Zomer Vakantie 2013

15 juli 2013  Vertrek Leusden KM stand 30833

Gisteren en vandaag nog tot 16.30 uur gewerkt. Even nog gedacht om een half uurtje eerder weg te kunnen, nee dus. Thuis had Rob de koffie klaar, hij had alles al ingeplakt, koelkast ingepakt, vuilnis in de schuur en de camper volgeladen. We hebben afscheid genomen van Paul en Maria en van buurman Allard, op weg naar Munchen. Ouderwets op de A3, het was gelukkig niet druk op de weg.

HJ aan de telefoon gehad om ons een goede vakantie te wensen, R&R ook nog aan de telefoon gehad. Om 20.55 uur onze eerste stop natuurlijk het Ferntal. Al jaren als we op vakantie gaan stoppen we hier altijd voor de eerste plas en koffie.

De Vasco (Ger) belde ook nog om te vragen waar de pipowagen naartoe ging, zij lagen in Amsterdam. Het is mooi weer zo op de eerste etappe, gelukkig geen regen of storm. Onderweg de broodjes gegeten, we willen per slot van rekening de eerste dag al een eind op weg zijn. Om 20.15 uur waren we bij het vliegveld van Frankfurt, ook altijd een meetpunt op onze reis. We staan nu op een parkeerplaats bij een hotel aan de snelweg en nemen nog een glaasje wijn en gaan zo slapen.

Kortom een relexete reis zonder files etc. morgen weer verder richting ????

16 juli 2013

Half 12, licht uit en slapen, we waren allebei moe. Om 5.30 uur weer vertrokken, als Rob wakker is wil hij gelijk weer doorrijden Ik weet de naam van de parkeerplaats niet meer.

Tegen 9.00 uur ging het "licht" uit bij Rob, het komt bij hem wel vaker voor dat hij in een keer heel erg moe wordt. Even slapen dus maar weer bij een benzinepomp. Het is dan wel heel rumoerig op zo'n parkeerplaats, het verkeer raast langs. We hebben ook nog lekkere koffie gedronken en zijn later weer op stap gegaan. Rond 10.00 uur passeerden we Holendau, bij Munchen. Via het stadion bij Munchen nu een keer niet naar Insbruck maar de andere kant op naar Salzburg. Weer een gebied wat we nog niet kennen, we zijn hier nog nooit geweest. We staan nu aan de Chiemsee, we zijn hier om ongeveer 12.00 uur aangekomen.

Het is mooi weer en de zon schijnt, Rob is de hele middag voor school bezig geweest, hij heeft al wel vakantie maar er waren problemen met een programma dat hij alleen kon oplossen. Internet gekocht, laptop open en zoeken naar het probleem. Contact met Robin gehad over zijn examen, nog niet duidelijk wat zijn cijfer nu is. Op de camping gegeten en een rondje over de camping gelopen en nu aan de koffie. Ik was vanmiddag door de stoel gezakt, rob heeft hem nu weer gemaakt. Morgen gaan we verder richting Kramzach. We zitten te kijken om Kroatie in te gaan, we hebben nog geen flauw idee tot hoever we komen.

17 juli 20131

Heerlijk geslapen wel liggen zweten dat wel. Tegen 8.30 uur opgestaan, douchen, broodjes halen en lekker in de zon gegeten. De rest van het brood mee in een zak en we zijn rond 10.00 uur vertrokken richting Oostenrijk. Op de snelweg aangekomen gelijk in een kleine file aangekomen, ook een vignet gekocht voor 8 dagen maar waarschijnlijk blijven we niet zo lang in Oostenrijk. Om 10.30 uur rijden we de grens over, het is een mooie weg, we hebben af en toe een mooi uitzicht over de bergen. Rond 12.00 uur even voor de foto's gestopt.

De rit gaat door de Tauerntunnel en gelukkig is het nu niet druk, bij de jaarlijks zomeruittocht is dit wel vaak een knelpunt. Daarna volgde de Katcherbergtunnel en tussendoor een aantal kleinere tunnels. We zijn bij een meer aangekomen, de camping over gereden en besloten om door te rijden naar waar we nu staan, ongeveer 25km verder. We staan aan de Ossiacher See, er was plek aan het meer maar voor 1 nacht vonden we dat teveel manouvreren dus hebben we uitzicht op een aantal andere tenten.

We staan nu halverweg op een terassencamping, lekker in het zonnetje gezeten, middagdutje gedaan en foto's aan het meer gemaakt.

