Voorjaar 2013

19 april 2013

Het camperseizoen is geopend!, We starten met een km-stand van 28.128 km. Vorige week op woensdag de camper opgehaald en vrijdag de verplichte APK keuring laten doen. Vanochtend boodschappen gedaan , kleren ingepakt ed, het bed was al opgemaakt, de broodjes klaar en rond 14.00 uur vertrokken richting Olst (Wijhe). Daar aangekomen bleek dat de camperplaats wel op en was maar de voorzieningen gaan pas 1 mei open. Rob had dat niet goed gelezen. Dus op naar Ommen, waar we staan op een camperplek net buiten het dorp. Nu had ik het noet goed gelezen opdeze camperplaats zijn de voorzieningen ook nog niet open. We staan nu op een SVR camping ongeveer 4km buiten Ommen.

Zover als ik kan zien staan er 1 camper en 2 caravans echt nog begin van het seizoen en het weer werkt ook nog niet echt mee.

't Thuisfront laten weten waar we staan, kacheltje aan en net gegeten en de afwas gedaan. Zitten nu aan de koffie. Wat de plannen voor morgen zijn, we willen in ieder geval nog richting Heerde. Het voelt alsof we weer een tijdje weg zijn.

20 april 2012

Een koude nacht! Koude neuzen, achteraf misschien toch een extra deken mee moeten nemen. Maar een helder blauwe stralende lucht met een koud windjw. Na het ontbijt op de fiets richting Ommen, ongeveer 4 km dus dat valt wel mee, het was wel koud, Dorpje rondgelopen, boodschappen gedaan en langs de Vecht teruggefietst naar de camping.

Heerlijk met een vest aan in de zon gezeten. Rob is een beeetje aan het rommelen in de camper, zo aan het begin van het jaar moet alles weer zijn plek krijgen.

Tegen 5 uur vertrok de zon en zijn we binnen gaan zitten, mijn kop is verbrand, alles wat rood is wordt ook weer bruin. Een borreltje, boek uitgelezen, gekookt en de afwas gedaan en zitten nu aan de koffie. Een lekkere dag, lekker uitgerust, nu het kacheltje aan. MOrgen zien we wel hoelaat we vertrekken naar Heerde. Rob kijkt voetbal op het tabletje.

26 april 2013

Regen, regen en nog eens regen! Gisteren een mooi warme dag met zon en nu koud en nat maar dat mag de pret niet drukken! Gisterenavond ingepakt boodschappen gedaan, broodjes klaargemaakt en vanmorgen voor ons doen laat opgestaan. 9.00 uur. Fietsen op de camper en we zijn om 11.00 uur vertrokken in de regen richting Noord Holland. Tegen 13.30 uur hier aangekomen in Petten. Het was inmiddels drooeg, we hebben twee andere plekken bekeken maar nu staan we op een camping vlak aan zee.

We blijven hier 1 nacht en na de koffie heeft Rob een uurtje geslapen. en tegen 16.00 uur jassen aan en aan de wandel. Eerst over de dijk, eerst wind mee en terug was het toch best wel koud.

Morgen is er iets te doen bij de redingsbrigade, kijken dus. Binnen is het lekker warm, kacheltje aan. Af en toe komt er een caravan bij, het zal wel drukker worden, we zijn vrijd t/m dinsdag. We gaan morgen richting Julianadorp. De bloembollenvelden staan al in de bloei, het is een mooi gezicht.

27 april 2013

De zon! en droog maar wel veel wind aan zee. Tegen 9.30 uur opgestaan en na het ontbijt naar het strand gewandeld. Vandaag was het "Open dag KNRM" met rondvaartjes op een redingsboot, dan moest je wel donateur worden, dat hebben we niet gedaan.

Veel te koud op zee op te gaan, wel een leuk gezicht met die reddingsboten op zee. Teruggelopen , het info centrum bekeken en bij de camper koffie gedronken. Fietsen van de camper en met wind tegen vertrokken richting Calandoog. Onderweg foto's gemaakt van de bollenvelden lang nog niet alles staat in de bloei maar het is wel een mooi gezicht en je kan de bloemen ruiken. Aangekomen de fietsen gestald, de duinen over en aan zee wat gedronken op een terras, wel achter glas. Wat boodschappen gedaan en trug naar de duinen met de wind in de rug. Lekker buiten gezeten uit de wind in de zon. Net klaar met de afwas en contact met huis gehad en nu aan de koffie. De jongens zijn in Leusden aan het koken, wassen, eten en uitgaan. Het belooft morgen mooi weer te worden, we gaan dan ergens ander heen maar wel hier in de buurt/omgeving.

