Zomer Vakantie 2011

6 juli 2011  Vertrek Leusden KM stand 146924

Om 13.30 uur eindelijk vertrokken richting Duitsland. Rijden even een rondje want Paulien heeft haar zonnebril vergeten. Vandaag Paulien 57 jaar geworden. Tegen 16.30 uur aangekomen in Olpe in het Sauerland bij de Biggesee. Een mooie omgeving. We zoeken de camperplaats op, een koopje kost maar 5 euro per nacht. Cadeautjes uitgepakt en een glaasje gedronken en daarna lekker uit eten geweest. Zijn ne terug in de camper, we krijgen een aantal telefoontjes voor Paulien haar verjaarda. Boys hebben vandaag een tentamen gehad, het ging volgens Robin wel goed. De bedoeling is om na het ontbijt richting Oberammergau te gaan. Jeugdherinneringen voor Rob, jaren geleden heeft hij daar gestaan met de tent. In de Volkswagen met 6 personen richting Oostenrijk. Er staan 8 campers, wij zijn de enige nederlanders, de camperplaats is vlak bij het gemeentelijke zwembad dicht bij het dorp. De tv doet het nog niet, we moeten de schotel nog afstellen, een klusje voor morgen.

7 juli 2011

Om 8.00 uur vertrokken richting Oberammergau en rit van ongeveer 600km. Gaande weg bleek dat dat toch iets te ver was. Tegen 16.00 uur een camperplaats gevonden in Giengen, in zuid duitsland. Het is hier al een beetje heuvelachtig en mooi weer. We hebben buiten voor de camper gezeten en boodschappen gedaan in het dorp. Heerlijke douches hier en daarna wat gedronken en gegeten. Koken hoefde dus niet. De lucht betrok, de camper goed gezet stoelen opgeruimt en toen barste de bui los. Veel wind en onweer en een flinke plas water, wij zitten lekker binnen aan de koffie. We zijn net op tijd terug. Naast ons staat een andere camper en verderop een caravan, verder is het hier rustig. We hebben een mooie rit gehad, eigenlijk iets te lang, we moeten nog wennen aan het rijden met de camper. Goede leer voor de volgende keer. Morgen richting de bergen, Robert heeft zijn tentamen binnen,nu Robin nog.

8 juli 2011

Na onweer en een hele nacht regen na het ontbijt om ongeveer 9.30 vertrokken richting Garmisch. Voorbij Munchen begon het mooi weer te worden. Een rit van ongeveer 20 km. Onderweg getankt en daar zagen we allemaal heel dure sportwagens bij het benzinestation. Alle dure merken stonden bij elkaar, waarschijnlijk een soort van rally.

Paulien heeft er foto's van gemaakt, toen Rob klaar was met afrekenen en ook foto's wilde maken was iedereen al weg.

Jammer dan moeten we het doen met de foto's van wat mindere kwaliteit. Voor Garmisch in een langzaam rijdende file gestaan, dat was niet zo heel erg want wel hadden een mooi uitzicht over de bergen met een zonnetje. We staan op een camperplaats onderaan de Wank-bahn met zicht op de Zugspitze.

De bedoeling is morgen ( als het helder is met zon) met de kabelbaan de bergen in te gaan. Op dit moment weer regen en onweer, voor het echt mooi weer moeten we toch echt de Alpen over. Lekker gedouched en Paulien gaat zo het avondeten klaarmaken. Het koelt lekker af in de bergen zeggen we vaak en het is ook nog zo. Wie weet gaan we met de fiets de berg af naar het dorp om boodschappen te doen. Vanaf hier kunnen we ook met de gratis bus.

9 juli 2011

Mooi weer vanochtend! We hebben nadat Rob broodjes heeft gehaald lekker buiten gegeten. Daarna op de fiets naar Garmisch, het dorp doorgefiets en wat winkels bekeken. We zijn de richting van de Zugspitze gereden, we zijn niet naar boven gegaan. Na een mooie rit lekker koffie gedronken op een terras en bij de terugtocht gekeken naar de landing van paragliders.

Mooi om te zien met de bergen op de achtergrond. Door gefietst naar de skischans die we kennen van nieuwjaarsdag. Het ziet er in de zon en in de zomer wel iets anders uit.

