Voorjaarsvakantie 2014

25 april 2014

10.15 uur vertrokken met mooi weer. Eerst nog even broodjes en geld wezen halen en ondertussen had Rob de camper reisklaar gemaakt. Water getankt en wat er nog in de camper moest erin gezet. Het was druk op de weg, begin van de voorjaarsvakantie. Tegen 13.30 uur getankt en koffie gedronken, onderweg wel wat file gehad en tegen 15.30 uur waren we hier op de camperplaats. Gelukkig was er nog plaats.

Lekker in de zon een broodje gegeten, Rob heeft weer eens last van zijn kies dus paracetamol slikken.

Fietsen van de wagen, jasje mee voor de terugtocht en op naar de stad.

Vorige keer hebben we alles gelopen maar op de fiets is het een stuk prettiger. Het is heerlijk weer, we hebben langs het water gefies en gewandeld. Tegen 19.00 uur hebben we buiten gegeten bij een leuk restaurant. Leuk gesprek gahd met 2 meisjes uit Australie, die waren hier voor opnames van een kinderprogramma. Bij terugkomst nog buiten koffie gedronken en nu net binnen. Morgen richting kust, we willen naar Lubeck, Travemunde, we zien wel.

26 april 2014

Heerlijk geslapen, tegen 8.30 uur opgestaan, en na ontbijt en douche rond 10.00 uur vertrokken richting Lubeck. Had verwacht dat het net zo vlak zou zijn als Frieland maar nee het was best heuvelachtig met veel gele koolzaakvelden. Na ongeveer een uurtje rijden waren we in Lubeck, door een omleiding en nergens een camperplek te zien. Dus besloten we om maar door te rijden naar de kust. We staan in de jachthaven van Travemunde met uitzicht op grote boten die richting Noorden gaan.

Stoelen buiten en in de zon aan de koffie en rond 12.00 uur op de fiets op ontdekkingstocht.

Wind tegen en het was best wel een beetje koud richting strand. Mooi om daar te fietsen, we hebben een pad bovenlangs genomen richting Niendorf.

Daar colatje gedronken en wat gegeten in een mooie strandstoel.

Lekker terug gefietst en wat boodschappen gedaan, en tegen 16.30 uur weer terug bij de camper. We hebben ongeveer 30km gefietst. Biertje. wijntje en een hapje, contact gehad met thuisfront, alles was oke. Net klaar met de afwas, na een korte wandeling richting haven nu aan de koffie. Morgen de pont over en verder langs de kunst.

27 april 2014

Lekker geslapen, rond 9.30 uur opgestaan en voor 10.00 uur de stroomstanden doorgegeven. Na ontbijt betaald en vertrokken We moesten maar 3 euro afrekeken, de mevrouw van gisteren heeft een foutje gemaakt in ons voordeel. De pont genomen en binnendoor naar de volgende plek gereden een rit van ongeveer 100 km, in Bismarkt. Dit was een mooie omgeving, daar aangekomen 2 euro in de plaal gedaan en even gewandeld. Het voel ons toch wat tegen en hebben besloten om door te rijden. Misschien aan het einde van de week als we op de terugweg zijn komen we hier nog terug. We zijn aangekomen in Wustrow aan de kust net achter de duinen.

We staan op een groot terrein met campers en caravans met surfers. Koffie, broodjes en toen op de fiets een rit van ongeveer 20km.

Eerst wind tegen en terug in t-shirt zonder vest. We zijn rond 16.00 uur weer terug en hebben nog heerlijk in een t-shirt in de zon gezeten.

Net klaar met eten, afwas en zitten nu aan de koffie. We hebben nog wel even langs het strand de zonsondergang bekeken, er staat wel een koude wind.

De voorspellingen zijn goed voor de rest van de week, in Nederland heeft het de hele dag geregend.

28 april 2014

Weer mooi weer, douchen, ontbijten, koffie ect. opgeruimd en om 10.30 uur vertrokken. We besluiten om geeen snelwegen te rijden. Het is ongeveer 125 km tot de volgende plek, het is een mooie omgeving best wel heuvelachtig en veel water.

Via een mooie brug aangekomen op het eiland Rugen. We staan op een TopPlatz ( nr 23) uit het boekje van Ruud.

De plekken vooraan zijn natuurlijk bezet, maar tussendoor kunnen we toch de Oostzee zien. Onderweg boodschappen gedaan. Broodjes, wijn en bier meer hebben we toch niet nodig? Eerst gegeten en koffie gedronken en toen op stap. Het was koud op de fiets, we hadden eerste wind tegen maar we hebben een mooi pad langs de kust. Af en toe even gestopt voor foto's

Een heel klein plaatsje bekeken, Vitt een klein haventje met uitzicht over de krijtrotsen.