We hebben niet gezwommen, het is een bergmeer en het water is erg koud. Rob heeft hier als kind gestaan met opa en oma, 50 jaar geleden. Toen gingen ze nog met 6 mensen in een VW-kever richting Oostenrijk. Nu na het avondeten maken we de camper een beetje schoon, veel hars van de bomen van de vorige camping. Morgen "vroeg op " we gaan richting Slovenie.

18 juli 2013

Acht uur op, zere keel gehad vannacht, warm en koud gehad, een paracetamol biedt uitkomst. Rob heeft broodjes gehaald en ik deed de koffie. We zijn om 9.30 uur vertrokken. Het was een leuk gezicht om de camping wakker te zien worden. Allemaal gezinnen met jonge kinderen, een deja vu! Onderweg een vignet voor Slovenie gekocht en een mooi snelweg gereden, niet druk en een mooie omgeving. Ook nog een stuk 80km weg gereden tot aan de grens met Kroatie waar ze onze passen controleerde, dat zijn we niet meer gewend. We hadden toen al geld moeten wisselen, dat hebben we dus niet gedaan. De snelweg was klaar bij Ryeka en Krk rechts van ons gelaten. Twee campings langsgereden 1 bijna voor 1 nacht maar achteraf was dat een te krappe plek. Staan nu bovenop een "heuvel" met de bora wind een mooi uitzicht.

Gewandeld, water in geweest maar het was erg koud. Rob is naar het dorpje geweest en heeft geld gewisseld. Gegeten, afwas gedaan en de luifel weer ingeklapt, koffie op en genieten van het uitzicht om ons heen met de maan over het water.

19 juli 2013

Lekker geslapen, het was wel warm vanacht dus alleen maar een laken. Vandaag een "rustdag". eerst ontbijtje, koffie en op de fiets boodschappen gedaan. Het is lekker weer om te fietsen. Vanaf de camping via de rijksweg naar een dorpje ongeveer 2 km. Daar hebben we wat rondgereden, het haventje door en ee winkel opgezocht. Twee fietstassen vol met water, bier en een fles witte wijn en eten voor vanavond. Teruggefietst de boodschappen opgeruimd en de rest van de dag lekker niets gedaan.

We hebben wel lekker gezwommen, het water was heerlijk maar wel een beetje koud. We hebben een paar onweersklappen gehad met veel wind, maar dat waaide gelukkig over. Nu kunnen we weer buiten zitten, contact met het thuisfront gehad. Robert zit in Leusden, Robin had een onvoldoende voor zijn tentamen, volgende keer meer geluk. Morgen naar een nieuwe plek.

20 juli 2013

Slecht geslapen vannacht, voel me nog steeds niet goed, verkouden, zere keel ed. Misschien toch een griepje, paracetamol genoeg bij ons. Half 9 waren we op en de zon scheen alweer, een prachtig uitzicht hebben we, direct vanuit de camper. We gaan toch verder, we willen proberen in Dubrovnik uit te komen. Een mooie rit door de bergen in het vooruitzicht. Afgerekend , vuil water geloosd en op weg. Onderweg nog gestopt om wat foto's te maken van Povile en de plek waar we gestaan hebben, misschien komen we hier nog een keer.

Via de bergen naar de snelweg richting Zadar, we rijden op een tolweg, wel mooi meer nergens een teken van leven, geen huizen,geen dieren, niets. Een lange tunnel en wat kleinere en toen waren we op ongeveer 20km van Zadar. Bij een supermarkt boorschappen gedaan en we staan nu op een camping vlak aan het water.

Rondgelopen, eten gekocht en lekker gedouched en ja hoor muggen!!!! Nog naar de kermis gewandeld maar meer lawaai dan mensen. Iedereen ligt hier vroeg op bed, volgens mij zijn we de laatste.

Morgen op de fiets naar Zadar, anders met de camper.

21 juli 2013

Gelukkig geen muggen vannacht, dus rustig geslapen. De bedoeling was dat we om 8 uur zouden opstaan maar het werd wat later. Na het ontbijt afgerekend en om 9.30 uur vertrokken. De bedoeling was dat we eerst met de fiets naar Zadar zouden gaan, ongeveer 20 km vanaf de camping. Erg fit ben ik niet en om in de felle zon met wind tegen te gaat fietsen vinden we niet slim. Dus hebben we vandaag 20 km gereden, getankt en een stadscamping gevonden.

We hebben samen gekeken naar een plek, gemeld bij kantoor en om een lang verhaal kort te maken ongeveer 4 keer op een ander plekje gaan staan. We staan nu goed, onder de bomen. Fietsen gepakt, gegeten en omgekleed en de route onderlangs genomen naar het oude centrum van Zadar gefietst. Het is een oud historische centrum, het is een erg mooi stadje. We hebben daar rondgewandeld, foto's gemaakt, colatje en biertje genomen en tegen 16.00 uur weer terug bij de camper.