Op de terugweg een schotel gekocht van het geld dat we van oma hebben gekregen voor onze "nieuwe" camper. We kunnen tv gaan kijken maar Rob moet eerst zorgen dat er beeld komt, het uitrichten van de schotel valt vies tegen. Uiteindelijk lukt het om beeld te krijgen en na het eten onder het genot van koffie met een ouder echtpaar wat gekletst. Na het gesprekje liep de oude man weg en trok het kabeltje van de schotel mee met als gevolg dat de schotel verschoof. Weg verbinding en weer klooien om beeld te krijgen. Dus misschien geen Mart Smeets vanavond. Lekker kleurtje gekregen vandaag, lekker gegeten, morgen op weg naar Cortina d Ampzzo een rit van ongeveer 250 km.

10 juli 2011

Vannacht veel en harde regen, gelukkig in de nacht dan hebben er geen last van, slaapt wel lekker. Tegn half 9 opgestaan, broodjes gehaald. Na het ontbijt brrodjes gemaakt voor onderweg om 9.00 uur vertrokken richting Cortina d'Ampezzo. Een mooi rit tot aan de Brenner, het is mooi weer. Op de Brenner koffie gedronken Bij Bolzen van de snelweg af een provinciale weg op. De dolomieten zijn echt prachtig vooral met zon en blauwe lucht.

Om 2 uur aangekomen in Cortina d'Ampezzo. Het was even zoeken waar we konden staan, de eerste camping was dicht tot 15.00 uur, dat hadden we kunnen weten. Doorgereden tot voorbij het plaatsje, volgens ons zag het er op sommige plekken mondain en duur uit. Drie campings gevonden en op de laatste hebben we een mooi plekje gevonden. We hebben een mooi uitzicht op de bergen.

Het schoteltje werkt na veel richtwerk, Rob kon zo een touretappe kijken. Ik heblekker in de zon gezetten, samen hebben we wat gedronken. Lekker gegeten, gedouched en na de afwas aan de koffie, ook hier koelt het aardig af. Morgen richting Triest.

11 juli 2011

Een koude nacht met regen en onweer. Vroeg op en broodjes gehaald, de zon komt op en het wordt lekker weer. we hebben buiten ontbijtje genomen. 10.oo uur vertrokken richting Venetie. Een mooie provinciale weg dan pas merk je hoe hoo g je in de bergen bent. Onderweg koffie gedronken , het was al erg warm, daarvoor komen we hier ook. Van de snelweg af richting kust, het is hier helemaal vlak. Een lange weg richting Lignano Sabiadoro. Gestopt bij een grote SPAR en boodschappen gedaan, de camper zit weer vol. Een camping gezocht en gevonden voor 2 nachten.

Schoonwater getankt en na een kopje koffie op de fiets de omgeving bekijken. 't Strand lijkt op Rimini, allemaal Parasols zover je kan kijken. Op een terras een biertje gedronken en lekker gezwommen in het zwembad van de camping.

Wat een activiteiten op 1 dag. 's Avonds uit eten geweest, de eerste pizza is binnen, langs het strand gewandeld en bij de camper gezeten. Het is nog steeds warm en het stikt hier van de muggen.

12 juli 2011

Na een benauwde nacht, Rob heeft zelfs nog buiten geslapen, tegen 9.00 uur wakker geworden. Gegeten en daarna op de fiets richting Binione een rit van ongeveer 12km. Het is mooi warm weer maar op de fiets is het goed te doen. Bibione ziet er dus hetzelfde uit als Lignano. Zover je kunt kijken parasols en een vlak achterland. Na de koffie aan het strand op weg terug kwamen we een italaan tegen die een fietsroute bij zich had. We willen een weg ondelangs hebben en op de telefoon van Rob hebben we die kunnen vinden.

Zo zjn we langs het strand en door de bossen terugefietst. In totaal ongeveer 30km. gefietst. Uitgerust voor de camper en weer uit eten geweest. Morgen richting Kroatie-Krk ongeveer 260 km. we zullen kijken hoe het daar is.

13 juli 2011

Gelukkig was het vannacht iets minder benauwd maar het was wel warm Het is in Nederland erg slecht weer ( jammer voor de thuisblijvers). Om 9.00 uur afgerekend en vertrokken. Ik wilde het paspport opruimen kunnen we het tasje niet meer vinden. Na veel zoeken en de paniek sloeg een beetje toe terug naar de camping en daar gevraagd of ze iets gevonden hebben. Nog een keer alles nagekeken en zo waar in een box onder de schoenen vind ik het tasje. We waren een uur verder maar wel opgelucht, zonder pasppoort kom je Slovenie niet in. Mooie rit, vooral vanaf Ryeka richting Krk.

