Zomer Vakantie 2015

30 juli 2015  Vertrek Leusden KM stand 55446

Vertrokken om 16.30 uur, lekker gereden tot ongeveer 0.30 uur. Gestopt bij Gredingen heelijk geslapen tot 8.00 uur. Koffie gehaald en wat gegeten en weer doorgereden tot aan het Caldonazzomeer. Een mooi plekje direct aan het meer voor drie nachten. Heerlijk in de zon gelegen, gelijk de bikini aan, lekker gezwommen. We hebben een goede reis gehad, wel veel plekken waar ze met de weg bezig waren maar geen files of ongelukken. Een heerlijkheid dat de zon schijnt, de afgelopen week was het slecht weer in Nederland. We zijn vrij tot aan 25 augustus wat een luxe. We zijn wel een beetje moe, veel gewerkt de afgelopen week en vroeg op. Rob was al 2 weken thuis, dus alles stond al klaar voor vertrek. Henkjanwas zondag nog bij ons wezen eten, Robert en Robin zijn druk met werken en scriptie, de einddatum van 14 augustus komt steeds dichter bij. Gekookt en gedouched, de afwas is klaar en nu aan de koffie, voor het eerst staat Rob met een buurman te praten, dat gebeurt niet vaak. Morgen op de fiets rondje meer een deja vu, ongeveer 16 jaar geleden waren we hier ook met de jongens. We rusten hier eerste een paar dagen uit voordat we verder trekken.

31 juli 2015

Nog lekker buiten gezeten tot 0.30 uur heerlijke temperatuur, lekker geslapen en tegen half 10 buiten bij de camper. Broodjes bij het restaurant gehaald, het is helder met een blauwe lucht met een heerlijk zonnetje.

De camping wordt gerund door 1 familie en bestaat al sinds 1962, het is een mooie plek, het is rustig en niet te vol. Een stuk rustiger dan op de camping waar we 16 jaar geleden hebben gestaan, vanmiddag zijn we daar even op de fiets wezen kijken. Wat een verschil qua drukte. Heerlijk gefiets vanaf ongeveer 13.00 uur en rond 16.30 uur weer terug. Naar het Levicomeer geweest met best wel een stevige klim. Terug naar het plaatsje Caldonazzo en daar heerlijk in de zon gezetten. Nog op de fiets boodschappen gedaan en laat gegeten.

Er staat een fris windje, het koelt lekker af in de bergen. We gaan zo douchen en schrijf nu het stukje. Ergens is er live muziek, niet in het dorp maar in de buurt. Morgen de ander kant van het meer, weer op de fiets. Die kant is vlakker dus beter voor ons. De weersvoorspellingen zijn nog steeds goed.

1 augustus 2015

Geen andere kant op of welke andere plannen we ook hadden, nog wel buiten het onbijt gehad maar het werd als snel grouwer en grijzer, gevolg regen, de eerste bui in onze vakantie.Een poos onder de luifel gezetten maar uiteindleijk toch naar binnen. TOch nog iets gebeurd vandaag, een vervelende puber maakt veel ruzie met haar ouders. Met verwondering hebben we dat gevolgd. Zo hebben we dat met onze kinderen nog nooit meegemaakt. Een "vreemde" buurman heeft zelfs geholpen om de problemen met ouders en kind op te lossen. Uiteindelik is het weer rustiger op de camping. Na de afwas hebben we alles ingepakt en gaan morgen weer op pad, We gaan richting Chioccia. Thuis is alles rustig, alleen is opa gevallen. We hebben het idee dat we al heel lang onderweg zijn en nog drie weken voor de boeg.

2 augustus 2015

Na een dag regen vanochtend om 8.00 uur opgestaan, de zon scheen. Er hing nog wat bewolking boven het meer maar het bleef droog. Broodjes gehaald, gegeten en klaargemaakt voor onderweg. Afgerekend en tegen 9.30 uur vertrokken.De uitgang was best wel smal.

