Voorjaars vakantie 2016

22 april 2016  Italie net over de Brenner

Tegen 11.00 uur vertrokken, de zon scheen!

Eindelijk 2 weken vrij, de camper stond al een paar weken voor de deur maar nog niet weggeweest. Er is veel gebeurd de afgelopen maanden. Opa heeft in november een pacemaker gekregenen sinds die tijd niet meer in de Kerkstraat geweest, hij woont nu in Brinkhoven. De reis verliep goed, de weersvoorspellingen zijn minder, zelfs sneeuw voorspeld. Op de snelweg in Duitsland is dat hot nieuws op de radio, bij sneeuw op de snelweg zijn winterbanden verplicht en die hebben we niet. Dus vandaar dat we de Brenner over willen. Nu regent het en zitten we aan een glaasje wijn voor het slapen gaan. Aan de ene kant snelweg en aan de andere kant een spoorlijn, maar slapen gaat zeker wel lukken, het is nu 0.15 uur. We hebben wel lekkage, een slangetje is of poreus of zit niet goed vast. Voor Rob een reden om naar een nieuwe camper uit te kijken. We kijken morgen wel, eerst richting Gardameer en dan verder zien, links- of rechtsom. We hebben de tijd aan ons zelf. Om 21.00 uur hebben we een vignet gekocht en via een omleiding de Brenner over, nu in Italie met 102.5 op de radio.

23 april 2016 Peschiera

Om ongeveer 8.00 uur wakker en het regende heeeel hard! Grijs dikke bewolking, eerst koffie en een broodje met chocolade en toen vetrokken richting meer. Het werd steeds lichter en minder regen en aangekomen bij Affi, richting Bardolino. Getanked en een camping gezocht. Het is erg druk met campers, het is weekend dus veel Italianen zijn op stap. De camping van vorig jaar opgereden maar toch besloten om een stukje verder te gaan. Een andere camping richting Peschiera.

Mooi plekje, een beetje uitzicht over het meer, de zon schijnt en het is 20 graden, hier komen we voor. Het is heerlijk en niet verwacht na die reis, vannacht veel sneeuw gevallen op de Brenner. Het thuisfront op de hoogte gebracht en langs het meer gewandeld. Lekker gedouched en tegen 18.00 uur donkere wolken en regen, alles staat weer binnen. Lekker uit eten geweest op de camping, met limoncello bij het afrekenen. Nu regent het weer, lekker knus binnen, slaapt ook lekker. Als het weer morgen beter is gaan we fietsen en een paraplu kopen, die staat thuis in de meterkast.

24 april 2016 Peschiera

Heerlijk geslapen, veel regen vannacht. Tegen 10.00 uur opgestaan, af en toe een blauwe lucht en droog, broodjes gehaald en een lekker ontbijtje. Om 12.00 uur de fietsen van de camper en richting Peschiera gefietst, daar rondgelopen.

Toch maar een paraplu gekocht voor wat nog gaat komen. Langs het meer teruggefietst en de lucht boven La Rocca werd steeds dreigender. Wat foto's gemaakt van kite surfers, die gingen hard met deze wind. Tegen 15.00 uur weer bij de camper en vanaf die tijd heeft het heel hard geregend en het werd steeds kouder. Kacheltje aan, kopje soep en wielrennen op tv via het kastje van KPN.

Net klaar met de afwas en naast ons zijn mensen aangekomen, zij hadden veel sneeuw gehad op de Brenner. Wat hebben wij goed gegokt om door te rijden. Er staan best wel veel Italianen op de camping, ze houden morgen beter weer dus blijven we hier nog wat langer. Bij goed weer op de fiets richting Sirmione en een supermarkt zoeken voor wat boodschappen. Oma gebeld en in Heerde was alles ok.