Vanaf het vaste land over een tolbrug dwars over het eiland, links en rechts bos. De eerste cmping lag hoog, dus niet aan het water. We hebben besloten om door te rijden naar Punat. Daar hebben we een plekje gevonden op een camping aan het water.

Het is mooi weer en lekker warm, we staan met de voorkant van de camper onder een boompje. De bedoeling is om het een paar dagen te blijven. Een boottocht, wat fietsen en eventueel met de bus naar een plaatsje in het zuiden. Het is nu nog 27 gr. We hebben ongeveer 260 km. gereden, de camper doet het goed.

14 juli 2011

Het koelt maar niet af 's nachts maar mopperen doen we zeker niet, we komen ook voor het mooie weer. Na de koffie/ontbijt rond 10.00 uur op de fiets de omgegeving ontdekken. Na een koffiestop op het strand besluiten we rochting Krk te gaan. Een klimpartij in de volle zon. Op een gegeven moment van het fietspad af richting Krk, een stijle weg naar beneden volgde . Ging lekker snel alleen moeten we later ook weer omhoog.

Krk is een mooie plaats, wel erg toeristisch. Water en bananen gekocht en lekker in de zon gezeten op een strandje. De terugtocht lukte bijna helemaal op de fiets, het was wel erg stijl. Verderop alleen maar bergaf dus lekker snel. Gezwommen en in de schaduw gezeten, de zon is echt te warm, we kunnen echt wel wat hebben. We hebben lekker uitgerust, zelfs een tukje gedaan. Tegen half 7 op de fiets naar de supermarkt, net als thuis. Laat gegeten en gedouched, koffie gedronken op een terrasje en contcact met het thuisfront gehad. Het was volgens de jongens K..weer in Nederland. Morgen ligt een boottocht in de planning en overmorgen weer ergens anders heen.

15 juli 2011

Tegen 6.00 uur wakker geworden van de wind, de luifel ingedraaid en weer terug naar bed gegaan. We werden daarna om 8.30 uur wakker. Aan het strand brood gehaald, er is wat bewolking. Een wasje gedaan en wat opgeruimd en tegen 13.00 uur naar de boulevard gelopen. en wachten op de boot via Krk naar omliggende eilanden.

Het was erg leuk, mooi weer heldere blauwe lucht en water en leuke mensen aan boord. Onderweg dolfijnen gezien die rond de boot zwommen, gieren gezien en een eilandje met alleen maar zeemeeuwen. Halverwege zijn we gestopt en hebben heerlijk gezwommen in helder blauw water.

Geweldig, een heerlijke mooie dag en om 19.00 uur waren we weer thuis. Wat gedronken en na de douche lekker uit eten geweest. We hebben uitgezicht hoe duur de overtocht is naar Cres, misschien gaan we daar wel heen. Morgenochtend eerst naar Baska voordat we van het eiland weggaan. Het is te ver om op de fiets te doen.

16 juli 2011

Er was vanacht een concert met croatische artiesten in het dorp valkbij de camping. Op zich niets mis mee maar het was pas om 4.00 uur afgelopen en om 6.00 uur liepen een aantal aangeschoten mensen langs de camper, allebei wakker dus een korte nachtrust. We weten u ook alles van de Bora, erg veel wind die zomaar ineens opkomt en erg hard gaat. Gewone patroon deze ochtend, brood gehaald en ontbijtje voor de camper. Om 10.00 uur vertrokken en richting Baska. Het was zeker de moeite waard om daar heen te rijden.

We hebben besloten om niet met de pont over te gaan en via Ryeka richting Pula te gaan. Hier tolwegen zoals in Italie, maar het viel ons op hoe rustig het is qua verkeer.

>Naar een schiereiland gereden met een hele grote camping bij het plaatsje Medulin bij Pula.

Op de camping zijn ongeveer 1.000 plaatsen en er is plek zat, we mogen overal gaan staan. Met de camper rondgereden hebben we een mooie plek gevonden met uitzicht op zee en gedeeltelijk onder de bomen. Onderweg hebben we boodschappen gedaan in een grote supermarkt en we zitten nu aan een wijntje/biertje met wat lekkers voor de camper.