Een mooie rit door de bergen richting Vicenza. Later de snelweg richting Venetie, dat reed lekker door en weer zon. In de bergen bijna door de wolken en koud. De weg hiernaar toe komt bekend voor en het was druk, we zijn toch in 1 keer doorgereden. Voorbij de camping waar we met z'n allen hebben gestaan, nu gaan we wat verder. Een mooi plekje onder de bomen.

Koffie/broodjes en daarna de fietsen van de camper en weg. Heerlijk gefietst en gekeken waar we morgen met de fiets op de boot richting venetie kunnen ( we hebben dat al eerder met de jongens gedaan maar we willen nu met de fiets. Op het strand wat gedronken, weer terug op de camping.

Daarna nog een strandwandeling gemaakt en nog gezwommen, dat kon nog net voordat het zwembad dichtging om 19.00 uur. Gedouched en daarna uit eten geweest en net terug. We bljven hier nog 1 nacht en vertrekken dan richting zuiden, we zien wel waar we uitkomen

3 augustus 2015

Om 9.00 uur opgestaan en broodjes gehaald, het was al goed warm. Rustig buiten ontbijt gedaan en koffie gedronken en tegen 12.00 uur richting Chioggia veerpont. We waren wat vroeg en toen we uiteindelijk de dame achter het loket zat stuurde ze ROb terug omdat hij geen shirtje aanhad. Retour Pellestrina gekocht en leuk varen. Vanaf de boot helemaal langs het water en mooie rustige dorpjes naar het volgende veer.

Met koude cola aan boord ongeveer 8 km fietsen naar Lido di Venezia. Daar aangekomen rondgelopen, Venetie gezien en toen weer 25 km terug naar de veerpont. Nu betaald, de vorige overtocht hebben we zwart gereden. Weer helemaal terug naar de veerpont naar Chioggia. Boodeschappen gedaan en tegen 19.00 uur weer op de camping. Even uitgerust, gedouched en laat gegeten. Een leuke dag met mooi weer, mooi uitzichten op de fiets, veel gezien en genoten.

4 augustus 2015

Om 8.00 uur opgestaan, brood gehaald en lekker ontbijtje gehad. Om 9.30 uur vertrokken. Smalle weg binnendoor tot aan de provinciale weg, daar was een ongeluk gebeurd met een vrachtauto en 2 personenautos. Gelukkig voor ons was het de andere kant op dus hadden we geen last van de file. Het was niet al te druk, wel een slechte weg er was veel vrachtverkeer en uiteindelijk in Rimini aangekomen.Dit was de 2e camping dus gelijk opgereden, voor 1 nacht prima.

De fietsen van de camper, en na koffie een een broodje op weg. We komen de camping tegen waar we een tijd geleden hebben gestaan met de jongens. Het is hier warmer dan op de vorige plek, we blijven hier 1 nacht en trekken dan verder. Die drukke toeristenplaatsen trekken ons niet zo. Na het fietsen uitgerust en op het strand gelopen en in zee gezwommen. Gedouched en lekker uit eten geweest. Contact met thuis gehad, daar alles prima, gelukkig hebben we hier wifi, op naar de volgende dag.

5 augustus 2015

Om 9.00 uur opgestaan, Rob op de fiets broodjes gehaald, gegeten, gewassen, tanden poetsen ed. en om 10.00 uur weer op weg richting zuiden. Eerst een stuk provinciale weg daarna snelweg richting Pescara. Voorbij Ancona de snelweg af en op zoek naar een camping bij een plaatsje waar je ook kan fietsen. Boodschappen gedaan en verder gereden, het was inmiddels al half 2, tijd om te stoppen. Via TomTom gezocht en uiteindelijk in Martisicuro uitgekomen. Geloof het of niet we slaan rechts af en zeggen tegen elkaar; ook hier hebben we met de jongens gestaan.

Wat een toeval, toen geen leuke plek, uitzicht op de camperserviceplek.

