bewolkt met af en toe zon maar een lekkere temperatuur. Toch weer richting water, dit maal aan een grind-afgraving aan de Maas. Een mooie camperplaats bij een jachthaven.

We waren mooi op tijd, na ons kwamen meer campers en tegen 17.00 uur was het vol. Heerlijk in de zon gezeten en om 19.00 uur uit eten geweest bij een restaurantje aan de haven in een ondergaande zon. Daarna een stuk gewandeld en toetje bij de camper gegeten. Tot nu toe nog buiten gezeten maar de muggen komen voorbij en dwingen ons naar binnen. Lekker gedouched en nu het verslagje van de dag. De weersvoorspellingen voor morgen; bewolkt met af en toe zon en mogelijk een buitje. We wachten het maar af. Slechter dan vorige week kan het niet, de bedoeling was toen om weer naar de Waalcamping te gaan maar die was al vol. Dit is weer een ander stukje Nederland, morgen gaan we de omgeving verkennen natuurlijk op de fiets. Weer een vakantiegevoel en niet ver van huis.

6 september 2014 Linden

Net klaar met de afwas, de koffie staat aan en nu even vertellen wat we vandaag allemaal hebben gedaan. Na 9.30 uur opgestaan, plassen, tanden poetsen en een lekker ontbijtje. Tegen 12.00 uur op de fietst vertrokken richting Cuijck. Een genummerde route langs de Maas, door kleine plaatsjes en via de jachthaven waar we nu staan naar Grave gefietst.

Op een terras koffie met wat lekkers genomen, het was ondertussen al 14.00 uur geweest. Grave lijkt op Wijk bij Duurstede, leuk plaatsje. Helaas moesten we dezelfde weg weer terug. Op de heenweg regen en hebben we de poncho moeten gebruiken, ook nog even onder een boom geschuild, dit terwijl Buienradar niets aan regen gaf. Tegen 16.30 uur weer bij de camper na een fietstocht van 35km. We hebben nog tot 18.30 uur in de zon voor de camper gezeten, nu koelt het lekker af zo aan het water. Morgen moeten we hier om 11.30 uur weer weg en gaan onderweg nog wel ergens staan. Nu aan de koffie en kijken wat de dag van morgen gaat brengen.

12 september 2014 Kalenberg

Vanochtend tegen 10.00 uur gebeld of er plaatst was voor dit weekend en ja hoor ze hadden nog een plekje. Boodschappen gedaan, camper ingepakt, broodjes klaargemaakt en tegen 13.00 uur vertrokken. Mooi weer, ongeveer 20gr. En dat blijft voorlopig ook nog zo.

Tegen 14.30 uur waren we bij de camping en konden zelfs een eigen plek uitzoeken. We hadden verwacht dat het er vol zou staan, ook al omdat het mooi weer wordt. 3 plekken zijn bezet met vaste caravans en later kwam er nog een camper binnen.

Heerlijk in mijn bikini gelegen en bootjes bekeken, rond 17.30 uur wat te eten gehaald en we zitten nu net binnen aan de koffie. Nog naar Joke gebeld, die is jarig vandaag, zondag viert ze haar verjaardag. We gaan ook nog eerst even bij opa langs, de jongens komen ook want opa wordt 95 jaar. Morgen komt opa met Henk hier op bezoek, we gaan dan bij het restaurant samen eten. Hopelijk kunnen we op het terras buiten zitten, dat is veel leuker dan binnen. Zondag willen we met iedereen pannenkoeken in Heerde gaan eten. Mooie plek het is hier erg rustig en windstil, een mooie avond. Dit weekend lekker uitrusten van een drukke week. HJ zijn huis schiet al flink op. Hopelijk morgen weer mooi weer en dan lekker fietsen.

13 september 2014 Kalenberg

Heerlijk geslapen! Het was eerst nog wat mistig en vochtig maar tegen 10.00 uur brak de zon door en werd het een heerlijke dag. Lekker buiten gezeten, koffie gedronken en daarna op de fietst richting Ossenzijl voor nog wat boodschappen. Onderweg wordt riet verbrand, het stinkt best.

Henk nog gebeld , hij komt na het boodschappen doen naar ons, we gaan eten met opa. Tegen 14.30 uur zijn we weer terug bij de camper en heb weer lekker in de zon bij de camper gezeten. Rob heeft voor het eerst sinds een tijd weer zijn hengel gepakt en heeft zitten vissen. Qua boten is het niet zo druk als vorig jaar, maar er is nog genoeg te zien. Om 16.30 uur was de taxi gearriveerd, Henk had zijn TomTom niet goed staan en hij heeft een aardige omweg gemaakt.

Lekker een glaasje bij de camper en tegen 18.00 uur naar het terras van de camper. Het was gezellig en opa vond het ook erg leuk zo met zijn viertjes. Hij had er eerst tegenop gezien maar was blij dat hij er was. Tegen 19.30 uur zijn ze weer vertrokken en na een afwasje zitten we nu in de camper. Het koelt wel af zo aan het water, het is ook al half september, de kachel doet zijn werk. Morgenmiddag gaan we naar Heerde en de jongens komen ook en gaan we weer uit eten. Maandag gaan Henk en ik weer naar Heerde voor de koffievisite die eventueel komt.

