Voorjaar 2014

4 april 2014

Het seizoen is begonnen, de beginstand is 38.479km. De camper moest vandaag voor de APK keuring naar de Rootselaarstraat in Amersfoort.

Rob was er om 8.30 uur maar ze hadden hem al om 8.00 uur verwacht. Tegen 12.00 uur gebeld met de vraag hoelang het nog ging duren. Tegen 16.00 uur naar Amersfoort gereden en om 16.30 uur was Rob weer terug. Toch besloten om weg te gaan, alles stond toch al klaar. De hele week was het mooi weer, ongeveer 20gr. Het weekend wat minder met af en toe zon, maar het is gelukkig niet koud. We hebben een kachel en alles bij ons, wat wil een mens nog meer. We staan op een camping aan de Waal met 8 camperplekken, er zijn er 4 bezet tot nu toe.

Weekendoverleg met Henk gehad, wij blijven hier tot zondag, dus niet naar Heerde.Robert naar Anouk in Parijs, Robin komt naar Leusden op platenjacht op de garagesail en HJ gaat Sandra verhuizen in Utrecht. Glaasje wijn, wat lekkers erbij, wat hebben we het toch goed.

5 april 2014

Vannacht heeft het wat geregend en het was bewolkt toen we ( nadat de kachel was aangezet) tegen 9.15 uur opstonden. Gedouched en de bestelde broodjes opgehaald en lekker ontbeten, sapje, eitje, koffie etc. etc. Fietsen klaargezet, banden opgepompt en het was wat warmer geworden en de zon brak door. De dijk op rechtsaf richting Tiel.

Fietsen gestald, de markt over gewandeld en een paar kleine dingen voor de camper gekocht. Rob heeft ook nieuwe schoenen gekocht, speciaal voor bij de camper. Toen weer terug naar de camper. Op een terras aan de Waal wat gedronken en gegeten en toen weer 16km terug naar de camper.

Heerlijk in de zon gelegen, gelukkig gisteren nog een korte broek in de camper gepakt. Een glaasje, kaasje, stokbrood en lekker buite gegeten, het was bijna 19.00 uur. Afwas gedaan en de spullen opgeruimd en nu nu aan de koffie met voetbal. Hopelijk is het morgen mooi weer, contact met opa en oma gehad alles is ok.

11 april 2014

We staan vlakbij Doesburg met uitzicht op de IJssel. In 2012 hebben we hier ook al een keer gestaan met onze 1e camper.

Hadden toen mooi weer, gefietst, in de zon gezeten en uitgerust. We zijn vandaag om 17.00 uur vertrokken, eerst met Robert naar de Maatweg voor controle, alles is ok. Bij Maarsbergen en onderweg naar Arnhem wat file maar verder ging het goed, tegen 19.00 uur kwamen we hier aan. Gebeld, het kantoor was al dicht maar de slagboom ging open, we melden ons morgen wel. Een mooie avondzon en mooi uitzicht. Toen we hier voor de 1e keer kwamen hebben we al gezegd dat dit een mooie plek is.

Net gegeten en nu aan de koffie en de weersvooruitzichten zijn voor dit weekend gunstig. Weer een kleine vakantie, Rob is druk met zijn spelletje, is hij verslaafd???? Robert blijft nog in Leusden, HJ gaat naar Heerde en Henk zit in Berlijn. Morgen op de fiets naar Doesburg, mosterd kopen.

12 april 2014

Heerlijk tot 9.00 uur geslapen. Het was mistig maar de zon kwam geleidelijk door de wolken heen en na ons ontbijtje zitten we op onze nieuwe stoelen in het zonnetje aan de koffie. Tegen 12.00 uur op de fiets richting Doesburg. De wind is nog wel koud maar verder is het zonning. Fietsen op slot gezet en het plaatjs doorgelopen, er was een bazar in de kerk, allemaal oude rommel. We kijken tegenwoordig op die rommelmarketen voor Lp's voor Robin.