Nog nagevraagd wat een overtocht naar Ancona kost maar dat kwam op 260 euro, dat vinden we iets te duur, dus blijven we aan deze kant.

Eerst op naar Dubrovnic, morgen gaan we weer een stuk langs de kust, plekje zoeken en omgeving bekijken op de fiets. Nog lekker aan het trand gezeten en nu heerlijk buiten onder de luifel.

22 juli 2013

Lekker geslapen ondanks de generator die de hele dag/nacht ronkt! Ontbijtje bestond deze keer uit crackers een vruchtensapje en koffie. Boel ingepakt en afgerekend, vuil water geloosd en op weg. Rond 10.00 uur zitten we op de snelweg richting Split. Het was de bedoeling om ongeveer 100/150 km te rijden maar het werden er al snel meer. Een mooie route, geen snelweg maar zoveel mogelijk langs de kust.

Deze snelweg was vroeger de route richting Griekenland, nu is er snelweg in het binnenland. Halverwege boodschappen gedaan en toen we bij Split aankwamen zoeken naar een camping. Wel wat gevonden,blaadje mee waar de reserveringen opstonden en uitgerekend die plekken die we leuk vonden waren bezet, gereserveerd. Dus op naar de volgende, of vol of het was niet veel dan maar verder kijken. Voorbij Split langs de kust een mooie weg, uiteindelijk na 4 autocamps een plekje gevonden.

We staan op een kleine camping, er zijn maar 7 plaatsen. We hebben wat langs het strand gelopen/ gezeten.

Rob heeft een tukje gedaan in de zon, we moeten ook uitrusten deze vakantie. Samen daarna aan het water een drankje gedaan en lekker aan het water gezeten. Toen de zon achter de bergen zakte lekker uit eten geweest, nu allebei moe dus vroeg naar bed.

23 juli 2013

Lekker geslapen en na 9.00 uur wakker geworden, we staan een beetje onder de bomen. Rustig aan gedaan en bij een broodjeszaak verderop aan de weg brood gekocht. We hebben lekker in de zon gezeten, Rob heeft met Robert zitten whatsappen ( hij was voor het eerst in Ermelo). Henk-Jan zijn baas gaf een tip over een plaatjes ongeveer 50 km hiervandaan. Na wat broodjes en een liter koude melk tegen 14.00 uur op de fiets. Het is erg mooi hier en op de fiets heb je niet door hoe warm het is. We zijn de bergen in geweest naar een plek waar je kan raften. Er reden bussen naartoe om mensen te brengen die dna met de boot de stroom afzakte. We hebben 8km geklommen en bij elke bocht dachten we nu zijn we er maar er kwam geen einde aan.

Bij een restaurant even een drankje gedaan en aan de afdaling begonnen, erg leuk zo fietsen.

Beneden het dorp Movic doorgewandeld en tegen 16.00 uur waren we weer terug op de camping. Italiaanse buren gekregen die onze sticker erg leuk vonden, ze komen uit Noord Italie. Weer lekker uit eten geweest, het is goedkoper dan zelf koken. Zitten nu voor de camper, morgen verder naar het zuiden. We hebben het gevoel dat we al heel lang onderweg zijn maar we zijn pas 1 week op stap.

24 juli 2013

Net klaar met de afwas, lekker gedouched en nu mijn verhaal van vandaag. We zijn rond 8.30 uur opgestaan, weer aan de weg broodjes gekcoht, afgerekend ( de baas van de camping deed 20 kuna's van de prijs af. We hebben hem bedankt voor het prettige verblijf en vertrokken naar Dubrovnic. Het "donders" gevoel was er weer, een heel mooi weg langs de kust, het lijkt op de Amalfi kust.

Wat een mooie rit, het was niet druk met verkeer, het was genieten. we zijn een paar keer gestopt om foto's te maken en 1 keer voor de koffie.We kwamen in 1 keer bij een grensovergang aan, paspoorten laten zien, dat zijn we niet meer gewend. We gaan Bosnie door, hier zie je n og de gevolgen van de laatste oorlog. De bedoeling was om halverweg een overnachting te doen maar toch doorgereden. Bij een mooie brug/haven kom je de stad in , er was net een cruiceschip binnengekomen. Foto's gemaakt en toen een camping gezocht.