26 september 2014 Egmond aan Zee

Afgelopen weekend werken op zaterdag en de laatste spulletjes van HJ naar Amersfoort gebracht, hij woont weer in Amersfoort in zijn eigen huis. Het is leuk en mooi geworden. Zondag de verjaardag van Rob gevierd, BBQ in de tuin. Het is nu gelukkig droog maar wel fris buiten. We zijn vandaag tegen 13.30 uur vertrokken, richting zee dus. Het regende toen we wegreden maar naarmate we hier in de uur kwamen hoe mooier het werd. Na enig omrijden en zoeken en een camperplek die ons niets leek zijn we hier aangeland.

Camping Roompot vlak onder de duinen, het was inmiddels al 15.30 uur, de fietsen eraf en naar het strand gefietst, een ritje van ongeveer 10 min.

Langs zee gelopen en bij een strandtent wat gegeten met een wijntje. Het was bijna 19.00 uur en hebben daar het plaatsje doorgewandeld en daarna terug naar de camper. Hebben nu net de deur dicht en zitten aan de koffie. We hebben nog even naar een onverwacht vuurwerk zitten kijken en luisteren nu naar de radio.

De weersvoorspellingen zijn goed voor morgen en zondag, dus weer lekker fietsen naar Schoorl of Alkmaar.

27 september 2014 Egmond aan Zee

Heerlijk geslapen, tegen 9.30 uur opgestaan en de zon scheen. Ontbijtje in de zon met een bak koffie. Tegen 11.30 uur vertrokken, of naar Alkmaar of naar Castricum, we kiezen voor de laatste. We gaan via een mooi fietspad door de duinen door een beschermd natuurgebied naar Castricum aan Zee.

Daar wat gedronken en gegeten en via zee teruggefietst naar Egmond aan Zee.

Dat fietsen over het strand was best wel zwaar daarom zijn we daarna door de duinen naar Bergen aan Zee gefietst en daarna terug naar de camper. Al met al ongeveer 40km gefietst en waren tegen 16.00 uur weer thuis. Lekker uitgerust in de zon met een hapje en drankje, alles in Heerde as ok. Lekker gekookt en daarna afgewassen en toen zijn we toch weer op de fiets richting zee vertrokken om de zonsondergang te bekijken.

Nu aan de koffie en de deur dicht want het koelt best wel af. Vanochtend hebben we zelfs even de kachel aan gehad, het was best wel fris in de camper. Verder hebben we een mooie dag gehad en zitten nu een beetje rozig door de zon en best wel moe van het fietsen te lezen in de camper. Een mooie omgeving, zon en zee wat willen we nog meer.

3 oktober 2014 Sneek

Klaar met de afwas, de koffie staat aan, dus tijd voor het verhaaltje. Vandaag tegen 13.00 uur vertrokken, het beloofd goed weer te worden. Het is inderdaad ongeveer 20gr met een blauwe lucht en een stralende zon. Tegen 14.0 uur waren we op de plek van bestemming, een camping in Sneek.

We staan op camping/jachthaven De Domp vlakbij het centrum van Sneek.

Een mooi plekje met uitzicht op de boten, we hebben eerst koffie gedronken met een broodje en zijn daarna op de fiets richting Sneek vertrokken. Het was dichterbij dan verwacht en hebben eerst de stad doorgewandeld en nog wat boodschappen gedaan. Daar hebben we ook op een terrasje wat gedronken. Tegen 18.00 uur waren we weer terug bij de camper en hebben daar nog heerlijk in de zon gezeten. Robin heeft nog steeds last, er is bloed geprikt maar er is nog geen uitslag, we wachten af. Morgen weer fietsen en dan de stad in er zijn dan allemaal orkesten die lopend door de stad muziek maken. De voorspellingen zijn goed, dus we gaan nog genieten. We staan op een mooie plek, vermaken ons prima en zitten nog steeds in de korte broek. Het geeft nog steeds een vakantie gevoel, nu lekker uitrusten van best wel een drukke week. HJ is maandag begonnen met zijn nieuwe baan, alles ok.

4oktober 2014 Sneek

Heerlijk geslapen, een lekkere douche, de zon schijnt en we hebben een lekker ontbijt. Er stond wel een stevige wind maar we hebben toch lekker buiten gezeten. Tegen 12.00 uur vertrokken op de fiets richting stad. Het was “dweil” dag met ongeveer 30 orkesten overal vandaag een soort wedstrijd, wie is het beste orkest. Heel gezellig maar we hebben eerst een route gefietst naar IJlst.

Het was niet ver, wel een mooie route langs het water.

Op de terugweg bij de waterpoort gestaan, daar ging elk orkest op de foto als bewijs van deelname aan de wedstrijd. Na 1 ½ uur zijn we de stad ingelopen naar de markt, het was heel gezellig met die muziek overal. Heerlijk in het zonnetje een biertje/ wijntje gedronken en tegen 17.00 uur waren we weer terug bij de camper. Nog wel even lekker in de zon gelegen maar het weer sloeg om. Thuisfront alles ok, ook in Heerde. Lekker uit eten geweest in de stad en nu aan de koffie met langs de lijn op de radio, ouderwets voetbal luisteren. Een lekkere dag met gelukkig mooi weer en zonnig weer.