Het was toen ook maar voor 1 of 2 nachten. Wel toen een leuk bordje daar "gevonden". Heerlijk langs het strand gelopen, leker gezwommen, het was inmiddels al 18.00 uur. Groen polsbandje, pasje voor het hek straat over en je staat op het strand. Er is een zwembad op de camping maar daar moet je extra voor betalen, toch staan hier erg veel Nederlanders. De bedoeling was dat we hier 2 nachten zouden staan maar we denken erover om hier morgen al te vertrekken. We willen dwars oversteken richting Gaeta aan de middelandse zee. We zijn nu 1 week onderweg.

6 augustus 2015

Weer om 9.00 uur opgestaan, het was al warm in de volle zon. Wat broodjes klaargemaakt en na ons ontbijt vertrokken richting camperserviceplaats om het vuile water te lozen en en foto voor ons nageslacht te maken. Een boze Italiaan begon gelijk te mopperen dat we beter op het bord moeten kijken, de serviceplaats was verplaatst.

Na het betalen op weg, via een mooie weg door de bergen onder Gaeta uitgekomen en toen op zoek naar een plekje wat de nodige problemen gaf.

Drie campings waren zo wie zo verdwenen, we waren ondertussen 2 baaien verder, 1 gevonden maar we moeten wachten tot 16.00 uur dat duurde te lang dus maar verder zoeken. Aangekomen rond 17.00 uur in Latino op een camping met alleen maar Italianen, ze kijken ons vreemd aan.

Er staat geen enkele buitenlander op deze camping. We zijn eerst gaan zwemmen in zee. Enige probleem is de kwaliteit van de stroom, wanneer we koffie willen zetten vliegt de stroom eruit. Morgen de omgeving verkennen.

7 augustus 2015

Vroeg op het was al warm, Geen koffie bij de camper ivm de stroom, dus een ontbijt met een sapje.

De afwas gedaan en rond 12.00 uur op de fiets.Een normaal mens doet dat niet zo midden op de dag, wij wel. Wat was het warm en een lange weg naar Nettuno, dwars door een gebied met militaire activiteiten. In de plaats rondgereden, geld uit de muur getrokken, het was zeker de moeite waard. Een mooi historische centrum met veel mooie jachthavens en zeilschepen.

Bij een winkeltje water, fruit, pizza en brood gekocht want je moet goed eten en drinken met die warmte. Op de terugweg veel gestopt en toen we bij bezweet Latina al mare aankwamen een lekker colaatje.

Om 17.00 uur naar het strand en daar gezien de inspanningen een uurtje geslapen. Daarna gezwommen en Spritz gedronken, gedouched, thuisfront gebeld en om 20.00 uur uit eten.Morgen vertekken we naar boven. De eerste week zit erop.

8 augustus 2015

Na een hele warme nacht tegen 8.30 uur opgestaan, ontbijtje en weer "alles" op zijn plaats.

Eerst nog even afrekenen en toen op weg naar ???? Langs Rome, Rob was van plan om door de stad te rijden, foto maken van de camper op het St. Pieterplein, leuk voor thuis. Toch maar niet gedaan en verder gereden. Het was niet druk op de snelweg, in weekend is er niet veel vrachtverkeer, wel een slechte weg. Met tol betalen, 2,40 euro ging het wel een beetje fout, bij het verkeerde poortje konden we niet betalen. Vlak voor Braciano boodschappen gedaan, het is de vakantie van herinneringen. We stoppen om 12.50 uur voor de recptie van weer een bekende camping, zou dezelfde "madame" er nog zitten?

Plek zat, de sleet zit erin er staan niet zoveel nederlanders meer, we staan onder de bomen niet zo ver van het meer Lekker gezwommen en met de stoeltjes aan het water gezeten en om 18.00 uur begon de lucht te betrekken, veel wind maar gelukkig waaide het over. Lekker gegeten en zijn klaar met de afwas en staan op het punt te gaan douchen. Met het thuisfront gaat het goed, zowel met de ouders als met de boys.

