Voorjaarsvakantie 2012

26 april 2012

Voorjaarsvakantie! Vandaag vertrokken tegen 14.30 uur richting??? We zien wel gaan we links of rechts af. Dat is het voordeel van de camper. We hebben een nieuwe camper gekocht, de vorige met het bed boven had toch wel wat beperkingen. We zijn bij Henri Fobbe uitgekomen en hebben daar een Miller Ontario gekocht.

Prima zaak en een mooie camper, we kregen ook nog een mooie prijs voor onze oude terug. We hadden eerst Frankrijk in ons hoofd maar daar is het weer niet zo goed, dan maar richting de 3. Het is even wennen, de auto rijdt toch anders dan de vorige. Deze is een stuk jonger met iets meer luxe en een betere motor. Bij de Mof in Leusden al een flinke regenbui, dat belooft wat. Bij Maarsbergen dachten we de oprit te nemen maar daar gingen we de mist in want deze was verplaats. Verder geen regen meer gehad, tegen 18.00 uur de afrit bij het Ferntal richting Neuwied genomen. We komen uit in Andernach, dit plaatsje ligt natuurlijk aan de Rijn.

In de gids hebben we een camperplaats gevonden voor 6 euro. Bij aankomst was het bijna vol. Allemaal AOW'ers volgens ons maar dat mag de pret niet drukken. Electra gaf wat problemen, achteraf niet dus je moet wel geld in de "paal" gooien. Verder lekker gegeten, afgewassen, koffie gezet en alles moet zijn plekje nog krijgen maar het bevalt goed. Aan de verlichting moeten we nog wel wat doen, een klusje voor komende week. Morgen richting Colmar. Een glaasje wijn en dan slapen op ons nieuwe bed.

27 april 2012

We waren voor ons gevoel best wel laat wakker, maar het was pas 7.00 uur. Wat liggen dommelen en tegen 9.00 uur kwam de bakker voorbij gereden. We konden niet douchen, op deze plek zijn geen voorzieningen en we weten nog niet hoe de douche in deze camper werkt. De zon begint zowaar te schijnen, na de koffie opgeruimd. Rob stond te praten met mensen die ook een camper bij Fobbe hebben gekocht. Beide zijn we het er over eens dat het een goed zaak is met prima service. De reis gaat richting Frankrijk, de Vogezen daar zijn we uigekomen. Alweer een dea vu, we komen uit in Gerardmer aan het meermet ongeveer 10 andere campers.

Ooit zijn we hier al een keer eerder geweest toen ik zwanger was van Henk -Jan. Het was toen een vakantie met alleen maar regen. Toen een Mini en een klein tentje nu een camper, wat een rijkdom. De stoelen buiten gezet, het voorjaar is hier ook begonnen alles schiet in de bloei en groei.

Een lekker glaasje wijn met een stukje kaas maakt alles compleet. Rob heeft een tukje gedaan, was in een keer erg moe. Hij is bezig met de schotel, eentje die op het dak staat, dan lopen we niet meer het risico dat iemand er tegenaan loopt. Het werkt nog niet goed, gelukkig hebben we voldoende boeken, kaarten en DVD's bij ons. We hebben een mooi uitzicht over het meer.

28 april 2012

9.00 uur opgestaan, Rob heeft broodjes gehaald en lekker buiten ontbijt. De zon schijnt en het is mooi weer. Stoelen buiten en heerlijk in de zon. Rob heeft electra aangelegd, een leeslampje bij de bestuurdersteol. De andere spotjes zijn niet op tijd geleverd, dat komt later. Vergeten een bikini mee te nemen, we dachten niet dat het mooi weer zou worden, het had best wel gekund vandaag. Gelukkig wel korte broeken meegenomen. De fietsen van de camper af en richting Gerardmer dorp gefietst. Op een terrasje een lekker biertje gedronken en boodschappen gedaan. Terug op de camping zijn er verschillende campers bijgekomen, de voorjaarsvakantie is ook in duitsland gestart. Langs het meer gefietst, zeilbootjes, roeibootjes er valt zat te zien en een mooie omgeving.

Wat broodjes gemaakt en genoten van de zon. Lekker buiten gegeten en 's avonds over de camping gelopen. Na de afwas rond 9.30 uur naar binnen, het is nog geen zomer. Het koelt 's avonds best wel af, misschien blijven we morgen hier nog als het weer zo blijft.

29 april 2012

Het weer was vanmorgen heel anders dan gisteren. Grijs en bewolkt maar niet echt koud. Afgerekend en vertrokken richting Bodensee. Een mooi rit, 2 cols gereden, Col de la Schlucht en Col de le Ballon. Rob in zijn korte broek in de sneeuw.

Het was koud op de top, veel wind maar een blauwe lucht met zon, het werd steeds blauwer met zon. Door Freiburg gereden en even overwogen een plek in de stad te zoeken, we zijn toch doorgereden. Onderweg opeens een knal , het hele kastje met bestek op de vloer. Vergeten op slot te doen, weer wat geleerd, alles goed controleren voordat je op weg gaat.

Afslag Titi see alweer een dea vu. Hier hebben we ook al een keer met de jongens gestaan met de vouwwagen op weg naar huis.Op de camping fris water getankt. Lekker aan het meer in de zon gezetten en contact met huis gehad, met opa en oma gaat het goed.

Morgen nu wel richting Bodensee, het gaat allemaal prima, de auto rijdt goed en alles begint zijn plek te krijgen.