17 juli 2011

Na een goede nachtrust werden we voor ons doen laat wakker, zo rod 8.30 uur. Gedouched, we moesten er wel op de fiets naar toe, bij de supermarkt broodjes gehaald en een dagelijks lekker ontbijtje. Rond 11.00 uur op de fiets de camping af en richting Pula. Het is ongeveer 12 km. vanaf de camping. Het is mooi weer en we hebben een mooie rit. Geprobeerd om de grote weg zoveel mogelijk te vermijden, dat is aardig gelukt. Pula is een groet stad met een oud centrum.

Een prettig voordeel als je met de fiets bent, er is geen parkeerprobleem. Onderweg natuurlijk koffie gedronken, het centrum bekeken.Bij de touris info hebben we een plattegrond gehaald, wel zo handig.Wat gegeten en gedronken op een terrasje gratis internet, dat geeft Rob de mogelijkheid de mail te lezen en even contact het huis te hebben. Op de terugweg naar de camping werd het wel wat heuvelachtig maar het was een mooie rit.Tegen 4.30 uur terug bij de camper en daar lekker in de zon gelegen, opa en oma aan de telefoon gehad.In Nederland is het nog steeds slecht weer. Lekker gegeten en gedouched, bij een bank geprobeert geld te pinnen maar er kwam niets uit. Nu maar afwachten of er niets isafgeschreven. Morgen richting Porec, niet zo ver hiervandaan.

18 juli 2011

Moe van het fietsen, lekker geslapen, het was weer warm. Na het wassen/plassen/eten begon het te regenen. Niet veel maar toch, de lucht betrok. ROnd 10.00 uur reden we naar de receptie, eerst vuil water lozen. We waren niet de enige die vertrokken, het duurde al met al een drie kwartier voordat Rob weer terug was. De zon scheen alweer en wij richting Rovinje, ongeveer 50 km. Onderweg boodschappen gedaan en getankt en tegen 14.00 uur aangekomen bij camping Polari.

Rondgelopen voor een plekje aan het water, er waren er twee vrij alleen allebei in de volle zon. We besloten om toch ergens anders te gaan staan. We staan nu een stukje van het water af in een straatje, maar het is maar voor 2 nachten.

Morgen op de fiets naar Rovinje ongeveer 5 km. hier vandaan. Lekker aan het strand gelegen, morgen wat foto's maken.

Vlakbij de camping was er kermis, we zijn er heengelopen en Rob heeft een paar fotos gemaakt. Nu aan de koffie, daarna douchen en het is nog steeds 26gr. Robin aan de telefoon gehad, het is nog steeds K..weer in Nederland, we blijven nog een tijdje weg.

19 juli 2011

Was vroeg wakker, ik dacht ik ga er vroeg uit maar in een keer was het 8.30 uur. Rob heeft broodjes gehaald en we hebben lekker buiten gegeten. De buurman gaf het advies om morgen buiten de camping brood te kopen, dat is lekker vers, dat gaan we dus doen. Na het ontbijt op de fiets richting Rovinje. We dachten dat het een heel eind fietsen zou zijn maar het viel erg mee. Erg mooi stadje, wel erg toeristisch. De fiets geparkeerd, alles bekeken, koffie gedronken, wat gegeten bij de haven. Daar zien we weer heel grote jachten.

Op de fiets terug naar de camping. Aan het strand gezeten, we hebben zelfs nog even gezwommen. Na het douches lekker uit eten geweest buiten de camping. Erg leuk aan aardige ober en naar mate we er langer zaten kwamen we erachter dat we die man kende. Na lang nadenken kwamen we erachter dat deze ober ook in Hopfgarten heeft gewerkt. Jaren geleden hebben we ook bij hem gegeten. Toen nog met de jongens op terugweg vanuit Italie. Toen we het aan de ober vroegen klopte het, hij heeft inderdaag in Hopfgarten gewerkt. Op de fiets terug naar de camping waar het dreigender werd, de luifel naar binnen en de stoelen in de camper, er komt regen.

20 juli 2011

Het heeft goed geregend vanacht, het was bewolkt toen we opstonden. Op de fiets broodjes gehaald, toen ik net terug was begon het weer te regenen. We hebben gisterenavond al afgerekend dus konden we zo weg. Onderweg een camperservice opgereden, maar alleen het vuile water lukte en geen schoon water kunnen tanken. Voorbj Porec camping Laterna opgereden en volgens Rob hebben we daar ook ooit gestaan met Joke en Dick, we moeten dat navragen. Daar moeten we door een computerstoring meer dan 1 uur wachten. De oorzaak van de computerstoring is een storm die de afgelopen nacht over de camping is gegaan. We zijn toen doorgereden naar een volgende camping maar daar zijn we zowat vast komen te zitten. De ondergrond was daar door de regen erg glad geworden en toen wij een heuvel afrenden gleed de camper een heel stuk de berg af. Uiteindelijk staan we op camp Mareda. Er is een mooi strand, het is een mooi plekje.