28 april 2013

Mooi weer, maar koude wind. Opgestaan, douchen. ontbijten en afgerekend, vuil water geloosd en vertrokken richting Julianadorp. Via Callantsoog op een SVR camping onder de duinen in de buurt van Julianadorp.

Twee veldjes met caravans en campers. Prima voorzieningen hier, mooie douche, toilet ed. De stoelen buiten gezet en lekker in de zon gezeten, wat wil een mens nog meer. Fietsen eraf en langs een mooi fietspad door de duinen, eerst wind tegen richting de bloeiende bloembollenvelden.

Toen naar het strand, weer lekker op een terrasje uit de wind in de zon gezeten en langs zee gewandeld. Met een verbrande kop weer terug door de duinen. We hebben ook nog even Julianadorp bezocht maar daar was niet teveel te beleven.

Tegen 17.00 uur weer terug op de camping en buiten een drankje genomen en nu net klaar met de afwas en aan de koffie. een heerlijke dag, thuis ook alles oke. De jongens hadden een reunie van school. Misschien blijven we morgen ook nog hier.

17 mei 2013

De weersvoorspellingen zijn niet zo goed, maar we gaan toch weg. Er wordt beter weer verwacht, Eerst boodschappen gedaan , fietsen, water ed. heeft Rob gedaan en tegen 11.03 uur vertrokken. Wat plekjes opgezocht via de SVZ-site in Limburg en eentje net voorbij Nijmegen. Daar aangekomen vonden we het toch niets en zijn doorgereden. Een leuke boerencamping in Milsbeek met uitzicht op paarden en de Maas met voorbij vaardende schepen. Jammer dat het weer ons een beetje in de steek laat.

Toch weer wat vergeten dus naar het dorp. Ik ging zonder plu want volgens mij ging het niet regenen, volgens Rob zou het wel gaan regenen.

In het dorp aangekomen regende het dus flink, in de plaatselijke SPAR een poncho gekocht. We komen hier nog wel een keer terug maar dan moet het wel mooi weer zijn. Eerst wat gehannes hoe de camper moest staan, de plek was erg scheef. Kacheltje aan, koffie en een boek, tablte en tv wat wil een mens nog meer. Morgen naar een andere camping, ongeveer 50 km rijden. We hebben vrij tot maandag, het is Pinksteren en we blijven waarschijnlijk in Limburg.

18 mei 2013

Met de ondergaande zon links van mij en rechts de maas schrijf ik dit stukje. We zijn net klaar met de afwas. We staan aan de maas op camping 't Veerhuys in Bliierswijk valkbij Venlo.

Lekker geslapen en tegen 9.00 uur opgestaan, Na ontbijtje en koffie tegen 10.30 uur vertrokken. Erg lang was het niet ongeveer 30km. Onderweg nog wat boodschappen gedaan en toen op weg naar een camping die ik gisterenavond had opgezocht, maar toen we daar aankwamen besloten om naar het water ter rijden, dit was in de middel of nowhere! Deze camping hadden we onderweg al gezien maar aan de andere kant van de Maas. Een mooi plekje voor 2 dagen. Als het weer morgen goed is gaan we fietsen, pontje over? En voor morgenavond als besloten dat we eindelijk de diner-cheque gaan inleveren bij het restaurant Tante Jet, dus niet koken in de camper Vanochtend was het grijs en grauw met wat regen, maar nu de deur open met avondzon.

19 mei 2013

En daar was die zon. Wel een stevige wind vandaag maar de wereld ziet er in de zon gelijk heel anders uit. 9.30 uur ontbijtje, koffie en sapje en daarna met de fietsen de camping af. Om 11.00 uur het pontje gepakt bij de camping. Eerst wind tegen richting Well en zo omhoog langs de Maas.

