Voorjaar 2012

16 mei Meppel 2012

Allebei nog gewerkt vandaag, Rob tot 16.00 uur en ik tot 17.00 uur. Maandag bijna alles ingepakt, bed opgemaakt ect. ect.. Gisterenmiddag boodschappen gedaan, eerder al broodjes gemaakt dus om 18.00 uur vertrokken richting Meppel. We staan aan het water, met uitzicht op een werf.

We zijn Meppel ingelopen, geld gepind en zijn nu een beetje aan het klussen. Rob heeft een spotje opgehangen en is nu een afwerkingslatje aan het maken.Gisteren heeft het de hele dag geregend, vandaag wel zon maar een koude wind. Voorspellingen 15 tot 20 gr. met af en toe een bui. We hebben in ieder geval warme voeten want afgelopen zaterdag hebben we vloerbedekking in de camper laten leggen. Het staat erg mooi en dus niet koud. De pannen voor morgen zijn om richting Groningen en als het echt mooi weer is richting Lauwersoog. We kunnen dan met de fiets naar Schiermonnikoog. Gaan een glaasje drinken en hopenlijk wordt het niet te koud, ze hebben deze week vorst aan de grond voorspelt. Gelukkig hebben we een kacheltje.

17 mei 2012

Lekker geslapen vanacht, het was wel koud. Voordat we uit bed gaan eerst de kachel op 3 gezet, bed weer in en toen het lekker warm werd opgestaan. Douchen, maar helaas pindakaas geen 50 eurocent muntje bij ons. We besluiten een potje met 50cent euromuntjes in de camper te maken. Dan maar wassen tanden poetsen in de "wagen". Na het ontbijt vertrokken richting Bourtange, we besluiten om alleen 80 km. wegen te rijden. Het is mooi weer, de zon schijnt, het is een mooi omgeving.

Om 13.00 uur zijn we op een leuke camping aangekomen en daarna naar het dorpje gelopen. Het is een vestingsplaatsje en lijkt qua vorm op Naarden.

Tegen 16.00 uur zijn we weer teug bij de camper, Rob is aan het klussen gegaan en ik heb heerlijk in het zonnetje gezetten. Even hadden we geen stroom, Rob had alle snoeren weggewerkt, plankje teruggeschroefd maar dwars door het draadje. Strom is daardoor uitgevallen, we moeten naar kantoor om de zekering weer m te zetten. Alles doet het weer en de spotjes doen het goed. Lekker gegeten en daarna contact gehad met HJ via Skype. Morgen gaan we via Delfzijl naar het Lauwersmeer.

18 mei 2012

Heerlijk geslapen, toch eerst weer de kachel aangezet voordat we uit bed gaan. Nu is het lekker warm. Ontbijt, koffie enz de dagelijkse gang van zaken. Via Duitsland op 80km wegen gereden, daar ook even boodschappen gedaan.

Vandaar via Pieterburen kwamen we aan bij een mooi camperplaats in Lauwersoog. Onderweg zijn we de verdronken stad tegengekomen. De grafzerken staan in de dijk een verhaal de we beide niet kennen. Er wordt veel gebouwd in de omgeving van Delfzijl.

Een mooie camperplaats met uitzicht over het Lauwersmeer, bootje varen af en aan. We zijn over het haventerrein gelopen en daarna genieten van het uitzicht. Af een toe een klein buitje maar dat mag de pret niet drukken. Na het eten even een douche gepakt, die lijkt op de douche van Opa en Oma Mouwe in de Dorpsstraat, maar alle doet het goed. We weten niet wat voor weer het morgen wordt, als het droog is gaan we misschien met de boot naar Schirnonnikoog, we zien wel. Contact met Ger gehad, wilde weten hoe het ons verging in zijn geboorteprovincie.

19 mei 2012

Wat een mooie dag, we waren wat later wakker. Bij het ontbijt hebben we het weer bekeken, het was dreigend maar we hebben toch besloten om op stap te gaan. We gaan met de boot van 12.30 uur met de fiets over naar Schiermonnickoog.

Na drie kwartier varen kwamen we aan en hebben de hele dag mooi weer gehad. Het dorpje bekeken en doorgefietst, beide vuurtorens bekeken, koffie gedronken ed. We hebben midden in een natuurgebied broodjes gegeten, via een duinpad naar het strand gelopen en later onderlangs terug naar gefietst. Het eiland heeft een lang breed strand voordat je uiteindelijk aan het water bent, het deed ons een beetje denken aan het strand bij Burghaamstede.

De duinen en bos doorgefietst en om 16.00 uur bij de boot aangekomen, de boot vertrekt om 16.30 uur. Er gaan veel fietsers en wandelaars mee terug naar de vast wal, want auto's zie je niet op het eiland. Al met al een mooie dag, mooi eiland het was de moiete waard.

Tegen 19.30 uur lekker aan het water gezeten met een biertje/wijntje. Gekookt en zowaar buiten gegeten. Morgen richting Leusden.

