Voorjaar 2017

31 maart 2017

Start seizoen 2017, begin km stand 198. Er is een boel gebeurd! Een nieuwe camper, de LMC is total loss verklaard, we waren goed verzekerd dus hebben we nu een hele nieuwe camper, een HYMER 588i. Deze camper is een meter langer dan de LMC dus hij past niet meer op de oprit. We hebben deze afmeting gekozen met het vooruitzicht dat we over een aantal jaar wat langer weg kunnen. We hebben met de stalling afgesproken dat we in de zomer de camper buiten op het erf mogen plaatsen. Vanaf januari is er veel gebeurd met opa en oma, ze worden ouder. Gisterenavond heb ik tot 19.00 uur gewerkt, spullen klaargezet en vanochtend tegen 11.00 uur de camper opgehaald en ingepakt ne tegen 13.00 uur hier aangekomen.

We staan dus in Hattem bij de jachthaven, dichtbij Heerde dus we kunnen zondag bij opa langs. Alles in de camper moet nog een plaatsje krijgen, bedden opgemaakt en de kastjes wat ingeruimd en nu kijken hoe we het fietsenrek in de garage gaan zetten.

De buren staan met de nieuwe caravan tot eind april op een camping in Nunspeet. Misschien gaan we nog een keer langs. Vanmiddag hebben we nog lekker buiten gezeten, voor morgen houden ze minder weer. Afgelopen week zijn we met de hele familie naar Euro Disney geweest. Robin daar naar het ziekenhuis geweest, zijn schouder was weer uit de kom.

Het was heel gezellig, volgend jaar voor herhaling ergens ander heen. Hier komen vanaf eind maart 2017 onze weekendverhalen te staan

1 april 2017 Hattem

Heerlijk geslapen op onze nieuwe bedden met een knuffelkussentje er tussen kunnen we er een heel groot bed van maken. Ontbijten, douchen en het is grijs buiten maar niet koud. Rob is de garage aan het inrichten en kijken waar de fietsen moeten komen, die staan nu nog thuis. Tegen 12.30 uur kwam Henk langs met lekkere koffiebroodjes en chocolade. Hij ging na de koffie naar Heerde en wij wee verder rommelen en opruimen. Van alles vastgeschroefd en haakjes geplakt voor sleutel en handdoeken ed. Ik heb nog wat boodschappen gedaan en door Hattem gelopen. Robert komt morgen samen met Anouk ook nog even bij opa langs. Het gaat nog niet geod met d buik. Tegen 17.00 uur aan de borrel en hapje en later hebben we soep gegeten. Nu tv kijken met uitzicht op de jachthaven. We hebben ruimte genoeg tot nu toe, we hebben zelfs lege kastjes maar die komen vanzelf wel vol. We zullen in de toekomst wel goed moeten opletten met het gewicht van de camper, we mogen niet meer wegen dan 3.500 kilo anders moeten we een ander rijbewijs gaan halen. Misschien iets voor in de toekomst?

13 april 2017 Garderen

Witte Donderdag. The Passion vanuit Leeuwarden is net afgelopen, Ajax staat 2-0 voor. HJ zit in Amsterdam en wij in de camper, het is Paasweekend. Vandaag tot 17.00 uur gewerkt, Rob heeft om 13.00 uur de camper opgehaald en ingepakt en in de garage staan nu 2 nieuwe elektrische vouwfietsen. Rob heeft samen met Dick een manier gevonden om de fietsen in de garage veilig in stallen. Wij staan hier omdat zaterdag de begrafenis is van onze buurman Allard, hij is afgelopen zondag overleden, we zijn een paar dagen daarvoor nog bij hm op bezoek geweest om afscheid te nemen. Het afscheid viel best wel moeilijk, we zijn toch 30 jaar buren geweest en hij zwaaide ons altijd uit als we op vakantie gingen. We zijn met 2 auto’s hierheen gegaan, HJ brengt ons zaterdagmiddag weer naar hier.

Robin zit in IJsland op vakantie en HJ moet voor zijn werk naar Dubay. Henk wordt zaterdag 65 jaar, vijf jaar geleden waren we samen in Berlijn. We staan op een mooie camping in de bossen, het lijkt een beetje op de Koeberg in Heerde. Hopelijk met droog weer, warm is het echt nog niet. Van buiten zitten komt denk ik weinig, wel weer leuk dat we op stap zijn.