25 april 2016 Peschiera

Gisterenavond en vannacht veel, veel en veel regen maar toen we om half 8 wakker werden blauwe hemel en een stralende zon. Er is op de Monte Baldo veel sneeuw gevallen. p>

Broodjes gehaald, lekker gedouched, lekker ontbijt en een stukje gewandeld en foto's gemaakt en daarna weer terug naar het strandje voor nog meer foto's. Tegen 12.00 uur vertrokken op de fiets richting Sirmione. Het leek wel hoogseizoen zo druk. Waarschijnlijk is het een feestdag op de tv een programma met een kranslegging in Rome. Heel veel Italianen en Chinezen en toch ook Nederlanders. Rond gelopen op een terrasje een Spritz gedronken, we hebben er ook nog een bruchetta bijgenomen, lekker. Daarna teruggefietst naar de camping, ongeveer 20 km, dat was best te doen. Daarna boodschappen gedaan en waren om ongeveer 17.00 uur weer terug bi de camper. Het weer blijft hier goed, in de rest van Italie is het niet best vandaar dat we hier maar blijven. Morgen weer fietsen maar nu het binnenland in. We rusten lekker uit. Robin belde nog, morgen in Nederland "koningsdag" en het is daar koud, ze voorspellen 5 tot 10 graden, jammer voor iederdeen, wij vierern het in de zon. Het wordt rustiger op de camping, er zitten wel veel jongenren in de huisjes.

26 april 2016 Peschiera

Heerlijk geslapen, het was wel koud vannacht, dus toch maar het apid erbij. Tegen 8.00 uur wakker met zon maar niet zo helder als gisteren. Koffie, ontbijt en douchen en tegen half 12 op de fiets langs het kanaal via Peschiera richting Borhetto.

Daar aangekomen, rondgelopen, foto's gemaakt, iets gegeten met Spritz.

Toevallig internnet gevonden en even contact met het thuisfront. Het is nog steeds koud in Nederland, HJ moest zelfs zijn autoruiten krabben vanmorgen. Weer 30km gefietst en tegen 16.00 uur weer "thuis". Af en toe nu een spetje met veel bewolking, donkere wolken. We willen op de camping eten maar er komen 10 bussen met duitse studenten, dus er druk. We besluiten om ergens anders te gaan eten. Na een stuk lopen vinden we een heerlijk restaurant. Dus vandaag volop bewogen. Voorlopig blijven we hier omdat het weer zowel in Kroatie als in Spanje en zuidelijker in Italie gewoon slecht is. Zaterdag of zondag een bettje regen en daarna temperatuur oplopend naar 20graden. Voor mijn gevoel zijn we al heel lang op stap, we rusten lekker uit en vermaken we ons prima. Lekkere muziek op 102.5 , wat wil een mens nog meer.

27 april 2016 Peschiera

Vandaag koningsdag, weer goed geslapen en om 9.30 uur opgestaan. Doucnen en naar de panetteria gelopen ana de overkant van de weg om brood te kopen, leuk winkeltje. Heerlijk buiten ontbijt met sapje en koffie. De hele dag in het zonnetje gezetn/gelegen, hier beter dan in Nederland, wat boffen wij. Lekker met de zon meegedraaid, af en toe was de wind wel wat fris, maar we klagen niet. p>

p>

Langs het meer gewandeld en met ene Spitz op weer terug. Op het meer meer golven en een fikse wind, maar nog steeds zon dus voorlopig blijven we hier. p>

We zijn pas 5 dagen onderweg, het voelt veel langer. p>

p>

Normaal rijden we na een dag weer naar een andere plek maar nu even niet ivm het weer. Er staan zeker weer 10 bussen met Duitse studenten maar die zijn overdag weg en 's avonds hebben we er geen last van. Achter ons staat een groepje Noren met mooie Laika's, volgens ons pensionados. Nu net klaar met de afwas en de koffie staat klaar. Een lekkere dag weer uitgerust. Morgen weer fietsen we moeten boodschappen doen. We vervelen ons geen moment.

28 april 2016 Peschiera

Alle Laika-campers voor 10.00 uur vertrokken en er kwam een mooi plaatsje vrij. p>

Dus na het douchen, eten naar het kantoor, het was prima dat we daar naartoe verhuizen. Zo gezegd, zo gedaan. De stoelen en de fietsen op die plek, foto op FB het lijkt wel of we op een nieuwe camping staan. Met de camper boodschappen gedaan, we moetsen toch verhuizen, de wijnvoorraad is weer aangevuld. Schoon en vuil water gedaan en we staan.

Hier een mooier uitzicht over het meer, lekker in de zon gezeten en tegen 16.00 uur op de fiets naar Pechiera, Spritz-time

Twee leuke t-shirts gekocht en een folder van de veerboot meegenomen, bij mooi weer willen we met de boot naar Garda en dan op de fiets terug. De weervoorspellingen voor de komende dagen ziet er goed uit, dus blijven we hier. R+R nog aan de telefoon gehad, slecht weer in Nederland. Brinkhoven aan de lijn gehad, opa was weer aan de wandel. Nu af en toe toch de kachel aan, Rob zit nog steeds in zijn korte broek, we zijn al aardig bijgekleurd, goed voor ons vit-D gehalte.