30 april 2012

Vandaag konigingendag. Een waterig zonnetje toen we wakker werden en veel wind. Gedouched, broodjes gehaald en afgerekend. Na het ontbijt om 10.00 uur vertrokken. Onderweg verdween de bewolking en maakte plaats voor de zon. Mooi weer. Richting Lindau aan de Bodensee, tegen 13.00 uur na een mooie rit kwamen we er aan. 1e plek helemaal vol, een feestdag in Duitsland dus heel veel mensen hebben al een vrije dag, dat wisten we niet. Op de volgende camping was wel plaats maar de camping beviel ons niet dus dan maar verder zoeken. Nu staan we op een camperplaats bij een camping aan het meer, we kunnen gebruik maken van de voorzieningen van de camping.

Fietsen van de wagen en de omgeving bekeken, boodschappen hadden we al onderweg gehaald. Jammer dan het niet helder was want vanaf het meer heb je een heel mooi uitzicht op de besneeuwde alpen. Terug bij de camper lekker zitten lezen in de zon terwijl Rob een dutje doet. We zijn in Kress-bron Gohren aan de Bodensee, voor 1 nachtje morgen zien wel wel verder.

1 mei 2012

Dag van de arbeid, 1 mei is voor de Duitsers een vrije dag. Het was mooi weer toen we wakker werden. Gedouched en broodjes gegeten. Besloten om hier een dagje te blijven, op kantoor was dat geen probleem dus rond 11.00 uur de fiets gepakt, richting Lindau. Mooie fietsroute, langs boomgaarden volop in de bloesem. Her en der gestopt om foto's te maken, het is een mooie omgeving.

Lindau ligt op een eiland en je komt aan bij het haubtbahnhof.

Fietsen op slot gezet en toen de stad doorgelopen over de boulevard richting vuurtoren. Voor 1,60 euro kan je die beklimmen en geeft een mooi uitzicht over de Bodensee.

Lekker koffie gedronken op een terrasje en wat rondefietst en terug naar de camper. Na een lekker ijsje komen we rond 16.00 uur terug. In de zon gezeten, wat gelezen, gedommeld ed. We hebben buiten gegeten en afgewassen en nu aan de koffie. Morgen weer op weg naar een andere plek.

2 mei 2012

Tegen 10.30 uur vertrokken richting Fussen bijna in Oostenrijk. Rob had een camperplaats gevonden aan een meer. Daar aangekomen bleek het een camperplaats te zijn naast een caravandealer. Niks dus, geen meer dus geen water. Dus op naar Fussen.

Een camperplaats uit het boekje, een topplatz. er zijn allerlei winkels in de buurt, goed verzorgd. Fietsen eraf en de omgeving verkennen. Rondgereden, gelopen en een drankje gedronken en tegen 16.00 uur weer terug bij de camper.

Contact met de jongens gehad, Henk belde later nog om te vragen hoe het met ons ging. Rob heeft vanavond voetbal gekeken, niet op de tv maar illegaal op de tablet. Ajax is kampioen geworden. Skypen met Robin, het giet in Rotterdam, hier een paar druppels. Morgen gaan we 300 km. richting het midden van Duitsland.Het is een camperplaats voor oudere mensen, iedereen ligt al vroeg op bed, wij zijn de jongste. Dat maakt niets uit we hebben het naar onze zin.

3 mei 2012

Vroeg op, broodje op de camperplek gehaald en gegeten en om 10.00 uur vertrokken, richting het noorden. Coordinaten ingetypt op Frietendorf an Silbersee. Een mooie rit, de zon brak door en een rustige snelweg. Onderweg rond 12.30 koffie gedronken met een broodje, buiten op een bankje. TomTom gevolgd en wat bleek we kwamen ergens waar echt geen camperplek was. Het pad liep "dood" ze waren bomen aan het rooien.

Wij dus boos op het boekje. Andere plekken gezocht maar dat was het allemaal niet.Dus naar de snelweg richting Frankfurt. Na een half uur het was inmiddels 17.00 uur de snelweg af naar een dorpje met campervoorzieningen. Keurig voor 1 nacht.

Gekookt, wezen douchen en dat alles voor 7 euro. De afwas is al gedaan, nu aan de koffie. Het is 21.00 uur, morgen toch naar St. Goar voor een dag/ nacht en zaterdag is het nog 350 km rijden voordat we thuis zijn.

4 mei 2012

Vanmorgen in het dal nog geen zon maar als je naar de lucht keek blauw met wat wolken, rond 10.00 uur vertrokken. We rijden richting Frankfurt eerst een stuk snelweg, daarna 80km wegen. mooi stukje gereden met veel koolzaadvelden, knal geel. 11.30 uur waren we in St. Goar. Een plekje aan het water, heerlijk in de zon.

Koffie gezet, stoelen en tafel naar buiten en lekker genieten. Heerlijk in de zon gezetten, fietsen naar het dorp en bootjes kijken. Lekker truttig maar dat zal de pret niet drukken. De lucht betrekt en we zitten nu binnen, onweer in de lucht. Misschien waait het wel over. MOrgen naar huis, hoe laat we weggaan weten we nog niet maar er kwam al iemand vragen of ze het plekje morgen mogen.Voor ons gevoel zijn we heel lang onderweg, 't voelt aan als een zomervakantie. Mooi uitzicht over de Rijn, weer leuk om hier een dagje/nachtje te staan. Morgen weer naar huis, mooie vakantie gehad. op naar de volgende reis.