25 mei 2012

De hele week al mooi weer, warm en veel zon. Vanochtend de laatste boodschappen gedaan en tegen 11 uur vertrokken. Net voor 12.30 uur stonden we voor de poort van de jachthaven waar de boot van Ger en Riet ligt, de Vasco. Ger heeft de poort open gedaan en even na 13.30 uur hebben we ons gemeld bij het kantoor.

Auto goed gezet met uitzicht over het meer. Rob heeft Ger geholpen van de computer op de boot, ik heb met Riet op de achterdek gezetten.

Zon en windje het was heerlijk, lekker wat gedronken en rond 19.00 waren we weer terug bij de camper. Een boel drukte rond de camper met een zeilclub die alles aan het optuigen was om te gaan zeilen. Lang zijn ze niet weg geweest er stond teveel wind buiten. 'sAvonds ijsje gegeten in Monnikendam met Ger en Riet. Contact met het thuisfront gehad, daar gaat alles goed. Morgen richting Hoorn, de voorspellingen zijn goed.

26 mei 2012

Al vroeg op, dan heb je nog wat aan de dag. Ger en Riet goede dag gezegd en op weg naar Hoorn. Ver rijden was dat niet, ongeveer 25km. We staan op de camperplek bij de jachthaven in Hoorn en hebben de omgeving bekeken op de fiets.

Wat boodschappen gedaan, markt overgelopen en een biertje gedronken en naar de boten gekeken die de haven binnenkwamen.

Tegen 17.30 uur weer terug bij de camper en in de zon gezeten. Laat gekookt en we waren net klaar toen we opeens een hard gesis hoorde. Rob dacht dat de gasfles kapot was. Geen gasfles maar de achterband liep leeg, het ventiel was ontploft. Tja wat moet de dan zonder reservewiel. Er is maar 1 oplossing, de ANWB bellen, we zijn toch niet voor niets lid van de wegenwacht.

Na een half uur kwam de wagen van de wegenwacht en de man van de ANWB zet de camper op een soort kussen. Band is niet meer te maken dus neemt de man deze mee om hem ergens anders te laten maken. Gelukkig was dat na een uurtje klaar. We zijn blij dat dit niet onderweg is gebeurd, we schrokken wel. We zitten nog lekker buiten aan de koffie, het is een mooie avond. Waar we morgen heengaan weten we nog niet.

27 mei 2012

Niet lekker geslapen vanacht, komt waarschijnlijk door de commotie van gisteren. We staan wel weer vroeg op, lekker douchen en ontbijtje in de zon. Rodn 10.00 uur zijn we vertrokken richting Enkhuizen, het was best wel een beetje druk op de weg. Via de dijk lukte het niet om in Enkhuizen te komen, wegwerkzaamheden. In enkhuizen is een camperplaats met drie plaatsen maar dat vonden we beide niets. Daarom zijn de doorgereden naar de camping maar die was vol dus niet in Enkhuizen slapen deze keer. Via Medenblik , we hebben de camper gezien maar konden er niet bijkomen. We zijn toen maar doorgereden naar Den Helder. Daar staan we nu op een mooie camperplaats op het terrein waar vroeger de werkplaats. werf zat van de marine.

Fietsen van de camper en toen een heel stuk gefietst richting vuurtoren bij Huisduinen, terug langs het wad en een hele poos op een terras bij de haven in de zon gezeten. We hebben uitzicht op de pont richting Texel.

Bij de camper liggen doezelen in de zon, laat gegeten en voor de 2e keer een stuk gefietst om de zonsondergang te bekijken. Mooie camperplaats, goed sanitair alleen geen stroom, klein minpuntje Morgen weer richting huis, de korte vakantie zit er weer op.

8 juni 2012

12.00 uur alles ingepakt, broodjes klaargemaakt, water getankt en fietsen omgereden, wacht op Rob. 12.30 uur was hij thuis en om 13.00 uur zijn we op weg naar Gorinchem.

Een camperplaats bij een jachthaven, deze is camperplaats van het jaar geworden. We zijn benieuwd. Na een uurtje aangekomen, bij de slagboom moeten we ons melden bij de havenmeester. Hij stond op een steiger te bellen, er was nog plek. We hebben uitzicht op de Boven Merwede die overgaat in de de Waal, genoeg te zien dus. Nadat we betaald hebben lopen we het stadje door, best wel leuk.

Morgen als het minder waait gaan we op de fiets met veerpontjes richting slot Loevensteijn. In de avond gaan we nog een keer naar het centrum, er staat daar een groot scherm waar je voetbal kan kijken. Op dit ogenblik kijken we voetbal op de computer in de camper. Er staat een stevige wind, dat slaapt lekker. Als het morgen maar droog blijft

9 juni 2012

Wakker geworden, erg veel wind vandaag, teveel om te gaan fietsen. Dus daarom wat later opgestaan. Kacheltje aan en ontbijtje het is knus in ons campertje. In de middag was er in het centrum de braderie bekeken, ook nog wat boodschappen gedaan, toen we net terug waren begon het te regenen. Rob is een tijdje bezig geweest met de schotel maar het lukt met de bomen niet om beeld te krijgen. Dan maar een toegangscode gehaald om de voetbalwedstrijd op de computer te bekijken. We hebben lekker zitten lezen en chillen. Om 18.00 uur naar Nederland Denemarken gekeken, we hebben verloren met 0-1, onterecht.