Tegen 17.00 uur zijn we met een treintje richting Novigrad gereden, heel trutig. We hebben daar op een terras aan het water gezetten en Aperol met prosecco gedronken.

We waren om ongeveer 20.00 uur weer terug op de camping. Gekookt maar Rob heeft niet teveel gegeten vandaag, hij voelt zich niet zo goed, pijn in de buik. Na het douchen kunnen we niet meer buiten zitten, het koelt hier aardig af. Kijken hoe het morgen gaat anders blijven we hier nog een dag en vertrekken dan richting Venetie.

21 juli 2011

Goed geslapen, het was wel erg warm in de camper. Afgerekend, broodjes gehaald en na een lekker ontbijt tegen 10.00 uur vertrokken. Zeker 3 kwartier in een langzaam rijdende file gestaan voor de grens naar Istrie.

Een vignet voor 15 euro gekocht voor nog geen 10 km. snelweg maar de gok is te groot om het niet te doen. We zijn om ongeveer 14.00 uur aangekomen op een grote camperplaats voor Venetie.

We hebben gelijk kaartes voor de boot gekocht en binnen een uur waren we in het centrum van Venetie. We zijn ook nog verder gegaan naar Murano, daar rondgelopen, foto's gemaakt en weer terug naar Venetie. We zijn naar het San Marcoplein gewandeld.

De rotzooi die de toeristen achterlaten valt ons erg op, maar toch is het heel mooi.

Tegen 19.30 de boot terug naar de camperplaats en daar een biertje gedronken en besproken wat we morgen gaan doen. Er vaart alleen een boot naar Venetie, de rest staakt, dat meoten wij weer treffen. Het is maar goed dat we vandaag al zijn geweest. Voor het eerst hebben we de douche in de camper gebruikt, het is klein maar wel te doen. We kunnen dus schoon gaan slapen. Sms van Joke gekregen dat de camping waar we eerder zijn geweest toch de camping is waar we eerder zijn geweest. We dachten dat het een vrij rustige camperplaats was maar er komen steeds meer auto's, waar ze naar toe gaan weten we niet enwe weten ook niet hoelaat ze weg weggaan.

22 juli 2011

Ondanks alle auto's en lawaai toch goed geslapen. Wie weet omdat we zo moe waren van al dat lopen. Gegeten en om 9.00 uur vertrokken. We gaan richting Gardameer we moeten toch weer een beetje naar het noorden. In Grand Mela boodschappen gedaan en rinchting Pacengo camping Lido opgereden, er was daar maar plaats voor 1 nacht, we zijn dus doorgereden. Na de 3e camping nee, hebben we nu een plek voor 2 nachten op camping Fossalta, een terrascamping met uitzicht over het meer, erg mooi.

Tegen 14.00 uur dachten we dat Joke en Dick voorbij zagen varen, maar we weten het niet zeker er varen zoveel boten op het Gardameer. Tot 17.00 uur voor de camper in de zon gezeten en genoten van het mooie weer. We zijn toen op de fiets richting Lido, briefje op zak voor het geval ze niet "thuis" zouden zijn, wat dus het geval was. Voorbij de camping een bierte/wijntje gedronken en net toen we besloten om terug te gaan kwamen Joke en Dick terug. We hebben wat gedronken en bijgekletst wat we allemaal hebben meegemaakt en voor morgen afgesproken om tegen 11.30 uur te gaan varen en uit eten te gaan. Leuk vooruitzicht. Op de fiets terug naar de camping, gekookt en laat gegeten. Mooi uitzicht onder de luifel, afgewassen en lekker gedouched.

We hopen dat het morgen weer mooi weer is, we moeten hier over 2 dagen weer weg, richting Ostenrijk.

23 juli 2011

We hebben gisternavond toch nog de luifel ingedraaid, een vooruitziende blik? Regen en veel regen viel vannacht, vandaar laat opgestaan. Alles grijs en grauw over het meer. SMS naar Lido gestuurd of we nog het water op konden.Afgewacht en tegen 13.00 uur een SMS dat we toch gaan varen, het weer is al een stuk beter.