We zijn doorgefietst tot de vuurtoren er staan restanten van bunkers, een belangrijk stuk land hier in de oorlog. Bovenlangs terug naar Vitt en daar wat gedronken, de vissers staan de vis schoon te maken. Met de wind mee terug naar de camper en weer een lekke voorband. We moeten toch maar nieuwe banden gaan kopen voor de fietsen. Gelukkig liep de band vlak voor de camping leeg. Lekker gegeten, de afwas gedaan en nu aan de koffie.

29 april 2014

Wakker worden met zon, wat wil een mens nog meer? Douchen ontbijtje en daarna vuil water weg en fris water tanken.

Op naar de volgende plek, we staan op weer op een TopPlatz (nr 24). Aardige ontvangst en een mooie plek. Stoelen buiten en fietsen eraf en op pad.

Stukje grote weg en daarna richting Binz.

Een mooie badplaats. Witte huizen, winkels ed. We hebben over de pier en het strand gelopen wat wil een mens nog meer. Daarna op naar Prora, daar zijn in de jaren 30 over een afstand van 5 km vakantiewoningen gebouwd in opdracht van Hitler.

Door de oorlog is het project nooit afgemaakt, het was de bedoeling om hier vakantiewoningen te maken voor de arbeiders van het derde rijk. Ze zijn nu bezig om er appartementen van te maken een aantal flats zijn al af. We hebben ook nog een museum bezocht waar het leven van toen terug te zien is. Via het bos weer naar het strand gefietst en daar in zo'n leuke strandstoel wat gedronken. Rond 16.00 uur waren we weer terug bij de camper en tot 19.00 uur in de zon gelegen.

In totaal 20km gefietst en een heel stuk gelopen, dat is goed voor de conditie.

30 april 2014

Vanmorgen opgestaan met alweer zon. Ontbijt, douchen opruimen en om 10.00 uur vertrokken richting eiland Usedom. Weer een mooie rit, getankt en tegen 11.30 waren we hier. TomTom gaf wat anders aan dan dat wij hadden gepland, maar deze plek is ook ok. Mooie camping in de bossen, vlak aan zee.

Prima plek, koffie, broodjes en fietsen van de camper en weer op weg. Fietspad langs de zee door de bossen, eerst Zinnowitz bekeken, mageneetjes gekocht voor opa en oma en toen verder. Een mooie tocht door de bossen naar het volgende dorp. Al met al ongeveer 20km gefietst.

In Zinnowitz heerlijk op een terras gezeten en het weer betrekt iets en het werd wat frisser maar in de zon was het nog prima. Biertje, wijntje en stokbrood op de camping. We hebben internet maar niemand geeft een reactie op Skype. We zijn op de camping lekker uit eten geweest en nu ons kacheltje aan. Muziekje erbij en we kijken waar we morgen heen gaan. We hebben nog 6 dagen dus veel verder zullen we niet gaan want we moeten ook nog terug. Tot nu toe hebben we nog steeds mooi weer en kunnen nog steeds een korte broek aan.

1 mei 2014

We hebben gisteren toch nog met R&R contact gehad via Skype. Wakker geworden met de zon op ons gezicht. Tgen 10.30 uur vertrokken richting Polen. Een "korte" reis van ongeveer 40km. We staan op een stadscampingmet aan beide buitenkanten huisjes voor de verhuur en binnenin plaatsen voor campers en caravans.

Stroom erop en fietsen eraf en gaan fietsen. Het was koud, vooral de wind, ondanks dat de zon scheen.

Ongeveer 20km gefietst, weer terug bij de camper, het was inmiddels 15.00 uur. Nog buiten gezeten maar als de zon weg is is het toch wel koud.

Kopje soep gepakt en toch weer de fiets gepakt en naar de boulevard gegaan, het was daar druk, het is 1 mei dus een vrije dag.

Naarmate het later wordt zit er steeds meer drnk in de mensen op de camping, er wordt flink gezopen. Toen we op de fiets weggingen was het een vrolijke boel en nu is het rustiger. Lekker gegeten, afwas gedaan en nu aan de koffie. Morgen richting Wisman een rit van ongeveer 200km, we moeten toch een beetje richting Nederland.

2 mei 2014

Slecht geslapen, HJ belde gisteravond op dat zijn relatie na 4 1/2 jaar uit is. We waren vroeg wakker, het is koud vandaag en we zijn om 9.15 uur vertrokken. Een rit van ongeveer 220 km en we zijn hier rond 12.00 uur aangekomen, er zijn nog een paar plekjes vrij.