14 april 2017 Garderen

Lekker geslapen. Voor ons doen laat op, zo rond 10.00 uur. Ontbijt of een vroeg lunch voordat we de fietsen uit de garage halen om op stap te gaan. Tegen 14.00 uur zijn we in Garderen voor een brievenbus voor de kaart van Henk en wat boodschappen. Daarna richting Uddel en terug met een mooi fietspad door de bossen. Een goede aankoop hoor onze plooifietsen. Ze rijden heerlijk vooral met wind tegen. Het was wel fris met 12 graden maar wel gelukkig droog. Het is nu een stuk drukker op de camping, ook hier is het seizoen gestart. E hebben hier ook mooi camperplekken. Bij terugkomst van een fietstocht van ongeveer 20km zijn we de camping overgefietst. Bij ons is het nog rustig, er staat maar 1 caravan bij ons op het veldje. De fietsen staan weer binnen, morgen vertrekken we weer naar Leusden. Het regent nu een beetje, we hebben een Pizza gegeten, gisteren zijn we ook al uit eten geweest, het lijkt wel feest. Morgen tegen 12.00 uur naar huis, volgende week nog 2 dagen werken en dan ook lekker weg.

15 april 2017 Garderen

Niet zo lekker geslapen, op tijd opgestaan, douche en ontbijt en tegen 12.00 uur in de auto richting Leusden. Met joke en Dick naar Amersfoort voor de dienst van Allard. Tegen 15.00 uur waren we weer thuis en HJ heeft ons terug gebracht naar camping. Henk is vandaag jarig en is 65 jaar geworden. Het regent nu verder was het vandaag droog met een klein zonnetje, afwachten wat het weer morgen wordt, misschien kunnen we weer een stuk fietsen. Toen we vanmiddag terugkwamen hebben we een borrel genomen op onze buurman. Het was een mooie dienst met veel orgelmuziek, we zullen misschien zijn orgel wel missen. Liesbeth stuurde een filmpje dat ze voor de eerste keer achter het stuur van de camper zit, moet ik ook eens gaan doen. Nog 2 dagen lekker vrij, dan 2 dagen werken en dan weer vrij. We moeten nog uitzoeken waar we heengaan. Morgen paasontbijt, we hebben geen paaseitjes gekocht dus kan ik ook niet verstoppen.

16 april 2017 Garderen

Paasontbijt, lekker geslapen en tegen 10.00 uur aan de eitjes ed. Grijze lucht met af en toe een buitje zelfs met hagel. Tegen 12.00 uur oma gebeld, ze klonk goed, Elly was met Machteld op bezoek. Tussen de buitjes wat boodschappen gedaan en verder gelezen, tv gekeken. Voor het eerste gekookt on de camper, afwas in het gebouw gedaan en nu na de koffie tv kijken. HJ in Koeweit en Robin nog steeds in IJsland, Robert en Anouk gewoon thuis in Rotterdam. Morgen hopelijk nog een mooie dag, we weten alleen niet hoe laat we hier weg moeten. Rob had gisteren en vandaag last van zijn buik dus zijn we niet wezen fietsen. De hele dag de kachel aan gehad, gelukkig hebben we nu lpg in de camper, dan kunnen we gewoon gas tanken bij het benzinestation. Voor aankomende week is er zelfs nachtvorst voorspeld.

4 mei 2017 Rijssen

Vandaag om 10.30 uur begonnen, een drukke week gehad. Maandagochtend al om 6.15 uur op de fiets naar Nijkerk, dinsdag om 7.30 uur in Leusden, woensdag weer om 6.15 uur op de fiets naar Amersfoort en nu dus laat beginnen en dus ook weer laat thuis. We zijn na 20.00 uur vertrokken, vanavond dodenherdenking dus gewacht tot na 20.00 uur. Na ongeveer een uurtje rijden hier aangekomen, het was al bijna donker.

Terrein opgereden en bij een verlicht gebouw gestopt, we dachten dat daa het kantoor zou zitten. Het bleek het toiletgebouw te zijn.. De auto maar op de camperplek gezet en morgen maar naar kantoor om ons te melden en dan vragen we wel of we op de camping kunnen staan. We willen dan op een veldje staan dat is wel leuker dan op een straatje van de camperplekken. Bedden weer opgemaakt, nu aan een glaasje met een stukje kaas en tv. Niet iedereen is vrij morgen, wij gelukkig wel. Het regent nu en volgens Rob duurt dat wel tot na 24.00 uur. Leuk die vrije dagen maar we moeten die tijd wel weer inhalen. We staan dus in Overijsel en gaan morgen naar een bedrijf voor een kastje in de tv.

5 mei 2017 Rijssen

Lekker geslapen, het regende toen we naar bed gingen, dat slaapt altijd lekker. Tegen 9.00 uur op naar de receptie en vragen of we op de camping kunnen staan. We staan nu po een veldje waar we net zitten te kijken naar 4 gezinnen die volgens ons uit zeeland komen. Zij waren aan het opruimen met knotjes en rokjes, maar schoon naar huis. Fietsen uit de camper en nu na de lunch op pad richting Rijssen op zoek naar de firma voor de tv. Langs de Regge tot aan een pontje wat je zelf op moest halen en zo de Regge over.