We hebben tot 18.00 uur gevaren en een glaasje gedronken en afgesproken dat we rond 20.45 bij de ingang van de camping staan om uit eten te gaan bij Due Laghi. WE hebben heerlijk gegeten, Due Laghi heeft wel heel lekkere pizza's, we zijn rond 11.00 uur weer op de camping. De buren staan nog tot denderdag, wij gaan morgen richting Oostenrijk of Munchen en willen redelijk op tijd vertrekken. Bij Munchen is een camperplaats ij het stadion van Bayern Mucnchen. De lucht betrekt weer en we verwachten vanacht regen, dus luifel maar in. Het onweer komt steeds dichterbij, we weten niet of het lekker zal slapen, we hebben ervaring met storm op het Gardameer. Als het morgen maar niet te moddering isom hier weg te rijden, we staan een beetje achteover met de camper. De wind neemt toe.

24 juli 2011

En wat een regen. Eerst dus heel veel wind en toe die bui die erg lang duurde. We hebben samen door het kleine raampje zitten kijken naar de wind en het water dat met bakken uit de hemel kwam. We hebben daardoor niet zo lekker geslapen. Zouden we wel wegkomen na al die regen? Nee dus, zo bleek vanmorgen. Rob heeft broodjes gehaald , koffie gezet en binnen opgeeruimd. Toen we klaar waren om weg te gaan bleek dat we geen grip hadden, het was te glad, de profilen van de banden zitten zo vol moet modder dat we niet vooruitkomen.

We kregen wat hulp van mensen uit het straatje maar de camper is niet zo groot maar duwen lukt toch niet. Gelukkig kwam er hulp van iemand met een vierwielaangedreven Volvo en met een sleepkabel zijn we "eruit"getrokken. Tegen 10.00 uur op de snelweg richting Brenner. De wolken worden steeds dikker en het wordt steeds kouder, we zijn op weg naar huis. Contact gehad met HJ, hij was samen met Henk bij Opa geweest, alles was goed. Nu staan we op een camperplaats onder de AllianzArena bij Munchen. Het is droog en een stuk kouder dan gisteren maar het is hier wel leuk. WE zijn te laat voor een rondleiding, we kijken nu naar Studio Sport.

We zijn nog buiten geweest, het stadion wordt in de nacht verlicht met de kleuren van de clubs die er spelen, wit, blauw en rood. Buiten een poosje met een man staan praten die vertelde dat hij al 5 jaar in de camper woont, zonder huis in Nederland. Misschien iets voor ons in de toekomst. Morgen richting het noorden, waarschijnlijk naar St. Goar onze vaste plaats om de vakantie te beeindigen.

25 juli 2011

Tegen 10.00 uur na het ontbijt vertrokken, we hadden warme broodjes, he toventje doet het nog goed. Het viel allemaal mee met de drukte. Voordat we wegreden wilde we eerst water tanken maar het dopje was nergens te vinden, dus moeten we onderweg eerst op zoek naar een winkel, een bouwmakrt of eentuincentrum. Halverwege koffie gedronken met wat lekkers erbij. we zijn de snelweg afgegaan en door dorpjes opzoek naar een bouwmarkt. Die konden we niet vinden, dus maar wat mensen aangeschoten navraag gedaan. Ik zag een speciaalzaak voor grasmaaiers en die hadden een Gardena setje.Eerst in Spyer gekeken naar een camperplaats bij het techniekmuseum maar beslissen toch om door te rijden naar een camping. We staan nu aan de Rijn bij Mannheim, we blijven hier 1 nacht. We hebben een mooi uitzicht over de Rijn.

Rob heeft een poos geslapen, hij was in een keer erg moe. Later zijn we lekker uit eten geweest. 2 Jongens vragen aan ons of ze morgen willen afzetten op de snelweg, zij gaan liften. Normaal doen we dat niet maar we spreken af dat we ze morgen willen brengen.

26 juli 2011

Een deja vu! We staan bij de RIjn in St. Goar. De jongens vinden ons truttig en ouwbollig maar daar hebben we "schijt" aan. Om 10.00 uur zijn we vertrokken vanuit Mannheim, de 2 jongens meegenomen tot Rastsstette Hockenheim. Ze waren ons erg dankbaar We hebben ze een pakje koekjes meegegeven, zo zijn moeders. Via, via zijn we rond 14.00 uur in St. Goar aangekomen. We troffen het dat er weer een plek aan het water vrij was.