Boodschappen gedaan bij AH en fruit op de markt gekocht en daarna weer terug naar de camper. We hebben een heel mooi fietspad gevonden langs de Ijssel, die overigens heel laag staat. HJ belde vanuit Heerde, Opa is afgelopen donderdag gevallen, bril kapot en in de war. Met oma gaat alles goed. Aankomende week gaan we bij hem op bezoek voor het paasweekend. We weten nog niet waar we met pasen heengaan.

18 april 2014

Het was koud, grijs en regenachtig vanochtend, we zijn om 9.30 uur opgestaan. gegeten, krantje en boodschappen gedaan. Dick kwam koffie drinken, zij vertekken vandaag voor 2 weken Gardameer en tegen 12.00 uur vertrokken richting Enter. We wilden bij Zus&Zus aan de waal bij Wijchen staan maar die was vol, andere keer beter.

Dus dan maar op naar Overijssel, camperplaats uitgezocht maar bij aankomst gelijk weer doorgereden, we vonden het maar niets. Op zoek naar een andere plek en we zijn nu aangekomen op een SRV-camping. Mooie ruime plaatsen en een aardige ontvangst. We staan goed op de zon dus hebben we lekker buiten gezeten tot een uur of 6. Gegeten, afwas gedaan en we zitten nu aan de koffie.

De weersvoorspellingen voor de paasdagen zijn goed, rond de 20 graden. Nu wel het kacheltje aan het wordt vannacht weer koud. Morgen de omgeving verkennen, Haaksbergen is 6km en Enschede is 11 km, als het droog is zijn beide dus te fietsen. We denken dat we hier blijven tot maandag 2e paasdag. Een mooie camping voor 4 dagen dan 3 dagen werken en dan op pad tot 6 mei. We weten nog neit waar we heengaan, dat laten we afhangen van het weer.

19 april 2014

Een koude nacht, gisteren schreef ik er al over, we zijn tegen 8.30 uur wakker, kacheltje aan. Helaas ging de kachel niet aan, hij deed niets, gasfles leeg??? Gasfles gewisseld en daarna gelukkig wel warm. De eerste gasfles waas helemaal niet leeg dus later weer omgewisseld. Tegen 11.20 uur op de fiets richting Haaksbergen. Mooi plaatsje en we hebben daar rondgewandeld en wat boodschappen gedaan. Mooie route terug gereden naar de camper. Halverwege kreeg Rob een lekke voorband, gelukkig hadden we plakspullen bij ons Dus band geplakt en besloten om de snelste weg naar de camping te nemen, je weet maar nooit of er nog lucht in de band blijft.

Bijna terug kreeg ik een lekke achterband, dus weer plakken maar nu bij de camper. Totaal 20km gefietst en hebben later lekker in de blote bast in de zon gezeten. Morgen houden ze mooi weer dus gaan we weer fietsen, wel plakspullen mee. Voorspellingen voor de 2e paasdag hier daar een bui, we staan hiet best een mooie omgeving.

20 april 2014

Tegen 10.00 uur gedouched en aan het paasontbijt. De zon schijnt, het is mooi weer met een loude wind. Tegen 12.00 uur op de fiets richting Enschede een rit van ongeveer 10km. Daar aangekomen in het centrum in het zonnetje op een terras aan de koffie.

Daarvandaan richting Duitsland, het klinkt weg weg maar het is best dichtbij. Een mooie fietsroute we volgen de nummers op de bordjes. Tegen 15.00 uur waren we weer terug bij de camper en hebben daarna heerlijk in de zon gezeten. Met een korte broek en shirtje tot 19.00 uur todat het te koud werd.

Robert nog aan de telefoon gehad, Anouk is weer terug uit Parijs. Gegeten, afwas, koffie en om even voor 9.00 uur op naar het Paasvuur.