Op het industrieterrein naar het bedrijf en precies op tijd daar, om 13.00 uur zijn ze weer open. Afspraak gemaakt voor de installatie, vrijdag om 09.00 uur. We moeten dus nog een keer richting Rijssen. Terug naar het centrum van Rijssen gefietst en boodschappen bij de Jumbo gedaan en bij de Action lampjes gekoxht. Tegen 16.30 uur weer terug bij de camper, het was wel fris en koud op de fiets. Voor morgen houden ze mooi weer met zon. We gaan dan een knooppuntenroute fietsen. Gegeten, afwas gedaan, koffie gedronken ed en dat was de bevrijdingsdag.

6 mei 2017 Rijssen

Slecht geslapen en waardoor? Ik weet het niet. Tegen 9.30 uur douchen, ontbijtje, eitje, sapje en koffie. De zon brak door het werd mooi weer, dus hoes van de fietsen en op stap richting Rijssen op zoek naar een campingwinkel. Halverwege Rijssen de start meegemaakt van de Ronde van Overijssel een wielerkoers van 200 km.in de regio. Na wat rondrijden een caravanwinkel gevonden maar niets gekocht want ze hadden niet wat we zochten. Naar Enter gefietst en vandaaruit een knooppuntenroute opgezocht. Halverwege een stop met koffie en appelgebak en een mooie camperplek gevonden in Wierden. Doorgefietst en uiteindelijk kwamen we weer bij de camping uit. Lekker in korte broek in de zon gezeten en tegen 17.00 uur de finish gezien van de koers. Broodjes gekocht voor morgenochtend bij AH en bij de camper in de zon aan een biertje/wijntje. Lekker gekookt, gegeten, afwas en net de koffie op. Morgen wordt het wat minder qua weer, we vertrekken hier tegen 12.00 uur en gaan daarna nog even bij opa langs.

12 mei 2017 Gendt

Vandaag tegen 12.00 uur vertrokken. Eerst gebeld er plek aan het water was, genoeg dus. Robin is geopereerd aan zijn schouder van het “ongeval” tijdens ons Disney uitje. Alles goedgedaan en tegen 17.00 uur kon David hem wee rophalen bij het Havenziekenhuis in Rotterdam. Toch weggegaan bij hem in Rotterdam zitten helpt toch niets en hij zit het liefst in zijn eigen huis. Lekker tot nu toe buiten in de zon gezeten, we konden zelfs een korte broek aan. Vanochtend regende het nog. Onze buren zijn aan het inpakken, zij gaan in Frankrijk wonen, half juli krijgen we nieuwe buren. Het begint weer te waaien en af en toe een regendrup. Een mooi uitzicht zo aan het water. Lekker uitrusten na weer een drukke week op het werk. Bij de camping gegeten en nu regent het. Robert is nog op bezoek geweest bij Elly en Frans, het gaat goed met ze. Net op tijd alles binnen gezet, het wordt heel donker. Kacheltje aan en we vermaken ons prima, morgen lekker fietsen.

13 mei 2017 Gendt

Lekker geslapen en tegen 9.30 uur douchen en buiten ontbijtje. Het was mooi Hollands weer met mooie luchten boven de rivier. Met wolken, wind en zon de fietsen uit de garage en op stap. We hebben eerst wat boodschappen gedaan in Gendt en toen richting fietspont in Millingen. Vandaaruit de grens over, Duitsland in. Mooie route tot aan Emmerich daar de grote brug over de Rijn en toen weer richting huis maar nu met wind tegen. We zijn blij met onze plooifietsen. Robin gebeld, die had regeldij geslapen met wel pijn in zijn schouder, Bij Tolkamer een colaatje gedronken en toen nog 15km naar de camping, we moesten de pont bij Pannerden over. Glaasje en hapje voor de camper in de zin. Gekookt en gegeten, afwas gedaan en nu aan de koffie en nog steeds de deur open. Morgen een spannende voetbalwedstrijd, wordt Ajax en Fijenoord kampioen, we zien wel.

19 mei 2017 Alblasserdam

In het avondzonnetje mijn verhaaltje schrijven. Aan de koffie met kermis aan de overkant en net terug van het wandelen en eten. We waren op zoek naar een Pizzeria maar dat bleek een afhaalzaak te zijn. We zijn dus maar teruggelopen en hebben patat gegeten. Qua weer zitten we goed, in Leusden plenst het. Tegen 12.00 uur vertrokken en tegen 13.00 uur heir aangekomen. Mooie camperplak, dicht bij het centrum en de watertaxi richting Rotterdam en Dordrecht. We staan ook vlak bij de molens van Kinderdijk. Het is beslist de moeite waard om nog een keer terug te komen. Er zijn hier veel mogelijkheden maar wel met mooi weer. Robin goed de eerste week doorgekomen, zondag gaan we bij hem op bezoek.. Wandelend bekeken waar de watertaxi vertrekt en hoe laat de afvaart is richting Rotterdam. We zijn ook van plan bij Robert en Anouk langs te gaan, we weten alleen niet of ze thuis zijn. Een fiets terug naar de winkel, probleem met de zadelpin, deze is te kort. Het is weer leuk om op stap te zijn.