Najaar 2016

25 augustus 2016  Offringa Sneekermeer

Vandaag gewerkt tot 16.30 uur daarna nog een receptie van een collega en om 17.45 uur thuis. De camper staat al klaar . Het is de hele week mooi weer geweest dus gelijk vertrokken. Vorig weekend is Rob wezen varen met Ger en Dick, zaterdagavond weer thuis gekomen. Zondag bij opa geweest, was weer gevallen, niets gebroken gelukkig. Ons plan was om naar Texel te gaan maar het is Friesland geworden zodat we zondagmiddag via Heerde weer naar huis gaan. Texel kan altijd nog. Alweer 2 weken gewerkt. Het is nog erg warm en benauwd, ga straks even douchen maar verwacht een warme nacht. Het plekje dat we gereserveerd hadden is flut, we zijn ervoor gaan staan, horen morgen wel of dat mag, ze voorspellen wel onweer voor morgen, we zien wel.

Morgen fietsen, boodschappen doen, brood en vlees want dat zijn we vergeten ligt in de vriezer.

26 augustus 2016 Offfringa

Lekker geslapen ondanks de warmte. Tegen 8.30 uur zaten we buiten met koffie en de broodjes die ik bij het restaurant heb gekocht. Onze "water" buurtjes hadden pech de motor wilde niet starten, de accu van de boot was leeg. Koffie gegeven en een ander buurman had startkabels dus na een poosje konden ze wel weg. Af en toe wel wat meer bewolking, maar het bleef warm. Tegen 14.00 uur een broodje gegeten en toen richting Sneek. Wel een windje maar goed te doen.

Suikerbrood gekocht, ook voor oma, rondgewandeld/gefietst en tegen 17.00 uur weer terug op de camping. We drinken op het terras een wijntje met bitterballen met uitzicht over het Sneekermeer. Henk-Jan onderweg naar America, Robin in Belgie en Robert en Anouk in Rotterdam. Bij de camping aan het water gezeten, totdat de zon weg was en heerlijk gegeten bij het restaurant van de camping.

Heerlijk gedouched en we zitten nu binnen, met de deur open want het is frisser dan gisterenavond. Heb het gevoel dat we weer lang op stap zijn. Morgen, bij mooi weer weer fietsen.

27 augustus 2016 Offringa

Lekker geslapen, maar met het dekbed, het koelt lekker af aan het water. Ontbijtje buiten in de zon! Tot 14.00 uur in de zon gezeten en voordat we gingen fietsen hebben we de camper verzet op verharde ondergrond. Ze voorspellen regen en onweer en aan het water is de grond heel zacht, we willen niet vast komen te zitten. Na drie keer hebben we eindelijk een verbinding voor de tv. Na een broodje op de fiets gestapt en een mooie route rondom het Sneekermeer, veel wind mee gelukkig. Via het fietspontje bij Terhorne over het Prinses Margrietkanaal.

We fietsen verder langs het meer richting Sneek. Al met al ongeveer 40km gefietst, bij de camping weer op het terras gezeten met wijntje en weer bitterballen. Bij de camper in de zon gezeten totdat de zon weg was.

Gedouched en uit eten geweest en nu de stoelen opgeruimd want het wordt pikkedonker, voor morgen houden ze wel weer moooi weer. Weer een prachtige dag en lekker gefietst.

2 september 2016 De Koerberg Heerde

De hele week goed en mooi weer, lekker gewerkt en gisteravond een avondje met collega's. Op dit moment regent het, net op tijd terug van een ijsje halen. Vanmiddag op de fiets naar opa, met zijn gehoorapparaat naar Beter Horen in Epe en na onderhoud weer teruggefietst en alles weer ok. Het gaat goed met hem vrolijk en blij. Vanmiddag nog lekker buiten gezeten, biertje/wijntje. Koffie is klaar, tv'tje aan en het is weer vakantie. Morgenmiddag misschien fietsen met Opa (duo-fiets). Eerst zijn kamer en boodschappen doen. Het is een echte "Erik" camping, volgens ons zijn we de jongste van het veldje, we hebben hier al eerder gestaan, mooie camping.

3 september 2016 De Koerberg Heerde

Vanochtend wakker geworden en het was bewolkt en het regende een beetje. Lekker gedouched en een heerlijk ontbijtje.

De bewolking trok weg en de zon kwam tevoorschijn. Lekker buiten gezeten en tegen 13.30 uur richting opa. Hij zat te slapen en eerst even huishoudelijk werk gedaan en daarna naar beneden met zijn jas aan en zijn we gaan fietsen. Op een speciale fiets van het huis, een duo fiets. Hij durfde eerst het avontuur niet aan, hij dacht dat hij op een soort tandem zou moeten gaan fietsen. Wat was dat leuk, hij vond het fijn en genoot. Via het dorp, BB-laan, van Meurspark, Zwolseweg, van Arksfabriek terug naar Brinkhoven. We zijn zo'n drie kwartier op stap geweest. Heb genoten tegen 17.00 uur weer terug naar de Koerberg.

Een hapje en een drankje, broodje en koffie en nu net binnen want het gaat spetteren. Voor morgen houden ze slecht weer aan, we wachten maar af. Met regen slaapt het wel lekker, nu staat de deur nog open het is windstil en totaal niet koud.