Dit werd feestelijk aangestoken, met een muziekkorps, lampionoptocht en daarna buurtfeest in een tent vlakbij het vuur. Het zal nog lang onrustig zijn in Buurse. Dit kennen we helemaal niet bij ons in de buurt. Een mooie dag gehad, 35 km gefietst, voor morgen houden ze buien. We zien wel we moeten toch richting huis. Het lijkt wel of we heel lang onderweg zijn.

23 mei 2014

Er is veel gebeurd afgelopen weken. Robert heeft een paar keer in het ziekenhuis gelegen en wordt binnenkort geopereerd. Toch besloten om weg te gaan, tegen 11.00 uur vertrokken. De weersvoorspellingen richting kust zijn goed en dat klopte. We waren hier tegen 14.00 uur.

Wat we in eerste instantie hadden bedacht vonden we maar niets, dus doorgereden. We staan op een mooie plek aan het water, dichtbij Lisse. Leiden en de Noordzeekust.

Na de koffie en broodjes op de fiets richting Lisse, heerlijk in de zon in het dorpje rondgewandeld en vlakbij een eiland Kaag wat gedronken. Daarna via het pontje wat over het eiland gefietst, mooie oude en nieuwe huizen, rustig aan de Kagerplassen. Via hetzelfde pontje weer terug en lekker in het zonnetje gelegen, laat gegeten, afwas gedaan en rond gelopen. Als het morgen goed weer is gaan we op de fiets richting Leiden, een rit van ongeveer 10 km, we hebben een mooie route gezien. Verder alles ok, de wind is gaan liggen dus kunnen we nog met de deur open zitten. HJ gaat een huis kopen in Amersfoort.

24 mei 2014

Vanochtend bewolkt fris en wat regen, om 9.30 uur opgestaan. Oud gebouwtje maar wel lekker gedouched. Ontbijtje, eitje, spapje en beschuitje en de lucht trok open. We zijn rond 12.30 uur op de fiets vertrokken voor een route van ongeveer 30km. Eerst naar Leiden, stad in, fiets gestald en de stad doorgelopen. Het is mooi weer, overal is wat te doen. Langs de grachten gelopen er was markt, een mooie leuke stad. Wat gegeten, de fietsen opgezocht en geprobeerde de route weer op te pakken. Een pontje, een polder doorgefietst, een aantal fietspaden waren afgesloten ivm het broedseizoen. Bij weer een ander pontje moesten we wachten en daar hebben we wat gedronken op een terrasje van een camping. Dit tochtje duurde wat langer, we gaan over de Kagerplassen naar het eiland waar we gisteren wat gedronken hebben. Gekeken waar we uit eten kunnen maar uiteindelijk hebben we een pizza op de camping besteld. Tot 20.30 uur in de ondergaande zon gezeten en nu net de deur dicht. In Heerde alles ok, HJ zijn eerste bezichting gehad. Morgen mooi weer, we hebben vanaf 15.00 uur feest bij Sjaak, hij wordt 70jaar.

28 mei 2014

Vanochtend om 5.30 uur op, maar om 15.30 uur weer vrij. Weer in de regen naar huis, dat is de derde keer dezr week. Rob was vroeg thuis, water getankt, fietsen op de auto en toen alles ingeplakt was op weg. Als snel belande we in een file In de Avondspits met veel regen en vakantieverkeer richting Dalfsen. We hadden een camping uitgezocht maar daar was alles vol. Er was nog 1 plekje over voor 1 nacht maar we zijn toch even verder gaan zoeken. Na een tijdje rond hebben gereden komen we toch weer terug op de eerste plek.