29 april 2016 Peschiera

Vanochtend opgestaan met bewolking, die gelukkig snel verdween. Douchen buiten ontbijten, Rob naar een ouderwetse Italiaanse kapper. Twee ouderwetse stoelen en een traditionele kapper. Zelf broodjes gehaald, Kaarten en postzegels gehaald bij het kantoor (ouderwets) Rob geknipt terug en na een broodje +melk op de fiets vertrokken naar Desenzano.

Het is voor het eerst dat we hier zijn, mooi stadje met een leuke haven. Doordat de zon schint zitten alle terrasjes vol. Hier rondgelopen en daarna weer terug naar Sirmione en daar stond weer een spritz klaar, heerlijk in de zon gezeten. Om ongeveer 16.00 uur weer terug op de camping en weer lekker in de zon gezeten. Net terug van het eten en contact gehad met de Bouwmangroep. Oma in de lappenmand, ziekenhuisbezoek. HJ gaat zondag op de koffie dat geeft wat afleiding, zondag is Inge ook weer thuis. Heerlijk gefietst, ongveer 40 km en het weer blijft goed.

30 april 2016 Peschiera

Voor ons doen best wel laat wakker, half 10. daarna douchen en op de fiets brood gehaald en heerlijk buiten gegeten. Verder deze dag lekker in bikini en zwembroek bij de camper in de zon gezetten.

Nog overwogen om met de boot richting Garda te gaan maar we zaten heerlijk dus besloten om lekker te blijven zitten. Nu waait het en het ziet er dreigend uit dus alles maar opgeruimd , nu net klaar met de afwas en de koffie is bijna klaar. Berichten ontvangen over oma, we maken ons een beetje zorgen. HJ en Robin gaan morgen koffie drinken dan krijgen we wel een update. Bij opa alles rustig, gelukkig. Aanstaande maandag sleutleoverdracht, einde kerkstraat.

Misschien waait alles over, het was vandaag een heerlijke dag met veel zon. Hoe het verder loopt de komende week zien we wel. Misschien ene aantal stops terug. Een boottochtje naar de overkant staat wel op de planning. We hebben nog tot zaterdag dan willen we wel weer thuis zijn.

1 mei 2016 Peschiera

Gisterenavond en nacht heel veel regen en nog eens regen, dus laat opgestaan en onder mijn gekochte pluutje brood gehaald bij mijn panificio aan de overkant van de weg. Ze herkennen me al, eigelijk staan we al te lang op deze plek. Gegeten en daarna douchen en de hele dag ninnen gezeten. Oma was blij met het bezoek van de jongens, doet ons goed. Nog wel benauwd en ze was het er niet mee ens om ons op de hoogte van de situatie te stellen. Tegen 16.00 uur werd het droog en naar buiten even de benen strekken. De lucht was dreigend met een vage regenboog, maar het regent niet meer. Voor morgen bewolking met wat spatjes op het weerberricht, wat een verschil met gisteren. Morgen weer fietsen??

2 mei 2016 Peschiera

Vannacht nog wel wat regen gehad, half 10 opgestaan. Rob douchen en opgeruimd, tafel gedekt en daarna zelf gedouched. Rob heeft broodjes gehaald en ja hoor weer de hele dag regen. Er zijn wat nieuwe campers bijgekomen met de nodige bezienswaardigheden, blokken, waterpas zetten ect. Tegen 15.00 uur droog en op pad naar de Euro spar voor boodschappen. Vandaag was de sleuteloverdracht van de Kerkstraat, Opa zit nu echt in Brinkhoven. Vandaag ook negen jaar geleden dat we oma hebben begraven. Vanavond uit eten geweest en nu binnen met de kachel aan.Morgen verwachten we beter weer en dan toch eindelijk met de boot richting Garda. We willen om 11.35 uur de boot uit Peschiera nemen. De verdere planning is om donderdagmorgen te vertrkken richting Zuid-Duitsland of Oosternrijk.

3 mei 2016 Peschiera

Mooi weer, af en toe wat bewolking maar buiten ontbijten. Douchen, broodjes halen