Een mooi plekje voor 2 dagen gevonden. We hebben gelijk de fiets gepakt en richting stad gereden. Het oude gedeelte is mooi het is er wel druk. De weg naar de oude binnenstad is best heuvelachtig en we moeten fors klimmen. Morgen gaan we weer, er is een kabelbaan en een roondwandeling over de muur van de stad. Kortom er staat veel op het programma. Onder het genot van de muziek van Queen zitten we heerlijk voor ons campertje

25 juli 2013

Negen uur op, brood gehaald, gegeten en besloten om de bus te nemen naar de stad. Het fietsen van gisteren zat Rob nog in zijn benen. Met de bus is wel net zo comfortabel je stapt direct uit in het oude centrum. Eerst nog wat rondgelopen em toen een boottocht van een uurtje gemaakt.

De andere kant van het centrum bekeken en kaartjes gekocht voor een kabelbaan.

Eenmaal boven heb je een fantastiche uitzicht over de stad en de omgeving.

Daar hebben we ook een tentoonstelling over de laatste oorlog in 1991 bezocht, best indrukwekkend. We stonden toen met Henk-Jan aan de Bodenzee. Dit was een fort naast de kabelbaan die ook beschoten was. Er werd ook een film getoond met beelden van een Engelse reporter en videobeelden van de inwoners van Dubrovnic. Heel af en toe kan je aan een buitenmuur de gevolgen van die oorlog nog zien., maar in het oude centrum is alles gerestaureerd. Weer beneden een biertje en een coloatje gedronken. Lekker aan het water gezeten en besloten om in de stad te eten. Zo gezegd zo gedaan. Een erg leuke dag! we zijn weer met de bus teruggereden en vervolgens een halte te lat uitgestapt, dus moesten we nog een heel eind lopen. Nu lekker gedouched en aan de koffie, het is nog lekker buiten de camper.

26 juli 2013

Om 9.40 zijn we vertrokken, Rob heeft kiespijn maar is wel minder dan gisterenavond. Voorzichtig brood gegeten opgeruimd en afgerekend. Na een half uurtje zaten we weer op de snelweg, het eerste gedeelte van de weg maar daarna een mmoie nieuwe snelweg tot aan Split. Dit moet een snelweg worden die loopt van Amsterdam tot aan Griekenland. Tegen half 12 getankt en koffie gedronken, het was meer dan 35 gr., gelukkig hebben we airco in de auto. Om ongeveer 3 uur hier aangekomen op een plekje dichtbij het water.

De fietsen van de camper af en de omgeving verkennen, we zijn naar een vissersplaatsje Trogor gefietst, daar rondgewandeld koffie gedronken op een plein middenin het dorpje. Er was een trouwerij bezig waar we naar gekeken hebben.

Nog wat verder gefietst, fruit gekocht voor op de camping. Lekker in de zon gelegen, Rob heeft nog een tukje gedaan. Hij heeft erg veel last van zijn kies, misschien moeten we morgen een tandarts gaan zoeken. Paracetamol moet eerst zijn werk doen. Morgen weer verder.

27 juli 2013

Kiespijn is gelukkig over, voor zolang het duurt. Het was erg warm vannacht, het koelde niet af. Om 9.00 uur op, Rob heeft brood gehaald en onder de olijfboompjes bij ons plekje ontbijtje gehad. Afgerekend, kaarten voor het thusifront op de bus gedaan en langs de kust richting noorden, we moeten ook weer omhoog. '

Onderweg nog wat foto's gemaakt, nog maar wat campings bezocht maar dat leek ons niets, besloten om in de buurt van Zadar de snelweg te nemen naar de Plitvice meren dus gaan we van de kust af richting binnenland. We rijden over de tolweg, het is een mooie route door een natuurgebied in de bergen. Tegen 15.00 uur waren we op de camping Turist Grabovac.

Morgen vertrekt er vanaf de camping een bus richting meren, om 16.00 uur gaat die weer terug. Het gaat dus een active dag worden, zonder goede wandelschoenen want die staan thuis. Het schijnt erg mooi te zijn. We hebben eerst nog maar even goed uitgerust, op de camping gegeten, de afwas gedaan en zitten nu aan de koffie. Ger een sms gestuurd die is jarig vandaag en via de app om 17.30 uur met opa en Henk contact gehad, zij nzien onze foto's en wij die van opa met een glaasje wijn, het zit toch echt in de familie. Morgen dus de natuur in, Robin is vnadaag verhuisd

28 juli 2013

Half 8 ging de wekker, de bus vertrekt om 9.00 uur voor het kantoortje. Dus vroeg op, wassen tanden poetsen. Rob heeft broodjes gehaald en ontbijtje voor de camper. Broodjes voor onderweg gemaakt en precies op tijd kwam de bus. Nog wat informatie ingewonnen welke route we nemen,nummer 1 of 2. We kiezen nummer 2 achteraf is dat de juiste keuze. Dit os wel net zo gemakkelijk, de fietsen blijven bij de camper. Na een kwartiertje kwamen we aan bij de Plitvice meren. Daar een kaartje gekocht en een plattegrond en aan de wandel.