Het regent/miezert nog steeds, we hadden geen zin om te koken en we konden patat bestellen. Dit werd netje bij de camper afgeleverd, Wel luxe hoor. Misschien mocht er nog iemand afzeggen blijven we hier nog staan anders vertrekken we morgenochtend. HJ gaat fietsen voor "Alp-du-zes", Robert komt naar Leusden en Robin zit in Rotterdam. We hebben vier dagen vrij en volgens de voorspellingen gaat het beter worden. We wachten af, nu wel de kachel aan want de nachten zijn nog fris. Er staan ook mensen in tentjes op het veldje, wat een armoede, alles nat en klam, gelukkig hebben we daar geen last meer van. Een heerlijk bed, droog en alles bij de hand.

29 mei 2014

Regen, Regen en nog eens regen, ook toen we wakker werden, na de douche en ontbijt zijn we rond 11.00 uur vertrokken o pzoek naar een andere plek. Veel was vol, andere plaatsen waren te nat, daar beginnen we dus niet aan, we hebben al eens vast gestaan. Via allerlei wegen zijn we hier dus uitgekomen, het was inmiddels 13.30 uur en eindelijk droog.

Het wordt beter weer volgens het nieuws en we merken het rond 19.00 uur dat het wolkendek breekt en de zon gaat schijnen. We moeten nog wel de kachel aan want het blijft fris. Toch nog wezen fietsen naar Harderberg een campingwinkel bezocht en via de stad teruggefietst, het was nog wel fris. MOrgen vanaf 13.00 uur "kunst op straat", dus we gaan dan maar weer naar de stad. Net klaar met eten en de afwas en zitten nu aan de koffie. In de "stal"van de caming liggen allemaal tijdschriften die je kan lenen. Als je ze uit heb dan weer terug op de stapel. De bedoeling is dat we hier tot zondag blijven en dan via opa weer naar huis. We zien wel, als het weer maar beter wordt.

30 mei 2014

Opgestaan en de Zon! scheen al vroeg, eindelijk. Na de douche een ontbijtje in de zon voor de camper. Tegen 11.30 uur vertrokken richting Harderberg naar "kunst op straat". Eerst de stad doorgelopen, wat boodschappen gedaan en ergens wat gegeten. Daarna een route opgezocht langs de Vecht. Echt langs de vecht lukt niet, geen goede fietspaden en het water staat erg hoog na al die regen van de afgelopen dagen. Tegen 16.00 uur weer terug op de camping en lekker met een wijntje, biertje voor de camper, het lijkt of we alweer een hele tijd op stap zijn. Buiten gegeten, afwas gedaan, morgen wordt weer een mooie dag. We willen naar Ommen op de fiets, sportief toch. Het is een echte "Erik"-camping hier, rustig en geen kleine kinderen. Onze voorkeur gaat de laatste tijd meer uit naar dit soort campings.

31 mei 2014

9.30 uur opgestaan met een stralende blauwe lucht en zon. Na het ochtendprogramma vertrekken we rond 12.00 uur op de fiets richting Ommen. Ik was eigenwijs, dus gaan we de verkeerde kant op. We hebben heerlijk gefietst, halverwege werden we ingehaald door man op de fietts en even later lag die man gewond op de grond. Van zijn sokken gereden door tourfietsers die veel te hard door het bos fietsen. Bloed bij beide fietsers en even geholpen en toch maar even de ambulance erbij gehaald die na 15 mijn ook aankwam. Doorgefietst en tegen 14.00 uur aangekomen in Ommen, daar een terrasje gepakt en via een knooppuntenroute weer teruggefietst naar Rheeze. Heerlijk in de zon gezeten en lekker een pannekoek gaan eten. Henk was bij opa die wel erg vergeetachtig wordt, we zien morgen wel als we bij hem op bezoek gaan, Nu voetbal, het nederlands elftal op de tablet.

20 juni 2014

14.30 uur en toch vertrokken, het weer ziet er niet zo goed uit maar we zijn vaker weggegaan met slechte voorspellingen. Er is veel gebeurd sinds 31 mei. Robert is geopereerd, Robin ook ze lagen gelijk met elkaar in het ziekenhuis. Het Crohn spook heeft weer toegeslagen, wel spannend allemaal. We hebben Robin vanmiddag in Rotterdam afgezet, hij mocht met pijnbestrijding weer naar huis. Daarna zijn we doorgereden naar deze plek.