We rijden een stukje van de kruis- en kapellenroute door het natuurgebied van Maasduinen. We waren niet de enige die er vandaag op de fiets uittrok. Halverweg een pont bij Bergen over en ergens koffie gedronken. Al met al een mooie route en prima fietspaden. Na ongeveer 30km. kwamen we weer bij de camping aan. Uit de wind heerlijk in de zon gelegen en een beetje kleur opgedaan. Buiten een lekker wijntje en stukje kaas gegeten. Rond 20.00 uur hadden we een tafeltje bij Tante Jet, een lentemenu met asperges, het is nu het seizoen. Heerlijk gegeten, morgen houden ze wat minder weer, we moeten hier voor 12.00 uur weer weg.

24 mei 2013

In een ondergaande zon even het stukje schrijven. We hebben weer besloten om ondanks de slechte weersvoorspellingen toch weg te gaan. Er wordt zelfs nachtvorst voorspeld. Na de koffie met de buurman en de boodschappen toch vertrokken. Af en toe een fikse regenbui , maar toch nog even in de zon gezetten. Rob had een SVR camping uitgezocht in Tiel maar toen we daar aankwamen zijn we toch doorgereden. Het was niet wat verwacht hadden. Over de dijk richting Tiel en aan de Waal die erg hoog staat een andere plek opgezocht en daar staan we nu.

Een glad gemaaid veld met nog maar 4 caravans waarvan 2 bewoond aan het riviertje de Linge. Alles is aanwezig en schoon Rob heeft even geslapen, hij was in een keer moe. Toen de eigenaresse langskwam om te betalen opeens een flinke bui maar nu een mooie avondzon. Morgen waarschijnlijk weer dit weertype en gaan we richting Dieden aan de Maas, ontdek je plekje in je eigen land. Toch blij dat we weg zijn gegaan.

25 mei 2013

Lekker geslapen en gewone tijd opgestaan. Toch wel even de kachel aangedaan want het was best wel koud. Tegen 11.30 uur vertrokken. Een kort reis ongeveer 35km. Nu staan we aan de andere kant van de Maas in de provincie Noord Brabant.

We hadden een SVR camping in Dieden opgezocht en gevonden maar er was niemand om je aan te melden. Wel een heleboel jongelui, er was een soort jeugdherberg, spelletjesparcours uitgezet ect. Daar hadden we dus niet zo'n zin in dus zijn we maar verder gereden. In Ravenstein hadden we ook een camping gezien en daar staan we nu.

We staan op een NCC camping, geen jongelui de gem. leeftijd is hier een stuk hoger. We zijn geen lid maar mogen wel op de camping staan, kost maar 10 Euro.

Samen het plaatsje doorgelopen en om 17.00 uur klonk er een bel, happy hour op de camping. Wij gaan er niet heen, we zijn geen lid van de club en het is eigelijk ook niets voor ons.

Dan meer een glaasje en stukje kaas van onszelf genomen kortom heerlijk. We hebben het getroffen met het weer, zitten nu aan de koffie, de afwas is klaar. Straks de finale van het voetballen wel op de laptop want de kabel van de schotel werkt niet goed. Niet verwacht maar toch een mooie dag.

7 juni 2013

Mooi weer, eindelijk. Vorige week zijn we niet weg geweest, toen hebben we HJ om 5.00 uur in de ochtend naar Zwolle gebracht. Daar was het verzamelpunt van de de Alp D'Huzes. Gisteren heeft hij de rit gereden. Vier keer omhoog en toen geblesseerd uitgevallen, zijn knie deed erg veel pijn. Respect toch, wij kunnen nog niet 1 keer omhoog komen. Als hij er geen last van had gehad was 6 keer zeker gelukt. Wij zijn vandaag met de auto en de camper naar Oene gereden. Twee nachten is geen optie, je mag hier op zondag niet vertrekken

Oene he, trouwens aankomen mag ook niet, de zondagrust is hier heilig. Morgenavond gaan we met de auto en de camper naar Zwolle, HJ neemt dan onze auto mee naar Leusden. Wij gaan dan weer naar een camping, waar weten we nog niet. Ik ga eerst nog even boodschappen doen in Heerde met opa.