We begonnen rond 9.30 uur en zijn helemaal totaan boven gelopen, je kon met een bus weer naar beneden en met een bootje over het meer en een wandeling tot aan het opstappunt. Het is erg mooi, veel watervallen en erg helder water het lijkt wel een aquarium zo helder. De bus vertrok om 15.35 uur, we waren ruimschoots op tijd en hebben nog een drankje gedaan.

In Nederland is het weer omgeslagen, erg veel onweer vannacht, vertelde oma aan de telefoon. Robert had de ramen open laten staan, gelukkig heeft Inge via Allard ze weer dicht kunnen doen, het viel achteraf allemaal wel mee. Kortom een mooie maar vermoeiende dag.

29 juli 2013

Lekker uit eten geweest, nog een poosje buiten gezeten en heerlijk geslapen. Ik voel mijn kuiten wel van al dat lopen. Rond 8.30 uur opgestaan en ontbijtje, boodjes voor onderweg gemaakt en rond 9.30 uur vertrokken. Het eerste gedeelte hebben we binnendoor gerden maar daarna wel weer snelweg genomen. Het lijtk wel zondag zo rustig is het op de weg. Tegen 11.15 uur laten we Zagreb liggen, getankt en rond 13.00 uur komen we bij de hongaarse grens. Daar hebben we een vigent gekocht en weer rustig op weg gedaan en weer was het rustig op de weg.

Besloten de zuidelijke rond het Balatonmeer weg te nemen. Het ziet er allemaal wat armoeidig, verlopen en erg veel staat leeg. Uiteindelijk vinden we een camping met een plek aan het water.

Aan het water is veel riet, dus muggen vannacht?? We hebben nog gezwommen in het meer, het water is gewoon warm eigenlijk te warm. Je kan een heel eind lopen, het meer is erg ondiep. Omdat we geld nodig hadden hebben we op de fiets de omgeving bekeken en een pin automaat gezocht en gevonden. Laat gegeten en het werd wat dreigender met een opkomende wind, dus de spullen snel in de camper opgeruimd. Iedereen ligt hier vroeg op bed, wij zijn nog even op muggenjacht geweest. Er staan hier veel duitsers, hongaren en een verdwaalde nederlander. Morgen een rustdag of gaan we verder?

30 juli 2013

Net klaar met de afwas, dus even de dag doornemen. Door de harde wind slecht geslapen met evn wat regen, dat ging de hele nacht zo door. Het stormde dus, een luik dat nog openstond, ramen die uiteindelijk toch dicht moesten. Tegen 9.00 uur opgestaan, ontbijtje binnen vanwege de wind.Om 10.30 uur afgerekend en in de regen verder. Qua omgeving ziet het er alemaal oud uit, soms erg vervallen.

Boodschappen gedaan en gelukkig kwam de zon weer tervoorschijn. We staan nu op een grote camping.

Rob heeft liggen slapen was weer in een keer er moe, ik heb lekker in de zon aan het meer gelegen. Er staat teveel wind om buiten te zitten. Op het terrein was een brandweeroefening, in Nederland zou dat afgekeurd worden, de auto kan zo in een museum.

Er was ook een soort van kookwedstrijd, allemaal stapeltjes hout, een driepoot met een pan eraan een open vuur dus.

Onderweg hebben we zo ook te koop zien staan, volgens mij een hongaars gebruik. Contact met thuis, R&R gaan donderdag met vakantie. Boedapest staat op het programma.

31 juli 2013

Vanonder ons luifeltje even een bladzijde schrijven, we staan op de stadscamping in Pest. Vanochtend vroeg op, Rob broodjes gehaald en ik heb alles opgeruimd, gegeten en Rob heeft afgerekend en om 8.45 uur vertrokken. We rijden eerst een klein stukje 80km weg en daarna snelweg.

Het was niet druk dus dat schoot lekker op, via TomTom perfect in 1 keer bij de camping,dat is wat anders dan vroeger met de kaarten op schoot.

Tegen 10.30 uur stonden we weer kant en klaar, koffie gezet en wat gegeten en om 12.00 uur op de fiets de stad in. Het is goed te fietsen alleen moet je wel goed oppassen voor de tramrails. Totaal geen spijt dat we hier heen zijn gegaan, wat een mooie stad. Stuk langs de Donau gefietst en verderop de brug over naar Buda. Na een flinke klim, ik heb het steilste stuk gelopen kwamen we aan 'bij het kasteel. Rob heeft de hele beklimming gefietst toch nog wat fietsconditie dus. Bij het kasteel hebben we een prachtig uitzicht over Pest. R&R zijn hier ook een keer geweest en zij gaven aan dat we er zeker heeb moesten gaan.