9 september 2016 Hoenderloo

Vanmiddag tegen 12.30 uur vertrokken. Eerst tanken of Giethoorn of Hoge Veluwe, de laatste wordt het dus. Via Barneveld, dealer Gelderse caravancentrale om onze hagelschade te laten zien. Schade is veel groter dan we dachten, misschien wel total loss. Vrijdag naar Meerbeek voor het lijstje dat we hebben wat niet klopt en kijken wat zijn verhaal is over de reparatie van de hagelschade. We gingen met een goed gevoel uit Barneveld weg en hebben afgesproken dat we later aan het einde van het seizoen weer terugkomen. Om ongeveer 15.00 uur aangekomen, heerlijk weer volop zon. Mooi plekje in de bossen.

Na de koffie fietsen van de camper en weg. Mooie omgeving en een folder van de Hoge Veluwe mee, als het morgen mooi weer is gaan we daar fietsen. Ijsje onderweg en terug naar de camping.

Na de koffie fietsen van de camper en weg. Mooie omgeving en een folder van de Hoge Veluwe mee, bij mooi weer gaan we morgen daar dietsen. Glaasje wijn in de ondergaande zon, net klaar met koken/eten en afwas, nu aan de koffie. Henk_jan in America en R&R in een kasteel in Frankrijk dus allemaal onderweg.

10 september 2016 Hoenderloo

Heerlijk geslapen, maar het is wel kouder 's nachts. Tegen 9.00 uur opgestaan en de zon scheen al en kwam langzaam op ons plekje. Eerst gedouches en lekker ontbijt buiten.

Om ongeveer 12.00 uur op de fiets richting park Hoge Veluwe. Toegangskaartjes en het park in richting Kroller Muller museum en daarna richting Otterloo. De bedoeling was Kootwijkerbroek maar we gingen de andere kant op naar wat alter bleek. In Otterloo een cola'tje en een patatje gegeten en daarna weer het park ingefietst, het lijkt de Treek wel maar nu betaald. Om ongeveer 15.00 uur weer terug op de camping en heerlijk in de zon gezeten, al met al rond de 30 km gefietst, een mooi gebied.

Tegen 18.00 uur hapje en drankje en nu net de koffie op na het eten en de afwas. Voor morgen houden ze ook nog mooi weer en gaan we bij opa langs en daarna de verjaardag van Joke. Opa donderdag 97, wat een leeftijd. Een mooi dag gehad , heelijk gefietst, net weer vakantie.

23 september 2016 Oosterhout

Vorig weekend de camper naar de dealer gebracht voor wat dingen die nog moesten gebeuren en afgelopen zondag is Rob 60 jaar geworden. De hele week mooi nazomerweer. We hebben de camper vanmiddag opgehaald en daarna naar camping Groot Altena gereden met 2 auto's. Vanochtend gebeld en er was plaats aan het water. Tegen drie uur op de plaats en heerlijk in de zon gezeten met wel wat wind.

Veel vaarverkeer, de bossen zin mooi maar we staan het liefst aan het water. De fietsen niet meegenomen, veel gedoe achterop de opel. Morgen een "rustdag" of we gaan met de auto even weg. Tot 18.00 uur buiten gezeten, stukje over de camping gelopen en binnen gegeten. Ze voorspellen tot en met zondag mooi weer dus dat is boffen. Na de herfstvakantie gaat de camper naar Barneveld voor de hagelschade. Nu net aan de koffie, tv op en het lijkt weer net vakantie.

24 september 2016 Oosterhout

Heerlijk geslapen en tegen kwart voor 10 op, de zon kwam al tevoorschijn maar toch even de kachel aangehad. Je kan merken dat de nachten wat kouder worden. De hele dag lekker aan het water in de zon gezeten en totaal niets gedaan!

Tot 18.00 uur buiten gezeten en heerlijk uitgerust daarna in het restaurant in de ondergaande zon heerlijk gegeten. Nu net binnen het koelt wel snel af aan het water. In Rotterdam, Heerde en Amersfoort alles ok.

Kortom een lekere luie zaterdag, de deur gaat zo dicht. Volgende keer nemen we de fietsen zeker mee. Een dure maar goed verzorgde camping.

1 oktober 2016 Giethoorn

Gisteren tegen 12.00 uur vertrokken ricting Giethoorn, er was voldoende plek, we staan weer aan het water en het is mooi weer. Toto 18.00 uur in de zon gezeten. Patatje gegeten en via FB contact met neef Ben, na veel heen en weer verkeer heeft Marrie ons met de auto opgehaald en hebben we daar koffie gedronken. Het was heel gezellig en we waren om 24.00 uur weer terug.

Vanochtend regende het maar de rest van de dag was het droog, we hebben heerlijk gefietst. Restaurant Fratelli besproken tegen 19.30 uur, maar goed ook want het zat vol toen we binnenkwamen. Weer een stukje vna de omgeving gezien waar we nog niet eerder gefietst hebben. Er waren daar weinig tot geen touristen. Nog een poosje buiten zitten lezen, hapje/drankje en op de fiets naar het centrum van Giethoorn. Het regende een beetje toen we terugreden. Morgen via opa weer naar huis. Nu lekker binnen, fietsen en stoelen opgeruimd en nu uitbuiken en hangen op de bank.