9 augustus 2015

Niet zo goed geslapen vannacht, waarom weten we niet. Erg warm was het ook niet. Tegen 9.00 uur opgestaan. Rob heeft het bestelde brood opgehaald, koffie gezet, eitjes gekookt en lekker buiten gegeten. Weinig gedaan en tegen 12.15 uur op de fiets, heel warm maar wel leuk om zo het meer van een andere kan tte zien. Veel klim en daalwerk, gelukkig ook onderlangs, het kwam ons wel bekend voor. Niet duidelijk hoe dat kwam. Het blijft mooi, op de helft in Aguillara op een klein leuk terrasje een colatje gedronken en foto's gemaakt en toen verder.

Onderlangs maar de weg liep dood dus weer een stuk terug, jammer. Klimmen, dalen, stoppen, kijken en weer verder en elke keer denken we zijn er nu wel. Paulien had het slecht, fietsonditie in de bergen is toch niet zo goed. Om ongeveer 16.00 uur zijn we terug op de camping, lekker uitzweten en daarna afkoelen in het meer. Tafeltje gereserveerd voor 20.00 uur. Gedouched en klein wasje lekker voor de camper voor het eten. De barometer geeft aan dat het weer de komende dagen slechter wordt. Morgen trekken we weer verder, richting Piombino, misschien komen we wel op Elba uit? Thuisfront via telefoon en via facebook gesproken, alles gaat goed.

10augustus 2015

Het weer was bewolkt toen we opstonden om ongveer 8.30 uur. Broodjes gehaald, gegeten en opgeruimd en tegen 10.00 uur vertrokken. "Madam" kon ons niet vinden in het systeem dus dat duurde even voordat we konden afrekenen. TomTom stuurde ons een verkeerde kant op maar uiteindelijk kwamen we op de snelweg richting Piombino.

We reden zo de regen en het onweer in (11.30 uur), het was welk druk maar het reed lekker door. Bij Piombino doorgereden om te kijken bij de haven. Wij dachten dat we moesten reserveren voor een overtocht naar Elba maar dat was helemaal niet nodig. Verschillende maatschappijen varen naar de eilanden. Dus gelijk maar een kaartje gekocht, voor 68 euro enkele reis. Bij de boot was het druk maar we hoefden niet lang te wachten.

Een mooi overtocht van ongeveer een uur volgde. Aangekomen op een prachtig eiland en hebben een stuk gereden. Een gedeelte is vlak maar verderop zijn er best hoogteverschillen. Iedereen ging linksaf maar wij, eigenwijs als we zijn besluiten om rechtdoor te rijden. Daarna op zoek naar een camping, dat viel tegen erg veel stond vol. Bij de 6e camping hadden we geluk en mooi plaatsje vlakbij het zwembad.

Naar zee gewandeld en gelijk een tafeltje gereserveerd voor de inwendige mens. Na een biertje/wijntje rond 18.30 uur nog lekker voor de camper gezetten. Morgen op de fiets over het eiland, het is te hopen dat het niet teveel klimmen is. Niet verwacht dat we vandaag op Eilba zijn uitgekomen.

11augustus 2015

Onder genot van een drankje en livemuziek het verslag van vandaag. Mooi weer, broodjes gehaald, ontbijtje ed. tegen een uur of 12.00 op weg op de fiets naar Porto Azzuro. We waren net goed op weg toen Rob verkeerd schakelde en zijn ketting eraf en drie spaken gebroken. Zelf gelukkig niet, voor het zelfde geld volgt een harde valpartij. Fietsen was onmogelijk dus maar weer terug gelopen naar de camper. Dat wordt dus niet meer samen fietsen of we moeten ergens een fietsenmaker tegenkomen. Toen maar met de bus, weer een belevenis. De bus brengt ons naar een hoger gelegen gedeelte van het eiland, Capolivri.