Fietsend zijn we naar de Altstad gegaan en daar rondgewandeld het was nog steeds koud.

Koffie met gabak genomen en via de haven teruggefietst naar de camper. Tegen 16.30 uur was het kantoor open, sleutel voor het toilet gehaald en een douche gepakt.

De zon schijn nog wel maar de deur is dicht door die koude wind. De afwas is klaar en nu dus een stukje schrijven. We zijn nu een week op stap, het lijkt wel weken. Morgen gaan we richting Bremen en rit van ongeveer weer 200km dus ook weer vroeg op, we heben nog 4 dagen Straks even bellen met HJ.

3 mei 2014

Het was fris vannacht, maar wel goed geslapen. VOordat we eruit zijn gegaan eerst de kachel aangezet. Strakke blauwe lucht met zon en om 9.15 uur zijn we met ons campertje vertrokken. Richting Bremen, eerst een stukje binnendoor, daarna snelweg, we wilden opschieten. Tegen 12.00 uur waren we in Bremen en de bordjes gevolgd en wat bleek we herkende het allebei.

We zijn hier al vaker geweest alleen zijn we toen doorgereden. Wanneer dat was kunnen we in de oude schriften niet vinden.

Fietsen eraf en toen met de pont naar de overkant van de Wezer. Aan de overkant was een rommelmarkt en tegenwoordig kijken we voor Robin naar oude LP's en we hebben oude bordjes gekocht voor een collega van Rob.

Stad doorgewandeld en nog wat boodschappen gedaan. Op een terrasje aan de Wezer wat gedronken en toch maar bij de camper gegeten.

We vinden het te koud om weer op de fiets naar de stad te gaan. Aan de oever van de Wezer lopen veel voetbalsupporters. Er is een wedstrijd in het stadion van Werder-Bremen. Het is een mooie stad en we hebben weer mazzel gehad met het weer. Thuisfront ok, ook nog even met Heerde gebeld. We zitten nu de route te bekijken die we morgen gaan rijden. Nu aan de koffie.

4 mei 2014

8.45 uur werden we wakker, dat is deze week nog niet gebeurd, dat komt waarschijnlijk omdat we onder de bomen staan. 10.30 uur vertrokken met de bestelde broodjes van de camperplaats richting waddeneilanden. Het is bewolkt en koud en voor het eerst wat regen. In Bremen nog getankt en via de snelweg hierheen gereden. In eerste instantie een andere plek uitgekozen, maar dat was het niet. Naar hier doorgereden, inmiddels scheen de zon maar die wind bleef koud.

We staan aan de haven met uitzicht op de pont naar Wangerooge en eilandop ongeveer 90 min varen.

Broodje, koffie op en dan op de fiets op onderzoek in de omgeving.

Het is een mooi plaatsje met een binnenhaven daar rondgelopen. we hebben er een windgans gekocht voor op de schuur. Oma aan de telfoon gehad, het is zondag. We hebben het weer getroffen vandaag. Het is nu eb, dus komen er geen bootjes meer binnenvaren.

Nog 2 nachtjes dan zijn we weer thuis, we zijn ongeveer 300km van huis.

5 mei 2014

Vannacht regende het af en toe, we hebben lekker geslapen en zijn ongeveer 10.30 uur vertrokken. We zijn binnendoor gereden, de lucht was eerst grijs maar naarmate de dag vorderde werd het steeds beter. Via, via kwamen we aan in Greetsiel, daar waren we al een keer geweest. We zijn daar neit gaan staan want er zijn totaal geen voorzieningen. Dus doorgereden richting Ditzum, net voorbij Emden. Ze waren met de weg bezig dus moesten we omrijden en uiteindlijk kwamen we via via aan bij een pontje. Het pontje is alleen maar voor auto's, onze camper was daarvoor te zwaar. Dus zijn we doorgereden naar de haven van Emden, een bekende plek voor ons.

Net op tijd kwamen we hier aan, er was nog 1 plekje vrij.

Eerst koffie en rond 14.30 uur zijn we op de fiets op weg gegaan. Ongeveer 20km gefietst, we hebben het buitenhavengebied bekeken. Terug de stad rondgewandeld en op een terrasje biertje/wijntje gedronken. We hebben daarna tot 19.00 uur in de zon voor de camper gezetten. We zijn nu net terug van een Pizza en doen de koffie thuis". Fietsen staan weer achterop, nog 2 afleveringen van een serrie die we deze vakantie hebben bekeken. Morgen op weg naar huis, een rit van ongeveer 250km. Einde van de voorjaarsvakantie 2014.