Herfstvakantie 2012

12 oktober 2012

Tegen 11.30 uur zijn we vertrokken, we zijn van plan om richting Noord Duitsland te gaan. Vannacht is er erg veel regen gevallen, in de ochtend ook nog, terwijl het deze week best wel mooi weer is geweest. Gisteren water getankt en de camper ingepakt en vanochtend de koelkast en wat extra kleren in de camper gelegd. Onderweg ook veel regen gehad maar naarmate we hoger kwamen werd het mooier weer. gestopt bij een camperplek in Detern-Stickhausen, maar toch besloten om verder te rijden naar Emden waar we nu staan aan de jachthaven.

Veel plekjes waren hier niet meer, het is best druk, het was dan ook 15.30 uur dat we aankwamen. De stroompalen zijn allemaal vol maar ja we hebben een nieuwe accu dus een nachtje zonder stroom uit de plaal maakt niet uit. Het enige nadel is dat we old skool koffie moeten zetten.

Wat boodschappen gedaan en de plaats doorgewandeld, zitten nu aan een glaasje en straks doen we een soepie. HJ aan de lijn gehad, alles ok in Amersfoort, Robin zin in Frankfurt en Robert in China, kortom de hele familie Bouwman zit weer in het Buitenland. Waar we morgen heengaan weten we nog niet, wat we wel weten is dat we de kust opzoeken.

13 oktober 2012

Heerlijk geslapen,flanelen laken, extra deken dus niet koud gehad, alleen een koude neus. 8.30 uur de kachel aangezet en tegen 9.30 uur opgestaan, de zon scheen, lekkere douche. Wat een veschil met al die regen van gisteren. Boel opgeruimd en tegen 11.00 uur vertrokken. Binnedoor eerst naar Greetsiel, plaatsje doorgereden, ook de camperplek bekeken, wel stroom maar verder niets, dus doorgereden. We staan in Norddeich.

Camper geparkeerd koffie gezet en daarna eerst naar het touristenbureau, daar een kaart gekocht. Die hebben we nodig om te douchen. Doorgelopen naar het strand, gewandeld tot aan de haven waar de veerdienst is naar het eiland Just en Nordeney. Op de terugweg boodschappen gedaan en nog steeds is het mooi weer.

Er waait wel een frisse wind maar de zon schijnt. Het is 15.30 uur, we hebben best wel lang gewandeld. Waar we morgen belanden weten we niet, richting Willemshaven.

14 oktober 2012

Het heeft vandaag hard en veel geregend, maar slaapt lekker, het was ook niet zo koud als gisterennacht. Na het ontbijt vertrokken richting Bremerhaven. Geen snelweg dus binnendoor langs plaatsjes aan het wad. Via Dornum, Esens, Horumersiel, Carolienasiel.

Daar was een camperplaats aan de haven maar geen voorzieningen. We zijn doorgereden naar Bremerhaven. Rob was daar al een keer geweest met Robert en Robin. Mooie plek maar het kantoor was op slot tot morgenochtend ivm ziekte. Om gebruik te maken van de voorzieningen moesten we wel een code hebben die op kantoor uitgegeven werd. Balen dus, we zijn daar weer weggereden, de mat laten liggen, jammer we moeten een nieuwe kopen. We rzijn toen richting Cuxhaven vertrokken. Al met al verder gereden dan we in gedachte hadden. Aan de haven wel plek, geen voorzieningen. Nadat we eerst getankt hebben belanden we 5 km verder op de camping.

Het is een mooie plek vlak bij de waddenzee, we hebben heerlijk in de zon langs het wad gelopen, veel mensen waren aan het wadlopen wat een leuk gezicht was.

We zitten aan de borrel en straks eten koken. Morgen met de pont naar Brunsbuttel of we hoog in Denemarken komen, we zien wel. Tot nu toe best wel goed weer overdag, van alles wat, dus we vervelen ons niet.

15 oktober 2012

Gisterenavond heerlijk gedouched, er was zelfs vloerverwarming, rond 0.30 uur gaan slapen. Lekker geslapen en tegen 9.00 uur opgestaan, ontbijtje ed. en tegen 10.30 uur vertrokken. Eerst camperonderhoud, water lozen en tanken en toilet leeg, Rob had een aanvaring met een duitse "taart". Betaald en richting Elbe gereden, daar met de pont overgevaren een tochtje van ongeveer 25min.

We komen aan in Brunsbuttel en gekeken naar de camperplaats maar die viel tegen, wel in het stadje boodschappen gedaan en bij de sluizen in de regen staan kijken. Onderweg werd het steeds beter weer, blauwe lucht met zon. We staan nu weer op een Topplatz in St.Peter-Ording.

Eerst koffie gedronken en toen gaan wandelen door het dorpje naar het strand. Heen en terug ongeveer 3 km. Wind en zon in ons gezicht, zonder koffie of drankje want de strandtent was dicht.

Weer terug het dorpje doorgelopen, voor opa en oma een magneetje gekocht en om 17.30 uur waren we weer bij de camper. Zitten nu aan de koffie, we hebben al gegeten en afgewassen. Het schoteltje staat goed dus kunnen we ook tv kijken. Morgen nog wat hoger langs het wad.

16 oktober 2012

Om 9.00 uur wakker, vannacht heeft het gestormd en veel geregend, dan slaap je lekker. Da tis beter dan regen overdag. Na het ontbijt kwam de zon door en zijn we tegen 11.00 uur vertrokken. Afwisselend landbouw en bossen, de herfstkleuren zijn mooi in de zon, we rijden geen snelwegen deze keer. Tegen 12.30 uur kwamen we op de plek van bestemming aan, we staan in Rendsburg.