Eindpunt van de bus is Porto Azzuro en daar hebben we een stuk rondgelopen en wat gedronken. Om 14.00 uur weer terug naar de camping. Morgen met de bus naar Portoverraio waar we ook aangekomen zijn We hebben nog even gedacht om een autootje te huren om het eiland verder te bekijken. Wie weet maar eerst met de bus het eiland over. Misschien blijven we hier tot na het weekend maar dan wel op een ander plekje. Na de afwas gedouched en lekker bij de camper gezetten met uitzicht over het zwembad.

12augustus 2015

Vandaag voor ons doen vroeg op, het was rond 8.00 uur. De bus vertrekt om 10.00 uur richting Ponteferraio. Na eten, wassen, aankleden en koffie richting bus. De bus kwam een kwartier te laat. Mooie rit, gelukkig dat we niet op de fiets zijn gegaan, het was heuvelachtig. In het centrum waar we aankwamen gelik gekeken hoe laat de bus weer terug ging, Het hele historisch centrum doorgelopen, veel trappen naar het pales waar Napoleon heeft gewoond.

Op een terrasje wat gedronken en gekeken hoe een plaatselijke visser zijn vangst van de dag verkoopt aan de lokale bevolking. We zijn nog met een truttig treintje de haven doorgereden maar dat viel tegen. In de haven gekeken hoe een miljoenjacht binnenkwam, die gaan toch anders op vakantie dan wij. We mooi om te zien hoe ze zo'n boot aanleggen.

Naar de bushalte gelopen en rond 15.00 uur weer terug op de camping. Zere kuiten en vermoeid maar wel tevreden met deze mooie dag. Na een broodje lekker bij eht zwembad gezeten, we zijn de enige dus kan je eigenlijk wel praten over een prive zwembad. Lekker gegeten en nu uitrusten voor de camper, er staat een lekker briesje. Morgen weer richting vasteland.

13 augustus 2015

Weer vroeg opgestaan, rond 8.00 uur. Wassen, plassen, tanden poetsen, douches en ontbijt. Het dagelijkse ritueel. Om 9.30 uur vertrokken richting boot. Ticket gekocht in de haven en toen moesten we nog een tijdje wachten op onze pont.

Om 10.30 uur konden we aan boord en een uurtje later kwamen we aan in Piombino. Toen we op weg waren bleef een olie lampje branden en dat baarde toch zorgen. Op een industrieterrein vonden we een Fiat dealer met een italiaan die geen enkele vreemde taal spreekt. Met handen en voeten verteld wat er aan de hand was, de monteur heeft alles nagekeken en nadat we 25 euro hebben betaald vertrekken we weer, het lampje nog steeds aan.

Op weg naar het noorden besluiten we om deze vakantie de vakantie van de herinneringen te maken en ver rijden richting Marina Di Massa. Jaren geleden hebben we 2 uur rondgereden om alleen maar een camping te vinden in een echte italiaanse vakantieplaats. Gelukkig nog een plek gevonden voor 2 nachten op een echte italiaanse camping, veel ruimte is er niet.

Nog nooit zoveel mensen gezien op het strand en een flinke strandwandeling gemaakt. Een tafeltje besproken voor de avond Pizza. Na een tijdje zoeken vinden we een fietsenmaker en hij gaf aan dat de fiets te maken was, duurt wel een dagje dus blijven we hier 2 dagen. Contact met thuis gehad, scripties zijn ingeleverd ziet er naar uit dat iedereen klaar is met de studie.

14 augustus 2015

Lekker geslapen en wat later opgestaan, rond 9.30 uur. Het was een beetje bewolkt met een klein spetje regen maar niet koud. Een echte rustdag, geen fiets dus wandelen dan maar.Het kwam ons bekend voor en wat bleek oploopafstand van de camping ene fietsenmaker. Als je alles van tevoren weet dan ... Half 11 belde Robert met de mededeling dat hij geslaagd is en als hij voor 1 okober zijn rijbewijs heeft ook gelijk een baan bij EY. Daar nemen we vanavond en borrel op. Gewandeld, wat gegeten en wat veel italianen doen een siesta gehouden, we hebben zelfs geslapen. De fiets opgehaald ( 15 euro) en daarna nog een lekker stuk gefietst. Op de hoek bij het strand een drankje gedaan. Na 19.00 uur teruggefietst, iedereen op de camping was al bezig met het voorbereiden van de BBQ. Toch maar weer uit eten gegaan, niet besproken dus moesten we wachten maar dat was niet erg. Van Robin doorgekregen dat ook hij waarschijnlijk geslaagd is. Nu moet hij nog werk zoeken.