Ik heb hem gisterenavond even opgehaald en een rondje gemaakt via de dijk. Overal staat het water hoog.

Hij vond het een leuke verassing. We zitten nu binnen aan een wijntje en horen de kermis in Veessen, de wind staat onze kant op. Het is een mooie SVR camping maar we zijn wel de jongste. R&R zitten midden in de tentamens in Rotterdam.

8 juni 2013

Lekker geslapen, om 9.00 uur ging de telefoon, de Vasco uit Zaandam. Ger wilde weten waar de pipowagen stond dit weekend. Na de ochtendzaken even nog een afwasje gedaan. We hebben echt het gevoel dat we op vakantie zijn, Het mooie weer werkt natuurlijk ook mee. Na afgerekend te hebben op naar de volgende camping, eentje waar je wel op zondag weg kan. We staan nu op een camping vlakbij het pontje van Olst.

Mooie plek aan de kolk, bij Bijsterbosch. Tegen 13.00 uur was ik bij opa voor de wekelijkse boodschappen. Dick nog aan de telefoon gehad of ze morgen zin hadden om hier in de buurt te komen fietsen maar ze hadden iets anders te doen. We hebben om 20.00 uur HJ in Zwolle opgehaald met de gewone auto. Leuk en blij om hem weer te zien en om zijn verhalen over Alp D'Huzes te horen. HJ heeft ons weer afgezet bij de camping en direct doorgereden naar Amersfoort. We hebben toch de kachel nog aangedaan want het was best wel koud toen we terugkwamen. Morgen wordt het weer een mooie dag. De IJssel stijgt nog steeds, het veer naar Ost vaart sinds 16.00 uur ook niet meer.

Als het mooi weer is gaan we morgen fietsen richting Deventer.

14 juni 2013

Met het uitzicht over het Hegermeer het verhaaltje van vandaag. Tegen kwart voor 12 vertrokken. De route was via de polder, dus voorbij Nijkerk de snelweg af. Brug open en die bleef open, al eerder die dag was dit op het nieuws geweest dus zijn we maar omgedraaid en via Harderwijk gereden. Het was druk op de weg maar hoe verder je de provincie Friesland inrijdt hoe rustiger de weg wordt. We staan bij een jachthaven in Heeg.

Het is bekend terrein, we zijn hier al vaker geweest met onze 1e camper, dat lijkt wel jaren geleden. Op de plek waar we eerder hebben gestaan kunnen we nu niet staan, de ondergrond is te drassig. Nu staan we goed met een mooi uitzicht op binnenvarende boten, de ondergaande zon en de muggen. Lekker buiten gezeten, gegeten de koffie is op en de afwas gedaan en een stukje gewandeld. Vanmiddag het dorpje al doorgelopen, groot is het niet maar reken maar dat het in de zomer hier wel erg druk is. Het is weer vakantie en zo kort van huis.

Waar we morgen heengaan hangt een beetje van het weer af. Het is hier erg leuk. HJ aan de telefoon gehad, het gaat al beter met zijn knie.

15 juni 2013

Goed geslapen een heerlijke douche en na het ontbijt begint het te stormen, een echt harde wind, regen en donkere wolken. Sommige boten waren al uitgevaren, een aantal kwam weer naar binnen. Het was wel een aardig gezicht vooral als je binnen zit. Zo snel als de storm er was zo snel ook weer overgewaaid. Tegen 12.00 uur vertrokken richting jachthaven in Sloten. Daar aangekomen was het bekend voor ons, even bekeken en besloten om verder te rijden naaar waar we nu staan, in Workum.

Via Hinderlopen gereden, daar geen camperplek ontdekt dus op naar hier.

Mooi plekje weliswaar op gras maar hopelijk niet te drassig met het oog op het wegrijden morgen. Mooi en zonnig weer maar wel veel wind. Naar Workum gelopen en wat boodschappen gedaan, het seizoen is hier nog niet echt begonnen, nog weinig Duitsers. Morgen op de terugweg langs in Heerde, dat zullen we de komende tijd vaker doen, morgen vaderdag. De afwas gedaan en nu aan de koffie, helaas niet meer buiten het betrekt en er staat veel wind. Wel weer een mooie dag, Friesland is mooi dus komen we hier zeker een keer terug