Gelukkig hebben we dat gedaan. Nu lekker gegeten, gedouched en aan de koffie, morgen doen we een hop of hop on bustoer maar dan met de fiets. We fietsen gewoon de bus achterna dan weten we zeker dat we alle mooie dingen zien. Toen we aankwamen stond er een oude bus met een normadenfamilie, wat een bende, gelukkig zijn ze nu weg.

Er staan bijna alleen maar italianen en het is nog steeds mooi weer.

1 augustus 2013

Weer een mooie dag, heeflijk geslapen, 2 keer werd ons buurkind wakker maar dat was het enige. Tegen 9 uur opgestaan en Rob heeft zijn taak al uitgevoerd, het broos is binnen. Hij moest wel een t-shirt aan want zonder shirt kom je de winkel niet binnen en kan je geen brood kopen.

Om 11.00 uur op de fiets de stad in, we vinden snel de hoponhopoff route. In totaal hebben we ongeveer 40km gefietst en we hebben zo'n beetje alles gezien behalve de citadel, die bleek achteraf toch iets te steil om met de fiets te doen.

Twee keer gefietst voor een drankje, lekker colatje op een terrasje. Midden in de Donau ligt een eiland. Midden op dit eiland heb je zwembaden, bloemperken en gelukkig tappunten met vers water. Veel drinken want het was 38gr. Langs de Donau terug naar de camping en lekker uitgerust en schaduw opgezocht. Heel lekker uit eten geweest bij een restaurant bij de camping. Nu al vast afgerekend en alvast het toiletje geleegd. Morgen dus alleen maar water lozen en vers water tanken, we zitten nu aan de koffie. We houden wat oelieboelise over, deze zijn voor Robin en Julia die gaan later dit jaar nog naar Boedapest. R&R zijn vertrokken naar Ijsland voor de vakantie en reizen via London.

2 augustus 2013

Vroeg opgestaan, gegeten en opgeruimd en om 9.00 uur vertrokken. We lagen laat op bed tot 01.30 uur zitten kletsen met de buurman uit Australie dus een beetje duf in de kop. Uit eten geweest op de camping, wel verdiend na een dag fietsen. Een prima reis richting Oostenrijk, aan de andere kant wel veel file maar gelukkig hadden we daar geen last van. Om 12.00uur aangekomen in Wenen, wat gegeten en hup weer op de fiets de stad in.

Weer een stuk langs de Donau gefietst en daarna richting stadscentrum, we treffen het met goed fietspaden. Het is dus relax fietsen, de Altstad doorgelopen en wat gedronken, het was warm. Highlights bekeken, broodjes gekocht en 6km gefiets naar het Schlos ( van Sisi), het was 36 gr.

We hebben over het terrein gewandeld en besloten om niet naar binnen te gaan, te warm en teveel lopen. Toen weer de weg terugvinden, dat was een klein probleempje maar via de TomTom weer de weg terug gevonden. Uiteindeijk na een rit van 40 km weer terug op de camping. We hebben laat gegeten en ja hoor het stikt hier van de muggen. Laat nog afgewassen in het donker en later viel het meer met de muggen. Slapen zal zeker wel lukken, kijken wat de dag van morgen zal brengen

3 augustus 2013

Nou het is me het dagje wel. We zijn vroeg opgestaan gegeten en vertrokken. Een rit van ongeveer 80 km over provinciale wegen. Onderweg boodschappen gedaan en rond 12.00 uur kwamen we aan bij de Donaucamping in Krems.

Toen we de camper op blokken wilde zetten bleek een van de voorbanden lek te zijn, een probleem dus. Gelukkig niet onderweg gebeurd. De campingeigenaar was heel behulpzaam en nog iemand die naast ons staat. We staan op 2 krikken en toen hebben we de ANWB gebeld. Na een uurtje kwam er iemand van de Oostenrijkse hulpdienst, we moesten wachten tot maandagochtend. Tussen 7 en 8 uur zou de band worden opgehaald om het kapotte ventiel te maken. We moeten als we terug zijn in Nederland de banden controleren en stalen ventielen erin zetten.