Op het strand was er een soort feest, iedereen had hout meegenomen en ging een vuurtje stoken in een kuil. Er gezellig met veel drank en muziek. Morgen willen we richting Gardameer, we hopen dat er plaats is, het is augustus dus het zal wel druk zijn.

15 augustus 2015

Vroeg opgestaan, rond 8.00 uur koffie en crackers gegeten en tegen 9.00 uur afgerekend en op naar de snelweg. Eerst nog even tanken en om 9.15 uur goed op weg. Wel veel bewolking vooral van zee afkomend. Het was niet zo druk, mooi weg door de bergen en dan in een keer houden de bergen op en rijden we in een plat landschap. Tot aan de afslag Milaan geen problemen maar richting het Gardameer dus wel, om 12.15 uur reden we de eerste file in. We dachteneerst dat er een ongeluk was gebeurd maar na 5 km ging het wat beter. Bij de 1e afslag stond een lange rij, bij de 2e hetzelfde liedje. We hebben toen besloten een stuk verder te rijden dat was een goed beslissing. Wa hadden verwacht dat het lastig was om een plekje te krijgen maar dat viel mee. Eerst in Cola gekeken naar de campingplek, plek zat, nog even bij een boerencamping gevraagd, die was vol. Wij dachten dat er wel plek was maar we zijn toch maar verder gereden. De 1e de beste camping gevraagd en ja hoor loop het terrein maar op en zoek maar een plekje uit. Dat viel ons erg mee.

We staan op de vierde rij vanaf het meer. Af en toe een spetje regen maar verder warm. Gegeten bij de camper, afwas gedaan en nu lekker voor de camper zitten. Morgen fietsen en we weten nog niet hoelang we hier blijven.

16 augustus 2015

Vroeg wakker voor een sanitare stop en toen snel weer een tukje doen. Het heeft vannacht veel geregend, Rob is er nog even uitgeweest om te kijken of de luifel opgedraaid moest worden. Nu is het weer droog en we kunnen voor de camper aan het ontbijt.

Samen brood gehaald, Rob had het winkeltje nog nooit gezien. De oma achter de kassa zit er al heel veel seizoenen. Lekker gegeten in het zonnetje en toen kwam er een italiaans stuntteam heel laag over de camping. We hebben een poosje bij het meer staan te kijken en vroegen ons af met welke reden ze zo laag kwamen overvliegen.

Mooi om te zien, we hebben ook nog wat foto's naar oma gestuurd via Elly haar telefoon. Ze was bij oma en kon zo de foto's aan haar laten zien. We zijn naar Lazise gewandeld, wat foto's gemaakt, wit jurkje gekocht.

Nadat we een broodje hebben gegeten zijn we op de fiets gestapt richting Pacengo. Geld gepind en via het haventje onderlangs teruggefietst. Nog een foto geappt naar de buren met de tekst "ze missen jullie".Richting camper werd het steeds donkerder, dus snel terug.

Al met al weer 2 uurtjes gefietst. Regen en wat gerommel maar het zet niet door. Spritz gedronken aan het meer en na het eten nu aan de koffie. Boven het meer is het weer wat helderder geworden. Afwachten hoe het weer morgen is.