Onderweg hebben we nog een klein ongeluk gehad. Rob raakte met zijn spiegel de spiegel van een andere wagen, we weten niet of die stuk ging. Het gevolg is wel dat we nu een klein deukje in de deur hebben. Het zonnetje scheen, koffie gezet en in de zon gezeten en een stukje gefietst. Thuisfront aan de telefoon gehad en ze vinden het inderdaad truttig maar we trekken er ons niet vanaan. Lekker uit eten geweest en zitten nu aan de koffie onder de luifel, we zijn weer begonnen aan een nieuwe vakantie.

Het camperleven bevalt ons wel, we hebben een goed keuze gemaakt. Ht lijkt wel of we al heel lang van huis zijn, de bedoeling is om morgen te gaan fietsen als hetweer het toelaat. We hebben het nog erg naar onze zin, wat wil een mens nog meer?

27 juli 2011

Heerlijk geslapen. Tegen 7.00 uur was ik wakker en heb me nog een keer omgedraaid. We werden rond 9.30 uur wakker. Rob heeft op de fiets het ontbijt gehaald en ik koffie ed. gezet. Buiten ontbijt genoten en tegen 10.30 uur weg op de fiets richting St. Goar. Onderlangs gefietst, wat foto's gemaakt en op het terras aan het water koffie gedronken en toen weer terug. Bij de bakker lekkere koeken en broodjes gekocht en de rest van de dag aan het water gezeten, bootjes kijken.

Contact met Robin gehad, alles was goed gegaan, gelukkig. Gedouched en onder de luifel een glaasje gedronken en op de fiets uit eten. Een lekkere duitse Schnitzel. Morgen gaan we richting Moezel voor twee dagen en zaterdag richting Leusden. Nu onder de luifel en kijken hoe laat we morgenochtend wakker worden.

28 juli 2011

Commotie op de camping!! Tegen 11.00 uur gingen we plassen, tanden poetsen en zagen een vlauw zwaailicht. Er was een jongen door het lint gegaan en die heeft een complete camper van binnen verbouwd. De politie is ingeschakeld en volgens ons is hij afgevoerd of ergens anders heengebracht, het zou je maar gebeuren. Zielig voor de ouders en die jongen. Toen we op bed lagen gebeurde het nog eens en daarna werd het rustig. Eerst dachten we dat het een hond was die zo raar deed, maar later wisten we meer. Wakker geworden met regen, het bleef regenen en om 10.30 uur weggereden richting Moesel en tegen 14.00 uur bleek dat we eigenlijk een rondje hebben gereden. Ook bij de Moesel hebben we regen. Koffie gedronken, snelweg gepakt richting Koblenz en staan nu een een zijriviertje van de Ahr voor 1 nacht.

't Zonnetje scheen weer en we hebben wat gedronken en richting het plaatsje gelopen. Daar lekker gegeten en al lopend een ijsje gegeten en nu aan de koffie bij de camper. Als het goed weer is slapen we morgen nog ergens en anders rijden we door naar huis. Het is een echte "erik"camping en ligt in Bad Neueahr.

29 juli 2011

We zijn rond 9.00 uur opgestaan, het was grijs en koud. Na de dagelijkse douche zijn we naar het dorop gelopen en bij een bakker heerlijke broodjes gekocht. Lekker ontijtje en rond 10.30 uur weggereden. Het was en bleef lang grijs met af en toe regen. We hebben een heel stuk op de provinciale weg gereden, als het mooi weer is zal het hier best wel mooi zijn. Later toch de beslissing genomen om op te schieten een stuk snelweg genomen. Koffie gedronken en in de campergids een volgend plekje gezocht voor de laatste nacht. We kwamen steeds dichter bij Nederland en net voor de grens bij Emmerich was een camperplaats bij een jachthaven. Na overleg of we er gaan staan nemen we de beslissing om toch naar huis te rijden. Om 16.30 uur stond het campertje weer op de oprit voor huis. Blij iedereen weer te zien. De buren waren ook weer thuis, hopenlijk wordt het weer ook weer beter. Volgend weekend gaan we richting Friesland. De eerste was draait al, alsof we niet weg zijn geweest, nu nog 2 dagen vrij om de spullen op te ruimen. Er stond een lekkere cake van Anja met een kaart Welcome Home.