We hadden toch al een rustdag ingepland dus was dat geen probleem, en hebben verder heerlijk uitgerust na de fietsdag van gisteren. Vlees op de BBQ met sla en stokbrood en Rob kijkt voetbal via internet. Het is hier nog steeds warm, ook in de camper. Morgen gaan we fietsen langs de Donau. Ook hier wel wat last van muggen maar niet zoveel als gisteren. Behulpzame eigenaar die later in de avond nog even kwam vragen of alles goed ging. Contact gehad met Heerde, daar alles ok en ook daar mooi weer

4 augustus 2013

We waren al vroeg wakker, de bestelde broodjes opgehaald en in de schaduw gegeten en besloten dat we gaan fietsen. Nij de camper zitten is veel te warm. Rob voelt zich niet zo lekker, maar toch hebben we de fiets gepakt.Oudbollig langs de Donau, maar wel een mooie route van wijngaarden en mmoie plaatsjes. Halverweg een terrasje gepakt en toen met een klein pontje overgestoken. Daar vonden we snel weer een mooie route.

In totaal ongeveer 40km gefietst en in Krems een rastaurant gezocht en besproken voor 20.00 uur. De lucht betrok en het werd wat donker achter de bergen. We hebben eerst nog overwogen om te gaan zwemmen in de Donau maar vonden nergens een goed plek. We hebben vast de camping betaald en de spullen opgeruimd, later bleek dat dat wel een goed idee was. We waren nog maar net bij het restaurant toen de regen met bakken uit de hemel viel. Wind en onweer de tafeltjes op het terras van eht restaurant vielen om, gelukkig zaten we binnen. Het is nu 22.15 uur en het regent nog steeds een beetje, het is nog wel benauwd, gelukkig kan de deur wel weer open. Nu maar hopen dat ze morgen vroeg de band op komen halen dan kunnen we aan onze reis naar huis beginnen, we hebben nog tot zondag.

5 augustus 2013

Al voordat het alarm op de telefoon afging waren we wakker, kwart voor zeven. Tien over zeven belde de monteur dat hij bij de camping was waar wij stonden. Hij probeerde eerst om de band nog op te pompen maar gelukkig werkte dat niet.

Band eraf en hij weg, en binnen een half uur was hij weer terug, band er weer op van de krik af en klaar was de wagen weer voor het vervolg. In totaal moesten we 14 euro afrekenen, komt toch een beetje van de contributie van de ANWB terug. Binnen was alles al opgeruimd en we waren om 8.45 uur op weg. Eerst nog een stuk langs de Donau, later op de snelweg om op te schieten. We moeten richting Nederland, om 11.15 uur een koffiestop, toen belde een aardige dame van de ANWB of alles goed is gegaan, goede service. Om een file te vermijden zin we van de snelweg afgegaan en boodschappen gedaan. We hebben 2 campings bekeken en zijn nu terecht gekomen op de stadscamping aan de Donau in Regensburg.

Het is nog steeds warm en mooi ondanks het onweer van gisteren. We hebben lekker uitgerust en nog aan het water geweest en laat gegeten. Morgen langs de Main richting Frankfurt. Oma aan de lijn gehad, gelukkig gaat het wat beter. R&R leven nog, alles gaat goed in IJsland.

6 augustus 2013

8.00 uur opgestaan, hetzelfde ritueel als elke dag, wassen ed. Tot 11.00 uur buiten gezeten het was weer een warme nacht. Om 9.00 uur vertrokken we hadden gisterenavodn al betaald en service gedaan. De planning was om 250 km te rijden, dus snelweg. Het verkeer viel alles mee dus konden we goed opschieten. Vlakbij Wurzburg getankt en daar ook van de snelweg afgegaan, daar in de buurt bij een jachthaven een camperplek bekeken maar dat leek ons niets. Wel een mooie altstad voor zever we konden zien. De route liep langs de main, daar nog een paar plekjes bekeken en uiteindelijk in Lohr am Main aangekomen.

Broodjes gegeten en daarna op de fiets de omgeving bekeken en later nog in het zwembad gezommen. Bij de camper in de laatste zon gezeten, het werd steeds donkerder en gelukkig net op tijd de spullen binnengezet.

Regen, wind en onweer, Rob heeft de luifel van de buurman nog ingedraaid. Toen de bui over was was het flink afgekoeld en hebben we laat gegeten en afgewassen. Zitten nu aan de koffie, buiten zitten lukt niet meer. Morgen weer een stukje omhoog, we willen vroeg op.