17 augustus 2015

Heerlijk geslapen maar voor het eerst weer een dekbed over. Normale tijd op eigenlijk al te laat voor brood. Gisteren waren we vroeg en toen was er volop keuze maar nu toch te laat. Tegen 11.00 uur op de fiets, het was goed fietsweer en de zon kwam door. Tot voorbij Garda en toen weer onderlagns terug tot aan de camping. Gelunched en weer op de fiets maar nu richting Cola. Wel bordjes gezien maar toch maar laten hangen. Via via kwamen we bij Pacengo uit een stukje bovenlangs en daarna via het meer terug naar de camping, het was ondertussen al 16.00 uur. Gezwommen en op het terras een Spritz gedronken, een tafeltje gereserveerd voor vanavond. Nog heerlijk in de zon gezetten met een lekker wijntje, toch ook nog even een tukje gedaan. Heerlijk gegeten met een lekker wijntje wat bij navraag niet per fles te koop is. We hebben wel het adres gekregn waar je het per vat kan kopen. Lekker ijsje gegeten, contact met huis gehad. We blijven hier een paar dagen, als we de alpen overgaan wacht ons de kou. Verderop in de week wordt het in het noorden beter weer.

18 augustus 2015

Alweer lekker geslapen, de eerste die moest plassen moest ook brood halen. Bij de winkel stond een lange rij. Een deja vu, 30 jaar geleden op Lido was dat 's morgens ook zo. Zo lang komen we al in Italie, het wordt wel eens tijd om bijvoorbeeld Spanje te gaan bekijken. Ontbijten, melk, koffie in het zonnetje. Tot 14.00 uur in de zon gezeten, Rob had last van de buik. Uiteindelijk toch op de fiets richting Peschiera. Aldaar hebben we de fietsen neergezet en door rond gewandeld. Op de terugweg een mooi jurkje gekocht. Bovenlangs heen en onderlangs weer terug. Bij Pacengo een colaatje gedronken en tegen 16.00 uur weer bij de camper. De lucht betrok en aan de onderaknt regende het al. We hadden een paar spatjes verwacht, de voorspelling is onweer vannacht met regen. Nu nog lekker onder de luifel, contact met Robin gehad geen baan bij EY. Morgen gaan we hier toch weg ook al is het mooi weer, misschien Itter en anders een meer onder Munchen. Weer uit eten geweest met het lekkere wijntje.

19 augustus 2015

Geen onweer en regen vannacht ondanks dat eht wel erg dreigend was. Om 7.00 uur opgestaan het spetterde iets. Rob broodjes en melk gehaald, snel gegeten, we hadden gisternavond het meest al opgeruimd. Dus alleen de electra nog en vuil water geloosd afgerekend en op weg. Eerst nog even boodschappen gedaan in het dorp, ze hadden geen San Benadetto dus dan maar even bij Affi een supermarkt opgezocht. We nemen altijd een paar flessen voor de jongens mee. Op naar de Brenner, het weer wordt al snel slechter, regen en zwaar bewolkt.

Even leek het beter te worden maar op de Brenner reden we in de wolken. Verder verliep alles prima. Via Garmisch naar de Ammesee op zoek naar een plekje. Het duurde al met al een uurtje en uiteindelijk aan de Pilsensee uitgekomen.

Dit meertje ligt ongeveer 30 km onder Munchen. Vesten aan en binnen zitten, de afgelopen dagen is hier veel regen gevallen. Toen het droog werd hebben we stuk gewandeld, veel vaste plaatsen op de camping wel een beetje verouderd. Vooraan aan het water een duitse schnitzel gegeten, via het meer teruggewandeld. Er waren zelfs nog mensen aan het zwemmen. Als het mooi weer is is het hier misschien best uit te houden. Misschien komen we nog een keer terug met mooi weer. We gaan nog even uitzoeken waar we morgen komen te staan, misschien wel St Goar.