Zometeen de wedstrijd Duitsland-Portugal. We moeten hier morgen rond 12.00 uur weer weg, we komen hier zeker nog een keer terug voor een rondje pontje me de fiets. Jammer van het weer maar het is weer erg leuk om op stap te zijn. Het waait nu niet meer maar voor morgen voorspellen ze veel regen.

15 juni 2012

Gisteren was het een dag met mooi weer, vanochtend alleen maar regen. Toch besloten om vandaag om 14.00 uur op stap te gaan, richting Hattem dus. Eerst bij de Firma Fobbe langs geweest voor de deur, die sluit niet zo lekker.

Daar koffie gedronken en binnenkort een keertje langskomen voor de buitenverlichting en de deur. We staan nu aan de jachthaven van Hattem, het is nog steeds droog maar er komt een dreigende lucht aan uit de richting Nunspeet.

Mooie plek, we hebben tv en kunnen voetbal kijken. Het stadje doorgelopen, in mijn herinnering was het groter. We zijn langs mijn middelbare school gereden toen we aankwamen er zit nu een basisschool. Alles lijkt kleiner maar het is wel leuk om hier weer terug te zijn.

We weten niet of we hier morgen ook nog staan. Aanstaande zondag halen we opa op en willen dan richting Wijhe om daar een plekje aan de Ijssel te zoeken, het is dan vaderdag. De tv doet het, het voetbal ligt stil want er is onweer en regen. Kortom het is weer leuk om op stap te zijn. Hopelijk is het morgen beter weer. Nu aan de patat dat we bij de snackbar aan de overkant hebben gehaald.

16 juni 2012

Kwart voor negen werden we wakker, heerlijk geslapen, af en toe een beetje regen maar daar hebben we geen last van gehad. We staan bij de jachthaven van Deventer, aardige plek. Gedouched en lekker ontbijtje en even voor 12.00 uur zijn we vertrokken richting Olst/Wijhe. Bij Olst was de camperplaats gesloten ivm werkzaamhden, jammer we willen hier zeker een keer gaan staan. Uiteindelijk hier in Deventer een plekje gevonden.

Robin ligt thuis ziek op de bank, even contact hierover gehad. Opa en Henk zijn bij ons geweest en we hebben samen een drankje gedronken, we zijn daarna eerst Deventer in geweest, op de fiets waren we binnen 10 min. midden in de stad. Het is een leuke stad, rondgewandeld, over de markt en hebben een paar boodeschappen gedaan bij de Dirk, beslist iets om ook nog een keer terug te komen. Na het eten langs de IJssel gelopen door de weilanden in de uiterwaarden. Er lopen pinken en vaarsen rond. Morgen opa ophalen e hj wilde graag met de camper richting Zwartsluis.

17 juni 2012

Tegen 12.00 uur vertrokken richting Genderen, provincie Gelderland. Bij de jachthaven daar gekeken en besloten verder te rijden naar Tolkamer. We hadden de keuze of bj de Europakade of bij restaurant de Swaeneburg a/d Rijn. Diegene die ons kam voorzien van stroom is het geworden, dus staan we bij het restaurant.

We staan op het terrein naast het restaurant met uitzicht over de Rijn. we staan vlakbij de grens, aan de overkant van het water is het al Duitsland.

Heerlijk gegeten in het restaurant voor ons 32e trouwdag. Het weer klaart op, vanmiddag toch veel bewolking en flinke regen. Hopelijk is het morgen beter in deze mooie omgeving. Er komen veel boten langs dat vinden we allebei leuk.

Waar we morgen heengaan weten we nog niet, dat zien we wel. Nu kijken naar een voetbalwegstrijd, Duitsland-Griekenland. Het lijkt er op of we al heel lang weg zijn, de zeggen we elke weekend.

18 juni 2012

Lekker geslapen en tegen half 10 opgestaan, koffie ontbijtje, alles opgeruimd en vertrokken richting Emmerich. Bij een camperzaak even rondgelopen, we dachten dat het een soort winkel was met van alles en nog wat, maar er stonden alleen maar nieuwe en 2e hands campers. Klein stukje terugreden naar een camperplaats waar we vorig jaar aan het einde van de vakantie ook al gekeken hebben.

Toen zijn we doorgereden naar huis. We hebben een mooi plekje, Rob doet wat klusjes in de camper. De ruimte onder het bed moet overnieuw wooden ingedeeld. Ik heb lekker buiten zitten lezen. Douchen kan hier tussen 9.00 en 10.00 uur en 17.00-18.00 uur en onder "begeleiding" na betaling van 50 eurocent. Een duitser doet de deur voor je open, wel een beetje vreemd allemaal. Tot ongeveer 19.30 uur buiten gezeten zitten lezen daarna eten gemaakt en lekker gegeten.

We hebben in de omgeving nog even gewandeld via de jachthaven naar de Rijn, we staan vlak bij een natuurgebied. Voor vannacht voorspellen ze regen, vandaag toch nog mooi weer gehad.