7 augustus 2013

Wakker geworden tegen 8.00 uur, het regende een beetje en alles was grijs. Dat zijn we niet meer gewend. Voor het eerst weer een dekbed overgehad, dus het was aardig afgekoeld. Ontbijtje binnen en om 9.45 uur vertrokken eerst een stuk binnendoor daarna de snelweg. Die kwamen we op vlakbij de overkapping net voorbij Frankfurt, we hebben daar al vaak in de file gestaan in het verleden. Het werr werd steeds beter naarmate we hoger kwamen. De afslag Bacharach genomen en een aardige afdaling naar het dorp. We konden maar net met de camper door het dorp en als snel kwamen we op de weg naar hier. Het lijkt wel of we niet zijn weggeweest en gelukkig op een plaatsje vooraf.

Het is heerlijk weer en we hebben lekker in de zon gezeten, contact met thuis gehad, alles is ok. Hopelijk is het morgen ook weer mooi weer, we willen op de fiets langs de Rijn. In Nederland is het nu minder dus blijven we zeker tot zondag nog weg.

8 augustus 2013

Net klaar met de afwas, nu aan de koffie. Niet echt lekker geslapen, veel lawaai om m'n kop. We waren pas laat wakker, rond 8.30 uur, zo laat zijn we deze vakantie nog niet wakker geworden. Gisteravond begon het te regenen, alles snel opgeruimd maar gelukkig was het maar een klein buitje. Vanochtend is het grijs en voor ons doen koud. Broodjes gehaald, gegeten en de fietsen gepakt om boodschappen te doen. Halverweg gingen er mensen weg dus gestopt, de fietsen op de plaats gezet en Rob heeft de camper gehaald. Binnen 10 min. staan we op een veel mooiere plek. Daarna op de fiets naar een plaatje verderop.

Het is goed weer om te fietsen, we maken een ritje van 15km. Nadat de boodschappen zijn opgeruimd hebben we lekker in de zon gezeten. De weersvoorspellingen zijn goed, als het zo blijft blijven we hier tot zondag. De Rijn en de schepen blijft trekken, we hebben het naar ons zin. Internet is wel duur hier op de camping, voor de voetbal toch 1 dagje gekocht, voordeel is dat we dan ook contact hebben met het thuisfront. Morgen de andere kant op, we moeten geld pinnen, de camping kan alleen contact worden betaald. Voorlopig bevalt het hier goed en lijkt het alsof we hier al heel lang zijn. Uitrusten van drie "drukke" weken waarin we heel veel gezien en beleefd hebben.

9 augustus 2013

Tegen 9.00 uur wakker/opgestaan en lekker buiten ontbijt genoten. Het leek eerst een bewolkte dag te worden maar we hebben de hele dag zowat de zon gehad. Lekker voor de camper gezeten, bootjes kijken en uitrusten. Tegen 16.00 uur op de fiets een ijsje kopen in St Goar, de 3e deze vakantie het is wel eens anders geweest.

Fietspad bovenlangs weer terug en hup weer de zon in. Het blijft druk hier, heel veel mensen maar voor 1 nacht, op doorreis. Ook komen er veel fietsers langs die met een klein tentje overnachten, ze gaan waarschijnlijk de Rijn af. Kortom een heerlijk dagje niets doen, biertje/wijntje en stokbroodje met kaas, we komen niets te kort. Gegeten en net klaar met de afwas en nu aan de koffie. Straks douchen en hopelijk nog een poosje buiten zitten. Gisterenavond waren we de laatste die naar bed gingen en het was helemaal helder met een mooie sterrenhemel. MOrgen onze laatste vakantiedag, net een sms gestuurd naar Anja waar ik maandag aanstaande moet werken en hoe laat, het houd een keertje op. Wie weet morgen nog een fietstochtje?

10 augustus 2013

Nog steeds aan de Rijn en wat is het hier fijn. Om 9.00 uur op en het weer laat ons niet in de steek. Een aangename temperatuur, af en toe wat bewolking en veel wind, van alle kanten. Rond 12.00 uur de fietsen gepakt, richting stdje en daarna met de pont overgestoken. Vanaf de overkant wat foto's van de camping gemaakt en doorgefietst naar Kraub waar weer een pontje was. Op een terrasje wat gegeten een flink bord patat, een hele tijd niet gehad. Onderweg nog wat boodschappen gedaan en tegen 15.00 uur weer terug op de camping, weer de zon in en en uitrusten.

Een tafeltje bij ons restaurant geregeld en betaald, laatste avond dus traditie: uit eten. Er kwamen allemaal rondvaartboten langs op weg naar Koblenz, daar is vanavond een groot vuurwerk. We konden met een bus ernaar toe maar we zijn lekker bij de camper gebleven, wijntje stukje kaas jammer dat het erop zit. Het staat erg vol op de camping, morgen zal ons plekje weer snel bezet worden.

Morgen tegen 10.00 uur richting huis, einde vakantie.