20 augustus 2015

We zijn onderweg even gestopt maar dat vonden we toch maar niets en we besloten verder te rijden naar St Goar. Om 8.00 uur opgestaan na een slechte nacht, afgerekend en om 9.00 uur op weg. Gisterenavond hebben we een camping opgezocht halverwege de afstand naar St. Goar. Tegen 12.20 uur file die meer dan een half uur duurde, wegwerkzaamheden. Tegen 14.00 uur dus gestopt en gedraaid en door om vervolgens om 15.30 uur aan te komen. Vooraan stond het vol en we zien een mijnheer die aan ht opruimen was. Hij vertrekt morgenochtend tegen 10.00 uur en we kunnen dan op zijn plaats gaan staan. Dus tegen 9.30 uur de stoelen onder de arm, snoertje van de camper en "verhuizen" naar de waterkant.

Af en toe kwam de zon door, koud is het niet en de voorspellingen voor het weekend zijn goed. Een poosje voor de camper gezeten, drankje gedaan en een afwas van 2 dagen gedaan, de gebuikelijke huishoudelijk taken. Stuk gelopen met een ijsje bij de italiaan in St. Goar. Nu nog 4 dagen en dan weer aan het werk.

21 augustus 2015

Om 8.00 uur opgestaan om maar vroeg vooraan te staan. De zon schijnt en het wordt best lekker weer. Wassen, broodjes halen en lekker buiten gegeten. Zoals afgesproken om ongeveer 10.00 uur wenkte de man dat hij ging vertrekken. Na de lunch tegen 14.00 uur op de fiets voor boodschappen, ongeveer 12 km heen en terug. Het is lekker weer om te fietsen. Nadat we de boodschappen hebben opgeruimd vertrekken we richting St. Goar voor ons dagelijkse italiaanse ijsje. Het wordt steeds drukker dus eigenlijk maar goed dat we gisteren besloten hebben om door te rijden.

De weersvoorspellingen zijn goed tot maandag. Contact het huis gehad, alles met de afstuderen gaat goed. Een lekkere dag gehad, veel boten die langs varen. De Rijn staat laag dus niet zoveel grote schepen. Buiten gegeten, afwas en douchen en nu op vliegenjacht.

22 augustus 2015

Vandaag niet zo vroeg op, rond 9.00 uur. Weer mooi weer dus ontbijtje buiten. Eitje, sapje koffie en verse broodjes. Lekker in de zon gelegen en tegen 12.00 uur op de fiets, via de pont van St.Goar richting Kaub. Wind tegen en bij Kaub een colaatje bij het beroemde "rockerscafe" waar veel mortoren stonden. Pontje over richting huis, al met al ongeveer 20 km gefietst en om 14.00 uur terug.

Verder lekker niets gedaan en in de zon gezetten. Internet op de camping en gelijk een goed bericht dat Robin goed gaat met de studie. In Heerde verder alles oke. Laat gegeten, toetje, afwas, douchen en koffie binnen. het koelt in de avond best wel af. Een glas wijn en geproost op de mannen, fijn allemaal. Morgen ook nog een mooie dag met later kans op onweer, misschien nog wel op de fiets. Veel om op te ruimen hebben we niet dus zijn we maandag ook zo weer weg. De vakantie zit er zowat op.

23 augustus 2015

Lekker geslapen en vroeg op, 7.45 uur. Opgestaan met een zonnetje en bakje koffie voor de camper. Ontbijtje zoals gebruikelijk met uitzocht op de schepen op de Rijn. Vandaag een echter ruhe-tag, helemaal niets gedaan, lekker geluierd in de zon. Er stond wel wat meer wind dat was best wel lekker. Veel mensen zijn vandaag vertrokken maar tegen 15.00 uur stonden er weer genoeg te wachten, nog steeds staat het vol vooraan. Wel de luifel ingedraaid vanweg de wind en er kwam wat bewolking. Tafel gereserveerd voor 20.00 uur, traditie op de laatste avond. Nu valt er regen, we zijn op Caldonazzo gestrart met regen en nu aan het einde ook weer regen. Regen op het dak heeft als voordeel dat je wel lekker kan slapen. Een mooie fijne vakantie gehadm old skool, deja vu en samen genoten.

Kilometerstand start 55446 km, kilometerstand thuiskomst 59747 km. In totaal dus 4301 km gereden.