De altstadt ingelopen, geld gepind en gewisseld voor de parkeeratuomaat, gebeld met Hoogland want Elly is jarig. Daarna een lange wandeling naar het Kielerkanaal, koffie gedronken. De eigenaar van het cafee verwelkomt elk schip dat langskomt, hij leest de gegevens van het schip voor, speelt een stukje van het volkslied en gaat buiten staan zwaaien naar de bemanning. Wel leuk maar ook een beetje lachwekkend. Bij dit cafee is een heel leuke brug/pont.

Het begint daar flink te regenen dus besluiten we om er wat langer te blijven zitten, maar het werd niet droog. Toen maar onder de plu naar de camper gelopen en na ongeveer 40min. in de regen lopen zitten we weer binnen. Morgen richting Kiel of Hamburg, we zien wel weer.

17 oktober 2012

om 9.00 uur opgestaan en na het ontbijt kwam de zon tevoorschijn het wordt lekker weer dus. Om 10.30 uur vertrokken, nu wel via de snelweg naar Hamburg. Tegen 12.00 uur staan we midden in de stad.

UIteindelijk de plek gevonden waar Rob met R&R heeft gestaan, de rode dubbeldekker. Na de koffie op naar de stad, ongeveer 4km. wandelen. Het was nog steeds droog maar de plu moest wel mee, achteraf hebben we die niet nodig gehad. Rondvaart gemaakt van ongeveer een uurtje

Dat was wel leuk, ze zijn de binnenstad van Hamburg aan het verbouwen, de pakhuizen van vroeger worden nu luze appartementen. Besloten omdat het al laat werd om in de stad een restaurant op te zoeken. We vinden op de weg terug naar de camper in een klein straatje een leuk restaurantje. Daar hebben we lekker gegeten onder het genot van een biertje/wijntje. Het was nog ruim een half uur lopen terug naar de camper waar we nu aan de koffie zitten. Via sms contact gehad met thuis, er waren computerproblemen, waar Rob al niet goed voor is.

18 oktober 2012

Om 9.00 uur opgestaan, de lange wandeling van gisteren zit nog in de benen. De zon schijnt, het heeft vannacht een beetje geregend. Rond 10.30 uur vertrokken richting Bremen. Bijna een uur in een langzaamrijdende file gestaan. De camperplaats in Bremen lag ruim buiten de binnenstad, we hadden geen zin om weer een eind naar de binnenstad te lopen dus zijn we doorgereden. We hebben boodschappen gedaan en een aantal plekken bekeken en zijn nu in Steinhude tereecht gekomen.

Bomen in herfstkleuren na een mooie rit hiernaar toe en hebben buiten in de zon gezeten. Toch wel weer een stuk gelopen, we staan aan een meertje dat hadden we niet verwacht.

Het weer is prima en de voorspellingen ook. Zitten nu voor het eten aan een wijntje. Stoelen staan weer binnen maar deurtje staat nog open. Het is vandaag 24 gr geweest, het lijkt wel zomer. Over de hele week gezien hebben we best wel mooi weer, het lijkt wel of we al weken weg zijn.

19 oktober 2012

Kwart over tien hiervandaan vertrokken na een lekker ontbijtje. Twee keer een omleiding tegen gekomen en om 13.00 uur kwamen we in Greven aan.

Het is mooi weer, de zon schijnt weer dus weer een mooie dag. We staan jammer genoeg niet vooraan dus missen het uitzicht over het Dortmund Ems kanaal. Wat wil je nog meer, ja een plekje aan het water. Rob heeft opgelet en ziet dat iemand aan het opruimen is. We hebben snel stoelen op die plek gezet en zijn de camper gaan halen. Nu dus wel een mooi uitzicht.

We gaan zo uit eten, het is best druk. Bij het aanmelden moest ik een tijdje wachten, gelukkig kon ik daar wel broodjes bestellen. Als het weer zo blijft blijven we hier een dagje extra. We willen morgen op de fiets richting Greven Rob heeft zelfs even aan het water met zijn vishengel gezeten, hij heeft niets gevangen. Greven ligt ten hoogte van Enschede dus naar huis duurt niet meer zo lang dus, we gaan dan pas zondag naar huis. Het is niet koud, gisteren geen kachel aangehad en vandaag ook niet

20 oktober 2012

Opgestaan en de bestelde boordjes gehaald en we besluiten om hier nog een dagje te blijven. Fietsen van de camper en om 12.30 uur op weg naar Greven. Er zou een kleine supermarkt in het naburige dorpje zijn, we hebben die wel gevonden maar het brood was al op en verder was er ook niet teveel te koop voor het avondeten. Geld gepind en langs de Ems terug gefietst naar de camper. We zijn nog met de camper naar Munster gereden. Een stokje van de kledingkast was door het gewicht van de jassen afgebroken, verder ook nog boodschappen gedaan.

Heerlijk aan het water zitten lezen in de zon, er komen veel zeilschepen, met de mast naar beneden langs die op weg zijn naar de winterstalling. Een borreltje en een hapje en om 18.30 uur gegeten. Nu in de camper, schotltje werkt weer dus we hebben weer tv Morgen naar huis, de herfstvakantie en het camperseizoen zit erop. Aankomende week alles van binnen en buiten schoonmaken dan kan de camper aankomende zaterdag de winterstalling in.