We staan in de duinen op 5 min lopen vanaf zee. Lekker gegeten in een strandtentje en nu aan de koffie in het avondzonnetje. Veel duitsers, surfers die deze campign opzoeken voor de zeewind. Het is een leuke Vekabo camping, je kan de zee hiervandaan horen. Zee en duinen trekt ons altijd, komt waarschijnlijk door ons Texel verleden. Wie weet blijven we hier morgen ook nog staan, we weten alleen niet of ze een plekje voor ons hebben. Het was eerst niet de bedoeling om te gaan maar gelukkig zijn we wel wegegaan, lekker uitwaaien na de hectiek van de afgelopen weken. Nu voetbal op het tabletje via WIFI, lekker uitrusten we zien morgen wel wat we gaan doen.

21 juni 2014

We zijn laat opgestaan, het was 10.00 uur. Lekker geslapen vannacht maar wel koud, wie weet toch een extra deken mee? De zon scheen en de bewolking trok al snel weg. Tegen 12.00 uur op de fiets richting vuurtoren. Via een mooi fietspad door de duinen richting Ouddorp aan Zee gefietst, door het dorpje rondgelopen. Er was markt rondom de kerk. Rommelmarkt van allerlei kerkgenootschappen, olliebollen, lootjes en rommel, veel rommel. Boodschappen gedaan , kibberling gegeten en een nieuwe zwembroek voor Rob gekocht. Daarna richting Greveligendam, Brouwersdam gefietst. Op de terugweg weer een mooi fietspad en op een terradje lekker wat gedronken. Er was een combo aan het optreden en het was erg gezellig in de zon. We hebben ook nog een stuk langs het strand gelopen. Al met al ongeveer 30km gefietst. Tot 21.00 uur buiten in de zon gezeten en nu voetbal kijken, het WK is bezig. Hopelijk morgen weer zon.

27 juni 2014

Tegen 14.30 uur vertrokken en het weer ziet er weer niet goed uit. De boys zijn weer in het ziekenhuis geweest om te kijken hoe het nu gaat en welke medicijnen er gebruikt moeten gaan worden. Robin weer afzet bij het station en we staan nu in Hernen op een leuke camping "Zus&Zus".

Binnen gegeten in verband met de regen, net de afwas gedaan en we zitten nu aan de koffie. Morgen op pad met de fiets de omgeving verkennen. Nu lekker uitrusten van een weer drukke week. HJ komt een poosje bij ons wonen, zijn nieuwe huis is nog niet klaar. Verder verloopt alles rustig, opa en oma ok, daar gaat ook alles zijn gangetje. Morgen bij mooi weer misschien rondje pontje fietsen.

28 juni 2014

Tegen 10.00 uur opgestaan en gedouched in een heel mooi toiletgebouw, zeker een aanrader deze camping. Het weer was goed, droog met wel wat wind. We zijn om 11.30 uur vertrokken richting Wijchen. Eerst het kasteel van Hernen bekenen en koffie gedronken en daarna een knooppuntenroute genomen. In Wijchen wat boodschappen gedaan, een leuke plaats, met ook een mooi kasteel. Via de Maas, na een koffiestop een pntje genomen naar Ravenstein en doorgefietst naar Megen en weer de pont genomen. Aan de overkant een pondje kersen gekocht en deze op een bankje samen opgegeten, heerlijk. Verder gefietst en tegen 15.30 uur weer terug op de camping, we hebben ongeveer 40km gefietst. De lcuht betrok en het werd steeds dondkerder, een forse onweersbui trok over de camping. Na de bui de luifel uitgedaan en lekker zitten lezen totdat het te koud werd. Ze verwachten regen vannacht, lekker slapen dus.